Nån fler som har T3 (Telecom3) Som operatör?

Permalänk
Medlem

Nån fler som har T3 (Telecom3) Som operatör?

Har haft denna operatör i snart ett år, aldrig fungerat bra men har ju varit bunden till dom i 12mån :/

Så jag funderar är det någon mer som har problem att t.ex Google och Youtube (Dom två sidor jag använder mest) är seg som sirap?..

Då jag tecknade abb. så upplevde jag det segt och då sa dom att deras nät var överbelastat och dom skulle uppgradera.

Vilket jag antar inte hänt..

Har 100/100 lina och ska man in på google kan det ibland ta 10sek att ladda sidan.. I-landsproblem jag vet men man förväntar sig bättre av 100/100 fiber

Pingade

Provade även på jobbet där vi har AllTele och där pingade jag max 30 och svar på alla ping-kommandon.

Så finns det någon mer som fallit offer för denna dåliga operatör?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Här är en till ping med fler försök, visar lite hur jäkla ostabilt det är :/

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Ser väldigt fel ut.. Använder du en router? Har du provat med flera datorer?

Om det är fel på linan och inte din router/dator/kabel vilket är nog felet hos 99% av fallen, så borde du ha rätt att avbryta abonnemangen om du tjatar tillräckligt mycket och påvisar dem fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tessa:

Ser väldigt fel ut.. Använder du en router? Har du provat med flera datorer?

Om det är fel på linan och inte din router/dator/kabel vilket är nog felet hos 99% av fallen, så borde du ha rätt att avbryta abonnemangen om du tjatar tillräckligt mycket och påvisar dem fel.

Har provat tidigare direkt i bredbandsuttaget, har även provat med 3 olika datorer .. Routern är en bra router med Tomato installerad så den levererar

Okej, får väl ta tag i det.. har uppsägningstid tills i februari tror jag, men vet inte om jag pallar så länge när det funkar så dåligt =/

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Jag har också T3 och precis samma problem med youtube och google.

Ingen bindningstid dock, så vilken bredbandsleverantör ska jag byta till nu?
Eller har ni andra med Bahnhof, Bredband2, Bixia, AllTele, TELE2, Tyfon eller Universial Telecom liknande problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Här är en till ping med fler försök, visar lite hur jäkla ostabilt det är :/

http://img94.imageshack.us/img94/5319/fuckt32.jpg

Det där är inte acceptabelt, ring och felanmäl, har svårt att tro att de har sån kapacitetsbrist att alla deras kunder tappar så mycket paket. Jag tror mer på ett lokalt problem i ditt stadsnät. Ring de och be att de ska göra en riktig felsökning av din anslutning om det inte är gjort.

Permalänk

Prova att köra en traceroute (tracert www.google.com) och se vart det tar stopp någonstans.

Visa signatur

--
Mats

Permalänk
Medlem

Har också T3, igår gick det knappt inte att använda varken Google eller Youtube men idag är det full fart på de sidorna, de verkar ha gjort något?

Permalänk
Medlem

Har också T3, google har varit segt som sirap de senaste dagarna. Även youtube har segat.

Pingade google.se 120 ggr, 50-20ms i svarstid., 8 timeouts.

Den tappar en av 4 om man kör en vanlig ping. Samtidigt så tappar den en av femtio om man kör -n 50.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Hejsan, är det bara google och youtube som går segt och tappar ping? tänkte blir det samma fel om du pingar den gatewayen som är den första ut mot internet oxå?

Det är ju oacceptabelt att ha sådant internet. står ju på deras sida "Bredband ska vara kraftfullt och pålitligt. Vi kallar det rejält."

Visa signatur

Vintage computer hoarder
.:http://www.infania.net:.
.:Infania Networks:.
.:info@infania.net:.

Permalänk

Jag har haft T3 i lite mer än ett år och jag är faktiskt jävligt nöjd. Har haft comhem innan och det var bra mycket trassligare. Har aldrig behövt kontakta kundsupporten hos T3 då allting har fungerat som det ska. Ibland är det ju lite flackigt i någon timme, en gång i månaden men det går ju inte att komma ifrån med någon leverantör. Att google och youtube inte funkar i någon dag känns som ett litet pris att offra för ett - till mestadelen - bra nät. Enligt mig iaf!

Permalänk
Medlem

Har T3 och är helnöjd med dem som leverantör, inga downtime och bra hastigheter.Har haft dem leverantör i snart 3 år

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem

Skönt att jag inte är ensam iallafall! .. Men det verkar ju funka ok för vissa kanske beror på var man bor?

Jag är inte hemma i nuläget men ska testa mer när jag kommer hem

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Enligt uppgift är T3 nu medvetna om peeringproblemen med googletjänsterna och försöker lösa det till veckan.

