Ännu en spel tips tråd:/

Permalänk
Medlem

Ännu en spel tips tråd:/

Tjenare, har haft skit tråkigt de senaste dagarna. Har i stort sett två spel att spela, LoL och BF3.

Spelat klart Dishonored 2 ggr. Har GTA moddat dock har det börjat krascha.

Jag har spelat väldigt mycket åtminstonde testat det så därför kan det kanske vara ganska svårt att rekommendera. Har även kollat de flesta spel tips trådarna.

Men ge era tips sen gärna varför man ska spela det. Kan spela allt egentligen, helst med mänsklig kontakt då det blir lite roligare.

Tackar!

Permalänk
Medlem

Ns2?

Behövs inte ens en förklaring

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Ns2?

Behövs inte ens en förklaring

Most wanted 2? Testat det och kände att det inte var någon höjdare. Gillade the run mycket mer.

Permalänk
Medlem

hur får nu ns2 till most wanted?

natural selection 2 , kolla steam

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Torchlight 2
BF1942 (gratis nu iaf)
Minecraft
Mount & Blade: Warband

En del roliga spel. Alla kan köras i multiplayer, men jag är inte 100% säker på att det passar din stil.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

hur får nu ns2 till most wanted?

natural selection 2 , kolla steam

Hade ingen aning vad du menade med det så det var det närmsta jag kunde koppla det till.
Såg väldigt intressant ut dock.

Skrivet av Snacker:

Torchlight 2
BF1942 (gratis nu iaf)
Minecraft
Mount & Blade: Warband

En del roliga spel. Alla kan köras i multiplayer, men jag är inte 100% säker på att det passar din stil.

Skickades från m.sweclockers.com

MB kändes inte i min stil. Minecraft har jag redan funderar dock på att ta upp det igen. 1942 skulle jag kunna tänka mig börja spela tror dock inte det kan bli något som man spelar mycket av.

Permalänk
Medlem

Vilka typ av spel gillar du? RTS, FPS, MMO, Racing?... Nya Most Wanted är ganska bra nu när du ändå nämde det

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk

Ojdu! Om du bara visste hur många gånger jag hamnat i det här träsket!

Spel som man måste spela innan man dör:
Mafia II (Så jävla bra story)
Assassin's Creed II (Sjukt bra story!) (Skaffa trean när det kommer, I promise, det kommer äga!)
Far Cry serien! Far Cry 2 är guld, Far Cry 3 verkar vara guld, testa när det kommer!
Max Payne 3 (Många säger ditt o datt, men det är ganska bra story ändå.)

Spel som är värda att spela:
Black Mesa: Source! Gratis, och ganska kul!
Portal & Portal 2! Sjukt bra spel!
Civilization V! Sjukt kul!
Rome: Total War! Klassiker!

Permalänk

Gillade du Dishonored (tematiskt sett, då) bör du kolla in System Shock samt Bioshock. Missa inte Minervas Den - ett DLC till tvåan.

The Walking Dead är en upplevelse värd att prova.

Alan Wake till PC är trevligt. Mindre bra system, men det har en intressant metastory och fina omgivningar.

Är inte så mycket för multiplayer, som du kanske märker.

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White

Permalänk
Medlem

Jag har själv testat att lira The War Z - Mycket roligt spel om man lirar med polare!

Men som ovan, Far Cry är faktiskt en höjdare. En av de få singleplayer spelen jag gillar starkt.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem

APB Reloaded är rätt så kul

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Hm, jadu...
Spel som är helt klart värda att köra innan man dör:
Mafia 2 (uppenbart varför, det har en underbar story)
L.A Noire (Också underbar story)
Deus Ex trilogy (Rätt skön story som man borde uppleva)
The Witcher 1 & 2 ...

Annars, spel som man borde spela, men ändå inte så där viktigt som ovan:
Half-life 2
Assassin's Creed (alla av dem)
Borderlands 1 & 2
Dragon Age: Origins
Mass Effect (Alla 3)
Metal Gear Solid HD Collection (Det är för Xbox 360 eller PS3, men helt klart värt om man har en konsol!)

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz

Permalänk
Medlem

Nya X-Com är inte att glömma, så bra om man gillar Turn based/strategi spel. Har man spelat orginalet och gillat det så ska man Absolut pröva detta spel!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Avstängd

Planetside 2 kommer om 10dagar eller liknande, där har du ett spel du bör läsa dig in på
fy fan vad kul jag haft med betat!

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoVeryIndie:

The Walking Dead är en upplevelse värd att prova.

agree, annurlunda och rätt coolt. mycket mycket mer story som du själv påverkar, med inslag av pussel och ibland mindre "panik/action" stunder

ett trevligt spel att bara sitta köra utan att bli störd (bli inte störd, det är så sjukt störande)

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Du borde ta en titt i min tråd om du inte redan har det. Kanske hittar någonting där.
http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1121408-e...

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Vilka typ av spel gillar du? RTS, FPS, MMO, Racing?... Nya Most Wanted är ganska bra nu när du ändå nämde det

Jag kan spela det mesta det är oftast spelet i sig som är viktigast. Det enda är väl strategi och tur baserat.
Dishonored, Portal 1 & 2, NFS The run, Batman Arkham Asylum & City, detta är spel som jag tyckte var riktigt roliga. Finns säkert fler jag glömt av.

Skrivet av LinusNeuman:

Ojdu! Om du bara visste hur många gånger jag hamnat i det här träsket!

Spel som man måste spela innan man dör:
Mafia II (Så jävla bra story)
Assassin's Creed II (Sjukt bra story!) (Skaffa trean när det kommer, I promise, det kommer äga!)
Far Cry serien! Far Cry 2 är guld, Far Cry 3 verkar vara guld, testa när det kommer!
Max Payne 3 (Många säger ditt o datt, men det är ganska bra story ändå.)

Spel som är värda att spela:
Black Mesa: Source! Gratis, och ganska kul!
Portal & Portal 2! Sjukt bra spel!
Civilization V! Sjukt kul!
Rome: Total War! Klassiker!

Mafia, Assassins och Farcry har jag täckt nedan.
Max Payne har jag testat och jag gillade det verkligen inte.
Black har jag täckt nedan. Portal 1 och 2 har jag spelat klart skit roligt:)
Civ V Har jag inte testat men tycker inte sådana spel verkar vara intressanta.
Samma med Rome

Skrivet av SoVeryIndie:

Gillade du Dishonored (tematiskt sett, då) bör du kolla in System Shock samt Bioshock. Missa inte Minervas Den - ett DLC till tvåan.

The Walking Dead är en upplevelse värd att prova.

Alan Wake till PC är trevligt. Mindre bra system, men det har en intressant metastory och fina omgivningar.

Är inte så mycket för multiplayer, som du kanske märker.

Alan Wake har jag testat, var inte så roligt dock. Ska titta in på de andra.

Skrivet av Stefan94:

Jag har själv testat att lira The War Z - Mycket roligt spel om man lirar med polare!

Men som ovan, Far Cry är faktiskt en höjdare. En av de få singleplayer spelen jag gillar starkt.

Har kollat på Warz dock är det för buggigt just nu för att jag ska ens testa det. Väntar tills Farcry 3 släpps, har längtat ett bra tag nu.

Skrivet av Kimaro:

Hm, jadu...
Spel som är helt klart värda att köra innan man dör:
Mafia 2 (uppenbart varför, det har en underbar story)
L.A Noire (Också underbar story)
Deus Ex trilogy (Rätt skön story som man borde uppleva)
The Witcher 1 & 2 ...

Annars, spel som man borde spela, men ändå inte så där viktigt som ovan:
Half-life 2
Assassin's Creed (alla av dem)
Borderlands 1 & 2
Dragon Age: Origins
Mass Effect (Alla 3)
Metal Gear Solid HD Collection (Det är för Xbox 360 eller PS3, men helt klart värt om man har en konsol!)

Mafia 2 - Ska jag ta och kolla in.
L.A Noire - Har väl inte kommit ut på PC än? Ska dock testa det
Deus Ex - Har jag testat, fann det inte intressant
The witcher - Har spelat tvåan men tyckte inte det var roligt heller
Half-Life - Har aldrig varit ett fan av, har dock spelat tvåan
Assassin's - Har spelat alla 3 hittils dock aldrig klarat någon Ska testa 3:an också
Borderlands - Har testat tvåan vet dock inte varför jag inte har fortsättit spela. Får nog ta upp det igen.
DAO - Nej.
Mass Effect - Tråkigt

Skrivet av azezl:

Nya X-Com är inte att glömma, så bra om man gillar Turn based/strategi spel. Har man spelat orginalet och gillat det så ska man Absolut pröva detta spel!

Har kollat på det men gillar verkligen inte Turn based.

Skrivet av LucasSj:

Planetside 2 kommer om 10dagar eller liknande, där har du ett spel du bör läsa dig in på
fy fan vad kul jag haft med betat!

Har själv betan till det och visst det är roligt, inte själv dock:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Vilka typ av spel gillar du? RTS, FPS, MMO, Racing?... Nya Most Wanted är ganska bra nu när du ändå nämde det

Skrivet av LinusNeuman:

Ojdu! Om du bara visste hur många gånger jag hamnat i det här träsket!

Spel som man måste spela innan man dör:
Mafia II (Så jävla bra story)
Assassin's Creed II (Sjukt bra story!) (Skaffa trean när det kommer, I promise, det kommer äga!)
Far Cry serien! Far Cry 2 är guld, Far Cry 3 verkar vara guld, testa när det kommer!
Max Payne 3 (Många säger ditt o datt, men det är ganska bra story ändå.)

Spel som är värda att spela:
Black Mesa: Source! Gratis, och ganska kul!
Portal & Portal 2! Sjukt bra spel!
Civilization V! Sjukt kul!
Rome: Total War! Klassiker!

