Galaxy S3 4G, iPhone 5 eller Nexus 4?

Permalänk

Galaxy S3 4G, iPhone 5 eller Nexus 4?

Det är dags för ny mobil, kanske får vänta till jul.. kanske kommer bättre mobil? Ni får gärna skriva andra o tipsa om dom.. Har haft en X8 i 2 år nu så alla telefoner är ju bättre, men jag byter inte telefon så ofta så gärna en framtidssäker eller håller ett bra tag..
Det jag tänkt:
iPhone 5, + nya appar, laggfri? Kompisar har iphone, framtidssäker? - itunes, låst ios

Galaxy s3, +android, öppet os, är ju van android o gillar när man kan ändra o så.. just nu har jag cyanogenmod på min x8 men sen är det dära med app minnesstorleken? Typ 2 gig eller vad det är? Iphone kan ju ha appar för hela minnet?

Nexus 4, enda negativa är att man inte kan ha sdkort, men tänkte att jag har ju bara haft 2 och 4 gigs sdkort på min x8a och typ 100 mb internt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Det är dags för ny mobil, kanske får vänta till jul.. kanske kommer bättre mobil? Ni får gärna skriva andra o tipsa om dom.. Har haft en X8 i 2 år nu så alla telefoner är ju bättre, men jag byter inte telefon så ofta så gärna en framtidssäker eller håller ett bra tag..
Det jag tänkt:
iPhone 5, + nya appar, laggfri? Kompisar har iphone, framtidssäker? - itunes, låst ios

Galaxy s3, +android, öppet os, är ju van android o gillar när man kan ändra o så.. just nu har jag cyanogenmod på min x8 men sen är det dära med app minnesstorleken? Typ 2 gig eller vad det är? Iphone kan ju ha appar för hela minnet?

Nexus 4, enda negativa är att man inte kan ha sdkort, men tänkte att jag har ju bara haft 2 och 4 gigs sdkort på min x8a och typ 100 mb internt...

Skickades från m.sweclockers.com

S3 har 2gb RAM, det inbyggda minnet är på 16gb och du kan stoppa i ett minneskort på 64gb.
Kan du hitta en Nexus 4 billigt är det ett väldigt bra köp men personligen skulle jag ta 4g versionen av Galaxy S3 på grund av 4g och minneskortplatsen.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av juniorjesper:

Det är dags för ny mobil, kanske får vänta till jul.. kanske kommer bättre mobil? Ni får gärna skriva andra o tipsa om dom.. Har haft en X8 i 2 år nu så alla telefoner är ju bättre, men jag byter inte telefon så ofta så gärna en framtidssäker eller håller ett bra tag..
Det jag tänkt:
iPhone 5, + nya appar, laggfri? Kompisar har iphone, framtidssäker? - itunes, låst ios

Galaxy s3, +android, öppet os, är ju van android o gillar när man kan ändra o så.. just nu har jag cyanogenmod på min x8 men sen är det dära med app minnesstorleken? Typ 2 gig eller vad det är? Iphone kan ju ha appar för hela minnet?

Nexus 4, enda negativa är att man inte kan ha sdkort, men tänkte att jag har ju bara haft 2 och 4 gigs sdkort på min x8a och typ 100 mb internt...

Skickades från m.sweclockers.com

Lumia 820, har allt konkurenterna har till ett ypperligt pris, vill du ha det värsta väljer du 920 istället.
OS:et flyter bättre än iOS och är levande. Levande är ju också Android men tyngre som bekant.
Du har SD-kort på den upp till 64Gb (32?) och kan byta skal/färg efter humör eller om du tappar den, byt skal, inga märken= alltid ny lur till skillnad från speciellt i4-5 som bär ärren hela livet.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk

Ska köpa ny med abonnemang på Halebop så priset är inte så mycket.. Vet att S3an har 2 gig ram och 16 internminne och minnesplats upp till 64 gb, men om man inte har minnesplats så är det väl ett "appminne" som är på ca 1 eller 2 gig
. Som Samsung Galaxy Nexus så var appminnet 16 gig..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Det är dags för ny mobil, kanske får vänta till jul.. kanske kommer bättre mobil? Ni får gärna skriva andra o tipsa om dom.. Har haft en X8 i 2 år nu så alla telefoner är ju bättre, men jag byter inte telefon så ofta så gärna en framtidssäker eller håller ett bra tag..
Det jag tänkt:
iPhone 5, + nya appar, laggfri? Kompisar har iphone, framtidssäker? - itunes, låst ios

Galaxy s3, +android, öppet os, är ju van android o gillar när man kan ändra o så.. just nu har jag cyanogenmod på min x8 men sen är det dära med app minnesstorleken? Typ 2 gig eller vad det är? Iphone kan ju ha appar för hela minnet?

Nexus 4, enda negativa är att man inte kan ha sdkort, men tänkte att jag har ju bara haft 2 och 4 gigs sdkort på min x8a och typ 100 mb internt...

Skickades från m.sweclockers.com

S3:an har väl 11,6GB ledigt för appar? S2:an däremot har strax under 2gb dock. Är du ok med storleken så är ju note 2 ett alternativ också.

Finns ju rätt mycket molnlagring nuförtiden, men som du säger så är ju möjligheten till att ha sd-kort alltid bra att ha. Synd att utvecklingen går ifrån detta mer och mer.

Jag skulle nog föreslå att du tittar lite extra på nexus 4, även fast denna har en baksida av glas vilket är idiotiskt. Personligen tycker jag skärmarna på iphone är för små, köper du en nexus 4 eller s3:a kommer du tycka skärmen är för stor, och efter 1 vecka kommer du tycka den är helt normal. Ska man bara ringa och sms:a och spela wordfeud osv så är väl inte storleken på skärm så viktig, men ska man använda den som en smartphone så är så stor skärm man klarar av att leva med så bra som möjligt. Lite som att titta på film på en 17"-skärm istället för en 46"-tv, båda fungerar men bättre upplevelse och allt det där på den större bildytan.
Ska du köpa en nexus 4 så är väl tipset att inte köpa den i sverige då de verkar ta runt 1000kr mer här samt anpassat androidversionen så uppdateringarna kommer inte lika snabbt. Lite som galaxy nexus där de som köpt sin i sverige fick vänta på samsung att godkänna uppdateringarna innan man fick dessa.

Har du köpt en massa appar så kan det ju också vara en anledning till att köra android igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av juniorjesper:

Ska köpa ny med abonnemang på Halebop så priset är inte så mycket.. Vet att S3an har 2 gig ram och 16 internminne och minnesplats upp till 64 gb, men om man inte har minnesplats så är det väl ett "appminne" som är på ca 1 eller 2 gig
. Som Samsung Galaxy Nexus så var appminnet 16 gig..

Skickades från m.sweclockers.com

Då tar du en i5, dyrast av alla.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Vet att S3an har 2 gig ram

Det är bara S3 4G som har 2GB RAM. Om du använder kartfunktionen ska du nog hålla dig borta från iPhone 5.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Iphone 5:
+Bästa hårdvaran
+Snyggast
+Mest och bäst appar
-För liten. mer telefon än dator.
-OS halkar efter med liten utveckling av UI
-Kartor suger och kommer förbli efter

Galaxy SIII
+Bra hårdvara (allt)
-Har inte bästa hårdvara längre
-Ful design (bara någon utan smak tycker den är snygg)
-Plastig
-Inte Vanilla android, uppdateringar halkar efter

Nexus 4
+Kanske bästa hårdvaran nu av Android telefoner (allt utom kanske kameran)
+Bästa mjukvaran med ständiga uppdateringar i 2 år
+Förhållandevis snygg
+Bättre kvalitets känsla än samsung
-Inte 4G (mindre viktigt i Sverige med turbo3G)
-Kunde varit snyggare
-Skärm och kamera kunde haft mer Saturated colors (egen preferens)

Nokia 920 bör du ha med
+Nytt och intressant OS som tydligen flyter bättre än allt
+Tiles är bättre än Iconer
+Bra byggkvalite
+Bästa kameran
+Bra kartor
-Windows 8 inte lika utvecklat som Android med avssende på funktioner
- Mindre appar än så länge
-Lite tung tycker vissa
-Inte bästa hårdvaran men antagligen tillräcklig

Permalänk
Medlem

Dessa trådar slutar alltid i krig då val av mobil är så personligt va man gillar.

Min åsikt i extremt korta drag är. Vill du ha en mobil med stor skärm och ett OS du kan utforma efter eget behov välj Galaxy S3 eller Nexus.

Vill du ha en mobil som är några snäpp upp i byggkvalitet med ett OS som alltid funkar men som kan vara lite tråkigare, välj Iphone 5.

Själv så skulle jag gärna ha haft en iphone som kör android som OS då jag vill ha premiumkänsla i handen(iphone) och ett OS som jag kan anpassa efter min smak(android). Nu är ju detta inte möjligt tyvärr så man får helt enkelt kompromissa. Själv så valde jag en iPhone 5 då kvalitetskänslan i handen för mig väger lite tyngre!

Här på sweclockers kommer du få höra mkt negativt om iphone och iOS då pojkarna här tycker de är coolt att hata de som är herre på täppan!

Så gå till en butik och känn efter själv:) Kolla videorecensioner m.m!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kenny88g:

Dessa trådar slutar alltid i krig då val av mobil är så personligt va man gillar.

Min åsikt i extremt korta drag är. Vill du ha en mobil med stor skärm och ett OS du kan utforma efter eget behov välj Galaxy S3 eller Nexus.

Vill du ha en mobil som är några snäpp upp i byggkvalitet med ett OS som alltid funkar men som kan vara lite tråkigare, välj Iphone 5.

Själv så skulle jag gärna ha haft en iphone som kör android som OS då jag vill ha premiumkänsla i handen(iphone) och ett OS som jag kan anpassa efter min smak(android). Nu är ju detta inte möjligt tyvärr så man får helt enkelt kompromissa. Själv så valde jag en iPhone 5 då kvalitetskänslan i handen för mig väger lite tyngre!

Här på sweclockers kommer du få höra mkt negativt om iphone och iOS då pojkarna här tycker de är coolt att hata de som är herre på täppan!

Så gå till en butik och känn efter själv:) Kolla videorecensioner m.m!

Ska man gå på kvalitetkänsla så är även här 820 att föredra, solid enhet och inte lika kall i handen som aluminium tenderar att bli. Men det är ju innehållet som intresserar de flesta och ett levande sådant är ju primärt, WP8 flyter dessutom bäst av allt just nu.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av juniorjesper:

Det är dags för ny mobil, kanske får vänta till jul.. kanske kommer bättre mobil? Ni får gärna skriva andra o tipsa om dom.. Har haft en X8 i 2 år nu så alla telefoner är ju bättre, men jag byter inte telefon så ofta så gärna en framtidssäker eller håller ett bra tag..
Det jag tänkt:
iPhone 5, + nya appar, laggfri? Kompisar har iphone, framtidssäker? - itunes, låst ios

Galaxy s3, +android, öppet os, är ju van android o gillar när man kan ändra o så.. just nu har jag cyanogenmod på min x8 men sen är det dära med app minnesstorleken? Typ 2 gig eller vad det är? Iphone kan ju ha appar för hela minnet?

Nexus 4, enda negativa är att man inte kan ha sdkort, men tänkte att jag har ju bara haft 2 och 4 gigs sdkort på min x8a och typ 100 mb internt...

Skickades från m.sweclockers.com

PadFone 2 tycker jag att du borde ta en titt på.
Liknar en Nexus 4 fast med 4G, annan kamera, annan skärm plus allt det här med 2 in 1, man kan stoppa ner telefonen i en platta.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

http://www.swedroid.se/htc-lanserar-monstermobilen-droid-dna-...

När/om den kommer till Sverige, ser väldigt intressant ut.

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående, vänta och se vad HTC senaste värsting går för, känns som att den kan bli redigt intressant. Speciellt med tanke på skärmen och upplösningen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Behövs verkligen 1080p upplösning på en mobiltelefon?
Räcker inte det som är nu eller?
Tycker iPhone ser ganska bra ut i pixlarna?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

Samsung galaxy s3 4g om du vill ha en bra telefon, htc ifall du vill ha skräp, iphone ifall du vill ha en vacker mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nakednakedguy:

Samsung galaxy s3 4g om du vill ha en bra telefon, htc ifall du vill ha skräp, iphone ifall du vill ha en vacker mobil.

Tack för den informativa sammanfattningen

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

jag själv har precis beställt en S3LTE, HTC har man haft och tappat förtroendet för tyvärr.

Iphone har inte varit intressant alls.

S3:an ska bli spännande

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Galaxy S3, lätt!

Permalänk
Medlem

För mig blir det garanterat nexus

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

Har avbokat min order på iphone 5 och lagt en på nexus 4 istället.
Tycker dock att 16GB är i minsta laget och att det är synd att den saknar LTE.

Permalänk
Medlem

iPhone 5 för min del pga industridesignen, skärmen och app-utbudet. iMessage är ett plus. Google har dock också apps som är bättre på deras plattform (Android) t.ex. Google lattitude.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden till en relaterad fråga: Hur stor är den praktiska skillnaden mellan 3G och 4G?

Har funderat starkt på Nexus 4 ända sedan jag såg den. Den är lite mer udda än en SGS3 och tillsammans med snabba uppdateringar och det faktum att den är bloatfri, så känns den rätt för mig. Men jag funderar lite på detta med avsaknaden av 4G, hur pass stor skillnad gör det i praktiken?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Har kört på Iphone sen 3g kom till sverige men nu denna gången valde jag en Galaxy s3 LTE kan säga som så att jag har haft den i snart 1 vecka men oj vad har missat mycket. Denna har så mycket mer att erbjuda känns det som

Visa signatur

ASRock 970 Extreme4 | Gigabyte 560ti 1GB | 2st OCZ Agility 3 120GB | Samsung spinpoint 1TB | Corsair TX 650W | Corsair vengeance 2x4GB | AMD 965BE | Fractal Design Define R4