Får jag hämta ut mitt paket? (minderårig)

Permalänk

Får jag hämta ut mitt paket? (minderårig)

Tjena! Har en liten fråga om det tangentbord som jag köpte under Black Friday rean på Komplett. Jag undrar då om jag får hämta ut det från servicestället (en mack) om jag är under 18. Det står på postens hemsida att jag ska ta med mig id och försändelse-id:t.

Mvh

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk

Varför skulle du inte få göra det?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av FudgieCars:

Tjena! Har en liten fråga om det tangentbord som jag köpte under Black Friday rean på Komplett. Jag undrar då om jag får hämta ut det från servicestället (en mack) om jag är under 18. Det står på postens hemsida att jag ska ta med mig id och försändelse-id:t.

Mvh

ID kan du ha ändå, passet till exempel. Att de flesta använder körkort (som ju kräver 18 år, för B-kort) är för att det är bekvämt.
Så länge du kan styrka att du är du, så får du hämta ut dina grejjor.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

känns konstigt om du får köpa varan men inte hämta ut den

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

yes, men ta med dig föräldern som beställdes leg. Om det inte var via postförskott dvs.

Permalänk
Skrivet av Oneinalifetime:

yes, men ta med dig föräldern som beställdes leg. Om det inte var via postförskott dvs.

Jag beställde varan i mitt namn och allt är betalt. Så allt är nog lugnt.

Tack för alla snabba svar! Hämtar bordet efter lunchen.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FudgieCars:

Tjena! Har en liten fråga om det tangentbord som jag köpte under Black Friday rean på Komplett. Jag undrar då om jag får hämta ut det från servicestället (en mack) om jag är under 18. Det står på postens hemsida att jag ska ta med mig id och försändelse-id:t.

Mvh

Du ska ha med dig både ditt ID, tex pass och den myndiga som köpet gjorde genom ID.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag är 15 och jag kan hämta ut paket utan problem, antingen beställer du själv (Visa Ung, 13 eller 14 år) eller så skriver du in ditt namn när mor din betalar

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av FudgieCars:

Tjena! Har en liten fråga om det tangentbord som jag köpte under Black Friday rean på Komplett. Jag undrar då om jag får hämta ut det från servicestället (en mack) om jag är under 18. Det står på postens hemsida att jag ska ta med mig id och försändelse-id:t.

Mvh

Om ditt namn och adress finns skrivet på paketet får du hämta ut det med ditt ID. Om t.ex dina föräldrar beställde produkten är det dem som ska hämta, men som Alatan sa, du kan fixa ditt eget namn på beställningen

Alltid när jag går till posten och hämtar grejer har de en skyllt på svenska/engelska som säger att vi måste ha ID som stämmer överens med uppgifterna på paketet. Och såklart måste vi vara där i egen hög person, får inte sno någon annans ID och hämta ut grejer.

Permalänk

Har du en giltig id-handling så får du hämta ut paket. Ha en fortsatt trevlig dag!

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Navicula:

Om ditt namn och adress finns skrivet på paketet får du hämta ut det med ditt ID. Om t.ex dina föräldrar beställde produkten är det dem som ska hämta, men som Alatan sa, du kan fixa ditt eget namn på beställningen

Alltid när jag går till posten och hämtar grejer har de en skyllt på svenska/engelska som säger att vi måste ha ID som stämmer överens med uppgifterna på paketet. Och såklart måste vi vara där i egen hög person, får inte sno någon annans ID och hämta ut grejer.

Ett annat alternativ är att skriva en enkel fullmakt. Behöver inte vara avancerat, bara ett papper med typ datum, vad den ska användas till och signatur från "rätt" person.

Vissa saker, som t ex REK-brev, anger specifikt att fullmakter inte gäller, men för paket och det mesta annat är det fritt fram.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Avstängd

Man har rätt att hämta ut sitt eget paket oberoende av ålder. Allt du behöver är en ID handling (typ pass eller liknande) som överstämmer med namnet på paketet. Sänder du dina föräldrar så måste de ha både din ID handling och deras egna med sig. Det är bara att gå fram till utlämningsstället, visa upp typ ditt pass och hämta ut paketet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Hämtade ut paketet för ungefär en timme sen. Allt fungerade felfritt

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FudgieCars:

Hämtade ut paketet för ungefär en timme sen. Allt fungerade felfritt

Ännu en nöjd SweClockers-kund!

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.