Permalänk
Medlem

Varför kommer jag inte in i BIOS.

Som titeln säger. Skulle sätta mig och överklocka lite, men jag har problem med att ta mig in i BIOS (specs i sign) Testat 2 olika tangentbord nu också, men inget av dem svarar när jag trycker ner Del förens jag är inne i OS. blir tokig. Någon som har en lösning?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

USB eller PS2-tangentbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

USB eller PS2-tangentbord?

Mitt ena är ett USB 2.0 och det andra är ett trådlöst Logitech USB 2.0
Har inte PS2 anslutning i mitt moderkort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade samma problem men fixade sig lätt.
Sätt datorn i viloläge och sen starta datorn detta funkade för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av minizick:

Hade samma problem men fixade sig lätt.
Sätt datorn i viloläge och sen starta datorn detta funkade för mig

Hur då? När du kommer ut ur viloläge så är ju du inne i OS direkt..

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Det du kan testa är att nollställa/reseta bios/cmos och sedan försöka gå in i bios. Hur du gör detta står i din manual till ditt moderkort.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Limpfittz:

Som titeln säger. Skulle sätta mig och överklocka lite, men jag har problem med att ta mig in i BIOS (specs i sign) Testat 2 olika tangentbord nu också, men inget av dem svarar när jag trycker ner Del förens jag är inne i OS. blir tokig. Någon som har en lösning?

Hejsan!

Hade ett liknande problem med mitt duky shine II att jag inte kom in i bios.

Detta är lite långsökt, jag tog mitt gamla usb tangentbord och kopplade in det tillsammans med mitt ducky shine II och då började allt fungera. Väldigt skumt
Sen var det bara att ta bort det gamla så fungerar det (än så länge).

Vet ej om detta kan hjälpa dig men det är ett litet långskott

/Stefan

Permalänk
Medlem

Har samma problem med mitt Asus...M korten är så djävla snabba idag så man hinner inte med!!!
Håll del knappen nere hela tiden vid uppstart,ända sättet för mig att komma in.

Permalänk
Medlem

Det ar en installning i BIOS som maste andras for att vissa tangentbord ska kunna komma in i BIOS, visst ar det logiskt?
Kor Enable pa "USB Legacy Support" sa kommer det att fungera. Du far lana ett vettigt tangentbord av nagon for att komma in forst

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

ok..

har testat clrcmos
har testat 2 olika tangentbord, varav ett som jag vet fungerat innan med exakt samma specs.
testat hålla inne del, testat alla andra knappar också
har väldigt bra tålamod med sånt här, men det här driver mig fan till vansinne.. Har haft såååå mycket problem med det här moderkortet så blir inte ens förvånad längre haha.

någon som har något mer alternativ. Tydligen spelar det ingen roll vilket tangentbord jag använder.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

EDIT: Tog mitt trådlösa tangentbord, bytte USB plats på moderkortet. Fungerar...

Visa signatur