Speldator stationär möjlig byte till speldator bärbar. Bra affär eller dålig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Kanske dags att gå ut en stund**

*: <3

Jag kanske är trög, men jag förstår verkligen inte vad du menar

Permalänk
Medlem

Jag tror lösningen på allt är att jag råkat bli missnöjd med min dator och byggt något jag inte egentligen velat ha tbh. Har kommit fram till att sälja moderkortet, processorkylningen och chassit för att sedan bygga ett vattenkylt mATX. Tack för allt stöd och all hjälp! Uppskattas otroligt mycket i förvirrade tider som denna Nästan så man bytte bort sin nya dator mot något annat som man verkligen inte vill ha. Haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoltanen:

Jag tror lösningen på allt är att jag råkat bli missnöjd med min dator och byggt något jag inte egentligen velat ha tbh. Har kommit fram till att sälja moderkortet, processorkylningen och chassit för att sedan bygga ett vattenkylt mATX. Tack för allt stöd och all hjälp! Uppskattas otroligt mycket i förvirrade tider som denna Nästan så man bytte bort sin nya dator mot något annat som man verkligen inte vill ha. Haha!

Låter som ett vettigare val! Min stationära dator gick sönder för 2 år sedan och jag bestämde mig för att skaffa en ny och fräsh laptop! Rättfärdiga valet av köp med att jag åker ju ändå upp och hällsar på mina föräldrar några gånger per år.. så dom runt 3 veckorna jag spenderar där om året är det skönt att ha en laptop att surfa lite på.. resten av året? Not so much! kopplat in den till min TV och bombar in varenda port med en kabel på den.. väsnas som ett jetplan och klarar knappt att driva spel utan att överhettas! I efterhand så kanske det inte va det smartaste man kunde göra..

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk

Gör inte samma fel som mig, tänkte ha en dator fför både spel och skola och hittade en fin dator enligt mig men efter några månader så kunde jag inte spela spelen på hög grafik och känndes bara kontigt att ha en bärbar då den tar upp mer plats på bordet om man har en extern skärm. nu efter jag fick råd att köpa en stationär så blev det otrolig skillnad i allt då jag får mer prestanda per krona. om du inte lanar varje dag eller måste ha en så "bra" dator i skolan så råder jag dig att inte byta, ha ist kvar din dator du har och köp senare när du har pengar en billigare bärbar som inte väger speciellt mycket eller blir lika varm.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Testpilot
Skrivet av froken:

Jag kanske är trög, men jag förstår verkligen inte vad du menar

'' Om det är så att det är tråkigt att sitta i samma hörna hela tiden kanske det inte är stationär vs bärbar det egentligen handlar om, utan att det börjar bli dags för dig att möblera om'' (du)

'' Dags att gå ut en stund '' (phoenixdisciple)
Syftade på att du ''menade'' att OP skulle gå ut lite istället för att sitta inne och häcka ;>
Rättade till din mening bara

EDIT; Okej... värsta formuleringen jag gjort, like ever...

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

'' Om det är så att det är tråkigt att sitta i samma hörna hela tiden kanske det inte är stationär vs bärbar det egentligen handlar om, utan att det börjar bli dags för dig att möblera om'' (du)

'' Dags att gå ut en stund '' (phoenixdisciple)
Syftade på att du ''menade'' att OP skulle gå ut lite istället för att sitta inne och häcka ;>
Rättade till din mening bara

EDIT; Okej... värsta formuleringen jag gjort, like ever...

Haha det också kanske, fast det vore väl att förespråka en laptop? Eller vad ska man annars göra ute?

Permalänk
Skrivet av kUuul:

hade verkligen inte gjort det om jag inte hade velat ha en laptop extremt jvla mycket utav någon anledning..
1. Det är en laptop, osköna som gatan att sitta och spela på, och även om man kopplar in tangentbord skärm etc så känns det ändå inte lika bra.
2. Halverad prestanda..

svårt val?????

Om man går på endast dessa premisserna så håller jag med dig till fullo men det finns ju flera vinklar att utforska. Om TS faktiskt är i behov av just en bärbar dator och kanske veckopendlar eller annat så är det i min mening ett solklart byte.