Permalänk
Medlem

Jag har också haft problem med T3 i 2 dagar nu, och det jobbigaste är att massor av sidor som t.ex. har annonser från Google och liknande är lika sega de också. Jag kan inte komma in på Google alls hur länge jag än väntar. Otroligt irriterande problem, speciellt då jag haft det några gånger tidigare också. Hoppas verkligen de löser det permanent nu, annars tänker jag ta och byta internetoperatör igen. (Har bytt 3 gånger det senaste året.)

Det är uppenbarligen inte ett lokalt problem, och det är väldigt konstigt att det bara är Googlesidor som drabbas av felet.

Permalänk
Medlem

Samma problem här också, har varit tvungen att gå över till Bing de senaste dagarna då Google oftast inte ens har laddat för mig :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Har också T3, igår gick det knappt inte att använda varken Google eller Youtube men idag är det full fart på de sidorna, de verkar ha gjort något?

Får väl dementera det jag skrev i morse då, nu funkar inte google alls längre... Får hoppa de får ordning på det!

Permalänk

T3 här med med samma problem. Pingar google och får packet loss och traceroute visar en lång omväg med massa fördröjningar... Funderar på att byta leverantör...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker ju att man borde kunna kringå bindningstidenn när tjänsten fungerar såpass dåligt och har varit så under längre tid (Iaf för mig) ?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Testa att du byta DNS-server till googles.

8.8.8.8
8.8.4.4

Antingen gör du detta i routern eller så kan det fungera genom att sätta statisk ip och dns i nätverksinställningar.

Permalänk
Medlem

Provade via VNC på firmadatorn för att se hur det fungerar på AllTele..

Ruskigt stabilt! Blir nog AllTele här sen

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Tycker ju att man borde kunna kringå bindningstidenn när tjänsten fungerar såpass dåligt och har varit så under längre tid (Iaf för mig) ?

När en tjänst är så pass instabil som den är för dig så kan du mycket väl häva avtalet om det inte åtgärdas. Då T3 inte lever upp till sitt åtagande behöve inte heller du göra det. Du har stöd i konsumentköplagen.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Provade via VNC på firmadatorn för att se hur det fungerar på AllTele..

Ruskigt stabilt! Blir nog AllTele här sen

http://img41.imageshack.us/img41/5963/alltele.jpg

Kör tracert google.se

Då ser du var det tar stopp, troligen fel på deras dns-servrar.

Permalänk
Inaktiv

Jag hade det när jag bodde i dalarna och då gick det på fint Dock krånglade det med tillbehören vi fick med

Permalänk
Medlem
Skrivet av mylife:

Kör tracert google.se

Då ser du var det tar stopp, troligen fel på deras dns-servrar.

Det här fick jag.. vet inte riktigt hur jag ska tyda detta dui kanske vet bättre

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

T3 (100/10 Mbit/s) verkar funka bra hos mig nu.
Körde några hundra ping mot google, tappade inga paket och en genomsnittlig svarstid på 11ms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HW/SW:

T3 (100/10 Mbit/s) verkar funka bra bra hos mig nu.
Körde några hundra ping mot google, tappade inga paket och en genomsnittlig svarstid på 11ms.

Vart bor du?

Dom verkar dock ha gjort något för pingar 30 i nuläget

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Testade nyss att pinga sunet.se för att se vad det blev för ping. Låg mellan 1-2 ms.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Funkar bra idag också! Så verkar lovande

Hur som helst kommer jag byta ändå.. Hade Bahnhof innan och det fungerade klockers! ..

Nu är t.om Bahnhof billigare än T3 iaf för mig så ser ingen anledning att köra T3

Även om ping-problemen är lösta så är min upload värdelös och har varit från början.. har 100upp men vid bredbandskollentest har det varierat från 5-30Mbit typ

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Funkar bra idag också! Så verkar lovande

Hur som helst kommer jag byta ändå.. Hade Bahnhof innan och det fungerade klockers! ..

Nu är t.om Bahnhof billigare än T3 iaf för mig så ser ingen anledning att köra T3

Även om ping-problemen är lösta så är min upload värdelös och har varit från början.. har 100upp men vid bredbandskollentest har det varierat från 5-30Mbit typ

Själv har jag som sagt T3 100/10 och brukar få utlovad hastighet, men det kanske är just vid högre uploadhastigheter dom får problem.
Har du provat att koppla enbart din datorn direkt till fiberboxen, stänga av eventuella störande virusskydd och brandväggar, och testa med www.bredbandskollen.se och deras 5-trådarstest mot Stockholmsservern (väljs under Avancerad mätning)?
Om du byter till Bahnhof så återkom gärna med dina nya testresultat, med samma test som jämförelse.