Använda en andra skärm till surf medans man spelar

Permalänk

Använda en andra skärm till surf medans man spelar

Tjena.

Har två st frågor=)

1. Har två st skärmar. Har utvidgat skrivbordet så skärmarna inte visar samma bild. Sen spelar jag CS på den primära skärmen och har internet eller liknande uppe på den andra. Finns det något sätt att göra så jag slipper minimera CS för att kunna styra den andra skärmen? Typ så jag trycker på någon knapp och så kan jag styra den andra skärmen sen när det är ny runda trycker jag på knappen igen och kan spela vidare på den primära? Jag vill alltså att CS i detta fallet ska vara uppe på min primära skärm hela tiden. Är detta möjligt på något sätt?

2. Går det att binda en knapp som switchar mellan att bara visa bild på den primära skärmen och att utvidga skrivbordet? Så man slipper gå in på inställningarna och knappa i utvidga skärm och verkställa varje gång man vill ha utökad skärm? Vet att det brukar finnas på laptops så när man har kopplat in TVn via HDMI kan man switcha mellan att visa bilden på skärm ett, att klona bilden till båda, att utöka osv. Går detta även att fixa på min stationära?

Har ett GTX550TI om det spelar någon roll.

Tack sålänge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredricos:

Tjena.

Har två st frågor=)

1. Har två st skärmar. Har utvidgat skrivbordet så skärmarna inte visar samma bild. Sen spelar jag CS på den primära skärmen och har internet eller liknande uppe på den andra. Finns det något sätt att göra så jag slipper minimera CS för att kunna styra den andra skärmen? Typ så jag trycker på någon knapp och så kan jag styra den andra skärmen sen när det är ny runda trycker jag på knappen igen och kan spela vidare på den primära? Jag vill alltså att CS i detta fallet ska vara uppe på min primära skärm hela tiden. Är detta möjligt på något sätt?

2. Går det att binda en knapp som switchar mellan att bara visa bild på den primära skärmen och att utvidga skrivbordet? Så man slipper gå in på inställningarna och knappa i utvidga skärm och verkställa varje gång man vill ha utökad skärm? Vet att det brukar finnas på laptops så när man har kopplat in TVn via HDMI kan man switcha mellan att visa bilden på skärm ett, att klona bilden till båda, att utöka osv. Går detta även att fixa på min stationära?

Har ett GTX550TI om det spelar någon roll.

Tack sålänge!

Det första kanske är möjligt om du spelar i windowed mode istället för fullskärm.

Det andra kan du göra med windowstangenten + p.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Tack för svar. windowed mode orkar jag inte, vill ha de svarta kanterna och allt i riktig storlek men tack ändå=)

Min andra fråga lyckades du ju lösa galant, tack för det med=)

Permalänk
Medlem

Kör på windowed mode men lägg "-noborder" i dina Launch Options för CS så försvinner de svarta kanterna och det ser ut som fullscreen.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z170X Gaming 3 | CPU: i7 6700K @ 4,4GHz | Grafikkort: ASUS GTX 1070 8GB STRIX | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Kingston HyperX 16GB 2133MHz | SSD: Samsung 850 EVO 1TB & 500GB Chassi: FD Define S

Permalänk
Medlem

Vet att World of warcraft har Full screen windowed mode. Men tror jag bara har sätt det i det spelet dock =/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED