Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemuren:

En gul beställd från Tele2 med 3-4 veckors leveranstid (de hade tagit bort "tillfälligt slut")

Funkar ett vanligt simkort till telefonen eller måste man ha något nytt o speciellt? Idag har jag nämligen ett normalt sim i en Nexus one. (Så ofta byter ja telefon, inte lätt att hänga med.)

Nope du måste ha ett micro-sim.

Jag kan helt enkelt inte begripa hur någon kan anse att Lumian är "hal"??? Visst, min röda har en glansig yta men den sitter som fastlimmad i handen. Kanske om man har fnösktorra händer så kan den glida ur handen men det är väl ens eget fel isf, använd handkräm ellet nåt.
Kan lägga min i handen och utan att hålla i den tippa den nästan lodrätt (typ 85 grader vinkel från golvet) utan att den glider iväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Nope du måste ha ett micro-sim.

Jag kan helt enkelt inte begripa hur någon kan anse att Lumian är "hal"??? Visst, min röda har en glansig yta men den sitter som fastlimmad i handen. Kanske om man har fnösktorra händer så kan den glida ur handen men det är väl ens eget fel isf, använd handkräm ellet nåt.
Kan lägga min i handen och utan att hålla i den tippa den nästan lodrätt (typ 85 grader vinkel från golvet) utan att den glider iväg.

Håller helt med, prövade just och vid ca 85-90 grader börjar den glida sakta. Största skämtet att den skulle vara hal. (har en gul 920)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Nope du måste ha ett micro-sim.

Jag kan helt enkelt inte begripa hur någon kan anse att Lumian är "hal"??? Visst, min röda har en glansig yta men den sitter som fastlimmad i handen. Kanske om man har fnösktorra händer så kan den glida ur handen men det är väl ens eget fel isf, använd handkräm ellet nåt.
Kan lägga min i handen och utan att hålla i den tippa den nästan lodrätt (typ 85 grader vinkel från golvet) utan att den glider iväg.

Skrivet av sloydarn:

Håller helt med, prövade just och vid ca 85-90 grader börjar den glida sakta. Största skämtet att den skulle vara hal. (har en gul 920)

Men det är inte de blanka som är hala, utan de matta

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Men det är inte de blanka som är hala, utan de matta

Gött att man beställt en gul då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Men det är inte de blanka som är hala, utan de matta

Dock om du läser i recensioner, t.ex IDG's så är det precis de glansiga, alltså den gula, röda eller vita som de anser är "hala". De vet med andra ord inte vad de pratar om i vanlig ordning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Dock om du läser i recensioner, t.ex IDG's så är det precis de glansiga, alltså den gula, röda eller vita som de anser är "hala". De vet med andra ord inte vad de pratar om i vanlig ordning.

Exakt >.<

Min erfarenhet är från dummy exemplaren från tre butiken i Norrköping ^^

Permalänk
Medlem

Ett problem jag haft är när jag skulle överföra filer från windows 7 till lumian, det var aningen dåligt och svårt i windows och tyckte det inte var riktigt användarvänligt. Detta är ju dock inte Nokias fel utan mera Microsofts. Kanske bara även jag som stökade till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sloydarn:

Ett problem jag haft är när jag skulle överföra filer från windows 7 till lumian, det var aningen dåligt och svårt i windows och tyckte det inte var riktigt användarvänligt. Detta är ju dock inte Nokias fel utan mera Microsofts. Kanske bara även jag som stökade till det.

Drag and drop...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Drag and drop...?

Jo det går, men jag menade (lite otydligt) att det finns ett program som windows vill att man skall använda. Detta program var ej riktigt bra.

Permalänk
Medlem

http://allaboutwindowsphone.com/reviews/item/16258_Nokia_Lumia_920-part_2a-stills.php

AAWP har gjort en ganska utförlig recension av kameran, verkar finnas en del problem, men det verkar som att nokia är medvetna om detta och man får hoppas att de kan rätta till en del med en mjukvaru-fix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicata:

Tänkte du på storlek eller att frontkameran får i sig damm som jag läst om?

Då jag lade den på mitt skrivbord för första gången fastande det genast damm på den, dock är mitt skrivbord inte helt rent och all glansig plast har väl den där nästan fastklibbande känslan, har inte varit något problem efter det.

Nokia Drive slår i mina ögon Google Navigation, p.g.a. mera information, tydligare röst och att flera saker är utmärkta på karten (så som bensinstationer). Musiken verkar än så länge helt ok, in-ear-lurarna kommer med fyra storlekars pluppar, telefonen är väldigt responsiv som väntat. Lite varm blir den lätt, men kanske inte värre än andra telefoner. Kamerna är jag inte helt övertygad av ännu, känns som jag vill ha någon app att efterbehandla bilderna på en gnutta (något foto i mörker kan nästan bli för ljust om man vill ha rätt stämning), men kameran håller ändå mycket hög klass.

Kan länka till ett foto taget i mörker ännu, utan blixt. Min syster med en iPhone 4S tog ett foto samtidigt, hennes foto bestog mest av mörker och man kunde inte alls urskilja motivet (taget kring sju på kvällen i södra Finland).

https://skydrive.live.com/redir?resid=456E76CEC3059251!131&au...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1980:

åh, härligt nu kom kameraproblemet igen. Inte en dag försent.

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår inte hur du kan tycka att denna kritik är jobbig på något sätt. Det är viktigt att denna kritik kommer fram då desto mer folk som vet om det desto mer press har nokia på att fixa detta. Du bör vara glad om något istället för nonchalera bort det.

Visst kan det vara kul att vara så besatt av något som denna mobil, men bara för att man är besatt bör man inte titta bort från en av de stora problemen. Det är denna fanboyism som har, enligt min åsikt, förstört iPhone och IOS. Det är så många som har fastnat i tänket att det inte finns något annat sätt att göra en smartphone på och att detta är det perfekta, att man inte vågar ändra på för mycket. Låt det inte hända våran alla kära Nokia Lumia 920!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Är vi där än?
Nej.
Är vi där än?
Nej.
Är vi där än?
NEEEEJ

Kameran är kass
Nokia vet det.
Kameran är kass
Nokia vet det.
Kameran är kass
NOKIA VET DET FÖR I HELVETE.

Lite så känns det. Kan vi inte bara uppdatera första sidan med orden kameran är kass så man slipper läsa samma sak varje dag 25 gånger om dagen.

Fast nu är det ju inte riktigt så någon beskriver det, möjligtvis något troll här och där. Men visst, jag kan hålla med om att lägga på första sidan att det finns problem med kameran som gör så att den inte riktigt presterar som den ska göra i dagsläget men att nokia vet om det och ska fixa det. På de sättet slipper vi pratet om detta när nya personer söker sig till denna tråd, smart idé!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk

Kameran är dock inte kass utan det handlar väl om att den i mörker är bättre än de flesta andra, men Idags ljus är den bara okej..

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Skrivet av elkeR:

Fast nu är det ju inte riktigt så någon beskriver det, möjligtvis något troll här och där. Men visst, jag kan hålla med om att lägga på första sidan att det finns problem med kameran som gör så att den inte riktigt presterar som den ska göra i dagsläget men att nokia vet om det och ska fixa det. På de sättet slipper vi pratet om detta när nya personer söker sig till denna tråd, smart idé!

Har hunnit leka med min ytterst lite, men mörkerbilderna blir bäst för mig om jag trycker på skärmen istället för att använda kameraknappen. Jag undrar lite vad jag gör "fel" bilderna i dagsljus tycker jag är bra, och vad jag hört (lol) så kommer det en uppdatering för att göra dom ännu bättre.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

Något jag inte gillar med nokias marknadsföring är att dem skryter så vilt om deras tillbehör, trådlös laddare hit å trådlös musik dit, i denna bild så kan man tro att man får med dessa prylar när man köper lumia 920, (högtalarna) då iphone bara har ett par enkla lurar på bilden, i själva verket iphone äger tillbehörs marknaden.. fult att försöka locka kunder så där.
http://techrate.se/wp-content/uploads/2012/09/lumia920-vs-iph...

Men visst fan vill jag ha någon utav dem nya lumia mobilerna ändå, men de är inte för allt trådlöst skit, mest för att de är en snygg mobil

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Skrivet av HikiSpray:

Har hunnit leka med min ytterst lite, men mörkerbilderna blir bäst för mig om jag trycker på skärmen istället för att använda kameraknappen. Jag undrar lite vad jag gör "fel" bilderna i dagsljus tycker jag är bra, och vad jag hört (lol) så kommer det en uppdatering för att göra dom ännu bättre.

Kan det vara för att kameraknappen är 2-stegs?
Första steget, fokusera.
Andra, knäpp kortet.
Många som missar detta och klickar in hela på en gång, vilket gör skillnad.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

-Sjukt sugen på denna mobil! Såg i Elgigantens utskick från igår om säljstart den 29/11 till ett pris av 5490:-. Måste in i någon butik och känna på den först. Ska köpa ny inom ett par veckor och gillar Nokias lurar starkt, sålde min N8 för ett tag sedan och sitter med min gamla Blade just nu. Gillar även HTC 8X formfaktor men spec'sen på Nokian överväger en del......får se. Hur som helst, Lumia 920 känns som årets mest banbrytande mobil.....hittills.

Visa signatur

Intel i5 2500K,MSI P67A-C45 REV B3, Noctua NH-U9B SE2, Kingston DDR3 32GB 1600Mhz HyperX, Corsair TX 650W, EVGA GTX 1070 8GB SC, Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 1TB Western Digital Caviar Black 64MB,
2x500GB Western Digital Caviar SE, Zalman ZM-MFC1 Plus Fläktkontroll, Fractal Define XL, Windows 10 Pro

Permalänk

nu finns vit på proshop

http://www.proshop.se/Mobiltelefon/Nokia-Lumia-920-Vit-237595...

otroligt va segt detta blir

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

Har hunnit leka med min ytterst lite, men mörkerbilderna blir bäst för mig om jag trycker på skärmen istället för att använda kameraknappen. Jag undrar lite vad jag gör "fel" bilderna i dagsljus tycker jag är bra, och vad jag hört (lol) så kommer det en uppdatering för att göra dom ännu bättre.

När man fotar i mörker så finns det lite olika saker kameran gör för att få in mer ljus. Det den "helst" gör är öppna bländaren och ha lång slutartid, eftersom dessa åtgärder inte förstör bilden som tex högre isovärde.
När du har lång slutartid är den extra känslig för skakningar och jag tror det är det som är grejen. Du darrar till när du trycket in avtryckaren. På DSLR jobbar man ofta med fjärrkontroll, spegellås osv för att få bort så mycket vibrationer som möjligt.
Testa också med självutlösare samt självutlösare och stativ.

Permalänk
Medlem

Kan någon som fått sin Lumia testa tesen om 2 stegs kameraknappen? Dvs om man först trycker in den lite för att få focus och därefter trycker in den helt för att ta en bild?
Hur fungerar focus och bildtagning då i jämförelse med att hålla fingret på skärmen istället? Bättre/sämre?

Sen vill jag veta lite om någon har testat attraktionskraften ute i nöjeslivet. Vänder sig folk om för att se din Lumia när du håller upp den och frågar dig "Är det nya Lumia 920? Wow! Får jag vara din 'kompis'?" osv.

Man vill ju vara ifred ibland också.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

Kan det vara för att kameraknappen är 2-stegs?
Första steget, fokusera.
Andra, knäpp kortet.
Många som missar detta och klickar in hela på en gång, vilket gör skillnad.

Att den är tvåstegs visste jag nog, min fjärde nokia på raken som har det. Men antagligen "skakar" jag väl till när jag trycker in det sista på knappen. Ska testa vidare. Men alla på jobbet ville klämma på telefonen. Och i princip alla har sagt "Men den här är ju inte så tung!"

Och en arbetskamrat lyckades i misstag slå den ur handen på mig så att den for ner i betonggolvet, ena hörnet tillplattat och några små rispor vid skärmkanterna. Borde kanske ha haft ett skal iallafall ... Men det var ju en olycka, killen var mera skärrad än vad jag var, det var ju trots allt en olycka.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk

I vissa recensioner skrev de också att det var bättre att trycka på skärmen än knappen eftersom mobilen skadade till när man tryckte på knappen. Är nog samma sak som du upplever.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Skrivet av NoArmsButCookies:

I vissa recensioner skrev de också att det var bättre att trycka på skärmen än knappen eftersom mobilen skadade till när man tryckte på knappen. Är nog samma sak som du upplever.

Det är nog så enkelt, tog två bilder med telefon mot ett stöd, en med skärmtryck och den andra med knapptryck, blev likadana bilder. Man får väl försöka bli lite mera stadig på handen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Skrivet av geforcevsati:

Jag beställde den 26:e oktober... Och det står att den ska skickas den 16/11.. Men det har ju redan varit.. Tele2 är lite sega med att upptadera hehe!

Pratade just med Tele2 webbutik. Jag beställde den 26:e oktober och har plats 73. Han sade att de får in 100 stycken vita den 4:e december så jag borde få min då. Annars är det den 6:e eller 13:e december som gäller. Så länge kan inte jag vänta... Skit samma om jag får trådlös laddning på köpet av dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu är min sorterad i Stockholm så jag kommer garanterat få den idag, synd bara att mitt abonnemang inte är klart men det löser sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Nu är min sorterad i Stockholm så jag kommer garanterat få den idag, synd bara att mitt abonnemang inte är klart men det löser sig.

Beställt från vart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Beställt från vart?

Telia.se den 24e oktober, tog en gul. Är det någon annan som beställt där så tidigt som har sin på väg?

Permalänk
Medlem

Ändra beställning

Ser att PhoneHouse har den svarta i lager nu om det går att lita på lagerstatus. Jag har lagt en beställning från Inet i slutet av oktober. Inet har ju status försenad. Vågar man byta till PhoneHouse tro?

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk

Nu finns röd på katshing...HALÅ ALINA ja vill ha

http://www.katshing.se/mobiler/nokia/nokia_lumia920-16264_296...

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |