Webhallen.com i Malmö

Permalänk
Medlem

Aldrig blivit så bra bemött som på Webhallen och Inets butiker. Ett tips är att du ringer Sydsvenskan och ber dom göra ett reportage istället.

Permalänk
Avstängd

Jag har inga direkta dåliga erfarenheter av personalen i Malmö.

Den yngre killen med längre brunt hår är för det mesta trevlig och pratar om allt möjligt, spel(tipsade mig om Hotline Miami senast jag var där ), mekaniska tangentbord och hårddiskar.

Har heller inte haft några problem med returärende, fick t.o.m. uppgradera min SSD till en bättre modell mot mellanskillnaden när den gick sönder.

Till TS, hade varit trevligt att få höra din erfarenhet av Inet nu när de öppnat. Kan du inte filma allting i smyg denna gången så vi på swec kan vara med och tolka hur du blir bemött?

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Om jag handlar/hämtar något i butik så är det på Webhallen Malmö. Har alltid blivit väl mottagen. Har väl inte direkt ställt några mer avancerade frågor till dem, så hur de hanterar det vet jag inte.
Du måste nog ge ett exempel på en, för dig, vanlig fråga för att ge oss någon slags referenspunkt.

Permalänk
Entusiast

Nu har jag visserligen aldrig haft några frågor eller returärende men jag har alltid blivigt väl bemött, dom erbjöd sig till och med att bära ut mitt chassi till bilen när jag hade brutit armen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vet att folk klagat pa att nagon eller nagra varit otrevliga dar.
Vet bara att kunskapen dem besitter ar princip noll, pinsamt av Webhallen men aven andra stallen som Elgiganten, Mediamarkt m.m som har personal med sa lag kunskap inom det dem saljer. SKAMS!

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Tydligen är det väl fel på mitt utseende då eftersom jag blir dåligt bedött där!

Hursomhelst så ska inte personalen där vara otrevliga bara för en person ser ut. Det är skam om nåt!

Ska ha på mig en hemlig smyg spion kamera nästa gång, så kan ni se hur jag blir bemött. Kan lägga upp videon här sen.

Det är inte jag som reagerat på att dom tittat snett, utan som sagt mina polare som varit med mig där! Har sagt att den unga/dem yngre där kollar snett på mig när jag är i butiken.

Har frågat lite allt möjligt, om vilken SSD dom rekommenderar, vilket chassi som är bra, vad för grafikkort man ska köpa, vilka spel som är roliga. SSD kunde dom inte rekommendera nån, för dom visste inte. Chassi visste dom inte heller. Grafikkort visste dom inte heller.

Spel vilka man ska köpa? Det fick jag inga tips om, men vilka spel man inte skulle köpa fick jag en massa tips om..

Man skulle tydligen absolut inte köpa World of Warcraft, då det suger, sen var det fler, om det var Mass Effect eller Killzone minns jag inte. Men det känns ju trevligt att personalen där inte vill sälja en något.

Förövrigt tycker jag Webhallen är en jättebra nätbutik och har ett stort sortiment, och helt okej sjyssta priser liksom. Leveranstiderna kan vara lite jobbiga bara, brukar få vänta 2-3 veckor fast dom har varan i lager.

Men önskar att personalen i Malmö's butik kunde varit Liiiiiiiiite trevligare, så det hade känts kul och handla där också. Och jag har träffat på trevlig personal på Kjell och Co , Mediamarkt (speciellt Mediamarkt) , och andra ställen. (som t.ex Tre Butiken på Triangeln)

Och dra inte upp frisören, för det har ingenting med det här och göra. (Ni vet inte ens vad som skrevs, hur det skrevs, vad som hände, osv) så drop it!

Trolls

Dold text
Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Det är bara deras dåliga bemötande med snea blickar, samt att man inte får lov och byta grejer där eller se på varan i förväg.

Anledning att du inte får bryta upp varan är för att dom har ett lager och inga hyllor. På det sättet blir det billigare. Webhallen är ingen traditionell butik som kan jämföras med elgiganten utan en butik för entusiaster som vet vad dom vill ha. Tror det är så i alla webhallens butiker och har inget med personalen att göra.

Permalänk
Medlem

Ifall man inte får öppna en förpackning och kolla på varan så kan man ju alltid:
Köpa varan, stanna kvar i butiken, öppna förpackningen, kolla på varan, om du inte tycker om produkten, utnyttja ditt öppna köp och lämna tillbaka varan ;). Problem Solved.
(Eller så kan de helt enkelt visa varan...)

Permalänk
Skrivet av mylife:

Anledning att du inte får bryta upp varan är för att dom har ett lager och inga hyllor. På det sättet blir det billigare. Webhallen är ingen traditionell butik som kan jämföras med elgiganten utan en butik för entusiaster som vet vad dom vill ha. Tror det är så i alla webhallens butiker och har inget med personalen att göra.

Jo I know, men rätt komiskt att andra har fått ångra sitt köp här då och fått byta. Om inte jag får, så ska det vara så.

Skrivet av Simcon:

Ifall man inte får öppna en förpackning och kolla på varan så kan man ju alltid:
Köpa varan, stanna kvar i butiken, öppna förpackningen, kolla på varan, om du inte tycker om produkten, utnyttja ditt öppna köp och lämna tillbaka varan ;). Problem Solved.
(Eller så kan de helt enkelt visa varan...)

Det har jag frågat om, tillomed om dom kunde öppna den, det har dom inte gått med på.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Och dra inte upp frisören, för det har ingenting med det här och göra. (Ni vet inte ens vad som skrevs, hur det skrevs, vad som hände, osv) så drop it!

Trolls

Dold text

Inte för att vara sån men jag tror nog att ett flertal vet vad som skrevs. Jag minns själv den tråden.
Hursom om du nu tycker att du blir dåligt bemött kan du ju alltid tala med butikschefen eller med en tidning eller dylikt.
Jag bor själv i Stockholm så jag har ingen erfarenhet av just den butiken, men deras butik här på Sveavägen är ypperlig, där har jag alltid blivit strålande bemött.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Skrivet av maxnelson:

Inte för att vara sån men jag tror nog att ett flertal vet vad som skrevs. Jag minns själv den tråden.
Hursom om du nu tycker att du blir dåligt bemött kan du ju alltid tala med butikschefen eller med en tidning eller dylikt.
Jag bor själv i Stockholm så jag har ingen erfarenhet av just den butiken, men deras butik här på Sveavägen är ypperlig, där har jag alltid blivit strålande bemött.

Ni vet inte vad som skrevs, nej, och nu talar jag inte om diskussionen här på SweC, utan diskussionen mellan mig och henne.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Handlar där ganska ofta och personal är allt annat en otrevliga, däremot så varierar produkt kunskapen beroende på vilken säljare man pratar med.

Med tanke på hur brett sortiment webhallen har så kan man inte förvänta sig att dom ska vara experter inom allt, det är iaf min åsikt.

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem

Handlar heller sällan i butiker, har alltid tyckt dom flesta som jobbar kan fan knappt något och frågar man nåt och vill veta så är dom flesta dryga tycker jag, gäller inte bara webhallen men visst man tycker dom inte behöver vara otrevliga eller nåt.

Permalänk
Inaktiv

Aldrig haft bekymmer med webhallen, handlat utav dem av och till sedan de startade.

Permalänk
Skrivet av Twister86:

Ni vet inte vad som skrevs, nej, och nu talar jag inte om diskussionen här på SweC, utan diskussionen mellan mig och henne.

Upplys oss om det då? Om du skapar en tråd där du klagar på ett företag så bör du väl lägga alla korten på bordet?

OnT: Har också bara bra erfarenheter av Webhallen. Visst kan dom vara lite tråkiga, men dom sköter ju sitt jobb!

Permalänk
Skrivet av Constant3831:

Upplys oss om det då? Om du skapar en tråd där du klagar på ett företag så bör du väl lägga alla korten på bordet?

OnT: Har också bara bra erfarenheter av Webhallen. Visst kan dom vara lite tråkiga, men dom sköter ju sitt jobb!

Och vad fan har frisören MED webhallen och göra?

Hungry troll eller?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Hey, webhallen skrev såhär: Jag beklagar det inträffade. Din order har skickats till dig och bör
vara framme. Det finns tyvärr inget kolli- eller brev-ID-nummer för
försändelsen, men det du kan göra är att be utlämningskontoret att kolla
om det finns en skrymmande försändelse eller ett oregistrerat brev i
ditt namn, med en blåvit Webhallenlogga.

Vänilgen återkom om så inte är fallet.

Ska jag hämta paketet i kvantum?

Permalänk
Avstängd

Folk här borde ta och sluta anta att det är fel på personen, alla upplever olika, många här kan ha positiva upplevelser hos malmö, men det betyder inte att alla dessa har talat med samma person/er som TS.
Eller ni kanske bara går in, handlar och går ut.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Har varit där mycket och handlat. Har inte något negativt alls att säga om deras personal. Alltid varit hjälpsamma och service minded.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Varje gång ,exakt alla gånger jag har köpt där har jag blivit trevligt bemött och alltid stått och småpratat lite med dem.

Dom som jobbar där är hur trevliga som helst!

Visa signatur

Dator: AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz | 8 GB DDR3 Ram | 40GB Intel SSD | 2TB Western Digital |NZXT Vulcano | 650W Corsair PSU | Nvidia Geforce GTX 560 Ti 1 GB |

Konsoler: NES | SNES | N64 | Gamecube | GBA MICRO | Wii | PSOne | PS2 | PS3 | XBOX | XBOX360 |

Permalänk
Medlem

Handlar ofta på Webhallen och hämtar ut varorna i butiken på djäknegatan. Topptrevlig personal som dessutom tipsade om restauranger eftersom jag och hustrun stod och pratade mat under köpet.

Dags att jobba på utstrålningen?

Permalänk
Medlem

Jag har också alltid blivit bra bemött när jag har handlat på Webhallen i Malmö. När det gäller rekommendation av spel och komponenter så är det faktiskt ganska svårt då smak och tycke spelar in en hel del. Jag är helt säker på att sättet man närmar sig butikspersonalen spelar in, jag menar har man själv en inte så schyst aproach så får man inte heller schysta svar på sina frågor. Prova att gå dit igen och var lite trevlig och ödmjuk så ska du nog se att du får den hjälp du förtjänar.

Visa signatur

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Ja mina frågor har dom inte kunnat svara på iallafall, och om jag frågat om nån pryl eller spel så har dom sagt att den suger, det rekommenderar dom inte!
Ska inte klaga på att dom är okunniga... det är inte det jag stör mig på. Det är bara deras dåliga bemötande med snea blickar, samt att man inte får lov och byta grejer där eller se på varan i förväg.

Du måste ju skämta. Om deras personal säger att en produkt suger så sänker dom företaget/butiken och det är inte vidare smart. Föreslår att du slutar dryga ut forumet, webhallen har alltid varit bra. Har handlat där nere ett fåtal ggr och ALLTID fått bra bemötande. Du borde se efter om felet ligger hos dig. Snea blickar? Hur menar du då? Klart du har rätt att få se varan i förväg om du vill. Du är ändå en kund och det är väl bara att be att få prata med chefen om du känner dig illa behandlad istället för att gråta ut i ett forum där alla är på webhallens sida. Du har ju ryktet om dig här att du blev portad från en frisörsalong. Nä, jag känner inte för att skriva mer om detta.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Haha wow vilken tråd.

TS: Var mer specifik och beskriv exakt hela händelseförloppet. Butiken kan INTE veta vad du gillar för spel'

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Frågan känns utredd; TS gillar inte Webbhallens butikspersonal i Malmö samtliga andra i tråden verkar dock göra det, framförallt den "yngre killen med långt hår" verkar vara populär. I övrigt ser jag mest en hel del inlägg som bryter mot diverse §1.* så jag tycker vi nöjer oss där.

Med vänlig hälsning
MichaSWE

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming