Unroota och installera stock 2.3 på Galaxy Mini

Permalänk

Unroota och installera stock 2.3 på Galaxy Mini

Hej! Min lillebror behöver hjälp med att unroota och få tillbaka sin stock-rom till sin galaxy mini. JAg har laddar ner ODIN, romen, och TASS_v1.0, men jag lyckas inte sätta telefonen i "download mode", så den får ingen kontakt med ODIN. Hur ska jag göra?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du kan få tag på Mobile Odin och flasha mha den via luren. Fungerar utmärkt på min S3'a.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Du kan få tag på Mobile Odin och flasha mha den via luren. Fungerar utmärkt på min S3'a.

F*N, nu har jag nog förstört den. Jag kan itne botta till cyanogenmod, utan får inte upp något annat än recovery. När jag klickar på någonting så får jag upp en clockwerkmod-ikon, och inget händer. Finns det något sätt att fixa den så att den i alla fall fungerar?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av _MmattiasS_:

F*N, nu har jag nog förstört den. Jag kan itne botta till cyanogenmod, utan får inte upp något annat än recovery. När jag klickar på någonting så får jag upp en clockwerkmod-ikon, och inget händer. Finns det något sätt att fixa den så att den i alla fall fungerar?

Kommer du in i recovery så gör en återställning och sen flasha igen via recovery om du kan.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Kommer du in i recovery så gör en återställning och sen flasha igen via recovery om du kan.

Okej, nu kom jag igenom. Har du nyinstallation av Cyanogenmod 7 installerat nu. Ska se vad jag kan göra med mobile odin Problemet med odin på datorn är att jag inte kommer till något download mode, utan det står RAMDUMP Mode i stället, och den kan itne connecta till datorn

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Skrivet av tcntad:

Hur bra är din engelska?

Recovery
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1716190
volume up, home button and power button

Download Mode
http://www.youtube.com/watch?v=LqaijoQGE_I

Jäääättebra! Tack så mycket
edit: Det är där problemet ligger. När jag gör så så kommer jag inte till Dwonload mode

Permalänk