Skrivet av SoVeryIndie:

Gillade du Dishonored (tematiskt sett, då) bör du kolla in System Shock samt Bioshock. Missa inte Minervas Den - ett DLC till tvåan.

The Walking Dead är en upplevelse värd att prova.

Alan Wake till PC är trevligt. Mindre bra system, men det har en intressant metastory och fina omgivningar.

Är inte så mycket för multiplayer, som du kanske märker.

Skrivet av Stefan94:

Jag har själv testat att lira The War Z - Mycket roligt spel om man lirar med polare!

Men som ovan, Far Cry är faktiskt en höjdare. En av de få singleplayer spelen jag gillar starkt.

Skrivet av arision:

APB Reloaded är rätt så kul

Skrivet av Kimaro:

Hm, jadu...
Spel som är helt klart värda att köra innan man dör:
Mafia 2 (uppenbart varför, det har en underbar story)
L.A Noire (Också underbar story)
Deus Ex trilogy (Rätt skön story som man borde uppleva)
The Witcher 1 & 2 ...

Annars, spel som man borde spela, men ändå inte så där viktigt som ovan:
Half-life 2
Assassin's Creed (alla av dem)
Borderlands 1 & 2
Dragon Age: Origins
Mass Effect (Alla 3)
Metal Gear Solid HD Collection (Det är för Xbox 360 eller PS3, men helt klart värt om man har en konsol!)

Skrivet av azezl:

Nya X-Com är inte att glömma, så bra om man gillar Turn based/strategi spel. Har man spelat orginalet och gillat det så ska man Absolut pröva detta spel!

Skrivet av LucasSj:

Planetside 2 kommer om 10dagar eller liknande, där har du ett spel du bör läsa dig in på
fy fan vad kul jag haft med betat!

Edit: Kan lägga till att skräckspel är inte intressant (Amnesia och liknande)

Permalänk

Alan wake, tyckte jag var en av de bästa spelen jag har kört. Storyn är sjukt bra samt grafiken och spelet är helt fantastiskt!

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Avstängd

Max Payne 3 , en skäggig filosof dödar Jersey Shore ungar.

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

Kan någon tipsa mig med?

Jag söker ett storydrivet spel att sväva iväg i. Jag gillar karaktärsbyggande (RPG) främst. Egentligen är typ Deus Ex: HR det ultimata spelet för mig, men jag har börjat spela det tre gånger utan att fastna. Jag gillar tredjeperson där man kan få coola itams och se häftig ut, men en bra drivande story i första person funkar också, även utan karaktärsbyggande (typ Homefront eller Modern Warfare).

Det känns som att jag spelat ut alla spel som finns så jag brukar sitta och kolla runt på butikssidor men hittar aldrig någonting. Vill ha ett nytt Dragon Age: Origins, Alpha Protocol, Witcher 2, NWN 2, Metro 2033, Homefront, Skyrim eller något...

Edit: För Singleplayer.

Permalänk

Som sagt ovan, det nya X-Com kommer du inte kunna sluta spela!

Permalänk
Medlem

Sleeping Dogs!

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoloN:

Kan någon tipsa mig med?

Jag söker ett storydrivet spel att sväva iväg i. Jag gillar karaktärsbyggande (RPG) främst. Egentligen är typ Deus Ex: HR det ultimata spelet för mig, men jag har börjat spela det tre gånger utan att fastna. Jag gillar tredjeperson där man kan få coola itams och se häftig ut, men en bra drivande story i första person funkar också, även utan karaktärsbyggande (typ Homefront eller Modern Warfare).

Det känns som att jag spelat ut alla spel som finns så jag brukar sitta och kolla runt på butikssidor men hittar aldrig någonting. Vill ha ett nytt Dragon Age: Origins, Alpha Protocol, Witcher 2, NWN 2, Metro 2033, Homefront, Skyrim eller något...

Edit: För Singleplayer.

Tycker du borde spela Mass Effect då, ettan är ganska likt Dragon Age, tvåan och trean är mer typisk 3rd person cover-shooter. Fortfarande väldigt story-drivet dock.
Bioshock har också fantastisk story och miljö.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem

Counterstrike:Global Offensive. Faktiskt riktigt skoj.

PlanetSide 2 (Släpps om 10 dagar)

Team Fortress 2

KillingFloor (Svinskoj Coop)

Gotham City Impostors. (F2P på steam, kan väl döda några timmar kanske)

Blacklight Retribution (Också F2P på steam.)

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av occe94:

Tycker du borde spela Mass Effect då, ettan är ganska likt Dragon Age, tvåan och trean är mer typisk 3rd person cover-shooter. Fortfarande väldigt story-drivet dock.
Bioshock har också fantastisk story och miljö.

Yes, har lirat samtliga

Permalänk
Medlem

Comman & Conquer - the ultimate collection , 17 spel att nöta igenom.

http://www.commandandconquer.com/collection/

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Tre ord. I Am Alive

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |