Fläktskruv lång till gammalt Antec sonata III vart köpa?

Permalänk
Medlem

Fläktskruv lång till gammalt Antec sonata III vart köpa?

Hej, jag skulle vilja ha tag på de långa fläktskruvarna till ett gammalt Antec sonata III 500 för att montera en extra fläkt. Skurvarna som fanns med är försvunna och jag är osäker på vad det är för mått på dem. Skruven finns på sid 6 i manualen, skruv 4: http://www.antec.com/pdf/manuals/SonataIII_500_EN_manual.pdf

Så om det är någon som vet och kan tala om vart man kan köpa dem, så vora jag tacksam.

Permalänk
Hedersmedlem

Antec säljer iaf skruvkit till en del av sina chassin, så du kan ju köpa detta: http://store.antec.com/Product/accessory-spare_parts/sonata-i...
(Dock tror jag att de bara skeppar inom USA från Antec Store, så du kanske fåt höra med någon återförsäljare om de kan köpa in)

Alternativt så kan du gå till någon lokal butik som har mycket skruvar och ta med dig en (om du har någon dvs) så kan de ta fram en likadan. Här i stockholm har vi en jättebra butik som heter Sifvert Skruv, ni kanske har något liknande där du bor?

Ett tredje alternativ, om du inte har någon orginalskruv kvar, kan ju vara att maila Antec och fråga vad den har för mått.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Jag testade igår att skruva i en chassi skruv och det verkar vara 6-32 UNC gänga. Jag har också varit runt och kollat i stan och det är ingen som har, så det är kört där.

Använder man inte samma gänga och långa skruvar till radiatorer när man skall skruva fast dem?

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.aquatuning.se/advanced_search_result.php?keywords=...

30-40mm, någon borde passa.

Annars finns det säkert massor av andra butiker med långa UNC-skruvar, googlat?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Besök närmsta järnhandlare och hör efter, vad man kan tyckas se, enligt manualen, så är jänggången väldigt lik den på skruv 6 och 7.

Så en gissning är att skruven har dimension 6/32" vilket är strax under fem millimeter, längden är svårt att sia om, men 2" eller 50,8mm lång? Alternativt köper du valfri M4/M5 skruv i lämplig längd, förser den med låsmutter, lägg gärna en o-ring mellan fläkt och plåten, eller ännu bättre, en kring var skruv som håller fläkten.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk

Rätt säker på att det är en 6-32 UNC som är 30mm lång (standar skruv till att fästa fläktar i radiatorer mm). Tyvärr var de rätt besvärliga att hitta över 25mm och stället jag hittade de på var swedol (stavning?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Hej, jag skulle vilja ha tag på de långa fläktskruvarna till ett gammalt Antec sonata III 500 för att montera en extra fläkt. Skurvarna som fanns med är försvunna och jag är osäker på vad det är för mått på dem. Skruven finns på sid 6 i manualen, skruv 4: http://www.antec.com/pdf/manuals/SonataIII_500_EN_manual.pdf

Så om det är någon som vet och kan tala om vart man kan köpa dem, så vora jag tacksam.

Har åtta liknande skruvar från ett skrotat sonata2 kvar i min skruvlåda. Kan skicka dom mot fraktkostnad i postens gröna påsar tex.

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem

Hej, tack för era svar, men har nu lyckats hitta på dem:D

Permalänk
Medlem

vart fick du tag i dom. jag behöver själv sånna