Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Markören hoppar när man skriver + går ej att se SVT Play och dylikt

Permalänk
Medlem

Markören hoppar när man skriver + går ej att se SVT Play och dylikt

Har hjälpt min mamma att rensa hennes laptop (den är en Asus x52j) och installera om Windows, men sen jag gjorde det har två problem uppstått:

1. Markören hoppar i dokument och mail när man skriver.

2. SVT Play, YouTube och liknande sidor går knappt att titta på för allt laggar,

Som jag förstått genom att googla så beror problem 1 troligen på överkänslighet i touchpaden och de flesta föreslår att uppdatera drivrutinen. Har kollat i DriverMax och enligt det programmet behöver drivrutinen inte uppdateras. Jag vet inte vilken tillverkade det är på Touchpaden så vet inte vart jag ska hitta drivrutin ifall det ändå är den.

Problem två har jag försökt lösa genom att uppdatera grafikkortsdrivrutin och att tanka senaste versionen av Flashplayer.

Enda andra saken jag kommer på att det skulle kunna röra sig om är drivrutiner till moderkort då jag inte tror att det är uppdaterat.

Förslag på vad jag ska göra?

Permalänk
Skrivet av BTA51:

Har hjälpt min mamma att rensa hennes laptop (den är en Asus x52j) och installera om Windows, men sen jag gjorde det har två problem uppstått:

1. Markören hoppar i dokument och mail när man skriver.

2. SVT Play, YouTube och liknande sidor går knappt att titta på för allt laggar,

Som jag förstått genom att googla så beror problem 1 troligen på överkänslighet i touchpaden och de flesta föreslår att uppdatera drivrutinen. Har kollat i DriverMax och enligt det programmet behöver drivrutinen inte uppdateras. Jag vet inte vilken tillverkade det är på Touchpaden så vet inte vart jag ska hitta drivrutin ifall det ändå är den.

Problem två har jag försökt lösa genom att uppdatera grafikkortsdrivrutin och att tanka senaste versionen av Flashplayer.

Enda andra saken jag kommer på att det skulle kunna röra sig om är drivrutiner till moderkort då jag inte tror att det är uppdaterat.

Förslag på vad jag ska göra?

Vad gäller touchpaden finns drivrutinerna på tillverkaren av datorns hemsida. Bara att leta upp din modell och ta drivrutiner där.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Vad gäller touchpaden finns drivrutinerna på tillverkaren av datorns hemsida. Bara att leta upp din modell och ta drivrutiner där.

Jag försökte göra det men kunde inte hitta rätt modell. På datorn står bara Asus x52j, men på Asus hemsida hittar jag inte denna utan Asus x52jb, Asus x52jc, osv. Jag vet inte vilken bokstav hennes dator räknas som. Deras självscannings-funktion fungerar inte på hennes dator heller. Vad jag kunde se fick man inte heller upp någon drivrutin för Touchpad på deras manuella sök oavsett vilken x52j-modell man valde.

Permalänk
Skrivet av BTA51:

Jag försökte göra det men kunde inte hitta rätt modell. På datorn står bara Asus x52j, men på Asus hemsida hittar jag inte denna utan Asus x52jb, Asus x52jc, osv. Jag vet inte vilken bokstav hennes dator räknas som. Deras självscannings-funktion fungerar inte på hennes dator heller. Vad jag kunde se fick man inte heller upp någon drivrutin för Touchpad på deras manuella sök oavsett vilken x52j-modell man valde.

Var iof ett tag sen jag skruvade med nån asus burk så jag är inte 100 på att de har en sk service tag beteckning, men skulle tro det. Isf kan du söka drivers via den beteckningen på deras hemsida. Tänk bara på att det du i en s-t beteckning kan se som bokstaven O ev kan va en nolla ist och vice versa, kan ev bli att testa sig fram lite mao. Funkar inte detta så hade jag testat med touchpad driver till en snarlik modell, går ju att avinst enkelt igen om det inte blir rätt..

Ang: (Enda andra saken jag kommer på att det skulle kunna röra sig om är drivrutiner till moderkort då jag inte tror att det är uppdaterat.)
Så misstänker jag att chipset drivern inte är installerad, och den är mkt viktig och ska helst inst först...

Lycka till!
P-V