Permalänk
Medlem

Va fan jag får skit fps på LOW i 2560*1440 med datorn i SIGN. Flöt as bra första gången jag startade spelet sen pilla jag på någon grafikgrej och startade om spelet och vips så hackar det åsna.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av coolsamme:

Du maxar inte ens msaa vännen..

För att 8x MSAA gör grafiken bättre?
Haha sluta trolla.

(Du får förövrigt ta bild på området jag visade, eftersom, du säger ju att jag inte kör på ultra!)

Sweclockers egna bilder från recensionen:

2x

8x

Okej bekräftat, solen / moln / månen är statiska, med tidsbaserade rörelser, de rör sig ca var 10 minut en väldigt kort bit...
Varför kan de inte ha det dynamiskt för? Är det så svårt att ha det i en konstant rörelse?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

För att 8x MSAA gör grafiken bättre?
Haha sluta trolla.

(Du får förövrigt ta bild på området jag visade, eftersom, du säger ju att jag inte kör på ultra!)

Sweclockers egna bilder från recensionen:

2x
http://www.sweclockers.com/image/red/2012/11/29/2xaapng.png?t...

8x
http://www.sweclockers.com/image/red/2012/11/29/8xaapng.png?t...

Okej bekräftat, solen / moln / månen är statiska, med tidsbaserade rörelser, de rör sig ca var 10 minut en väldigt kort bit...
Varför kan de inte ha det dynamiskt för? Är det så svårt att ha det i en konstant rörelse?

Nej, 8xmsaa är onödigt men du säger ju att du kör maxat.. Irriterande när folk inte förstår betydelsen i det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av coolsamme:

Nej, 8xmsaa är onödigt men du säger ju att du kör maxat.. Irriterande när folk inte förstår betydelsen i det.

Det är ju maxat, bortsett från de inställningarna.

Annars ska man radda upp allt?

Väntar fortf på dina bilder.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Det är ju maxat, bortsett från de inställningarna.

Annars ska man radda upp allt?

Väntar fortf på dina bilder.

Tror du seriöst att jag kommer öppna Far Cry 3, hitta exakt rätt område och ta ett foto klockan halv fyra på morgonen? Får bli imorgon.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av coolsamme:

Tror du seriöst att jag kommer öppna Far Cry 3, hitta exakt rätt område och ta ett foto klockan halv fyra på morgonen? Får bli imorgon.

Ja, du sa ju att det är ett 360 screenshot och att spelet inte alls ser ut så.
Så, det är ju upp till dig att bevisa det.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Uh är detta spel på svenska även när man spelar ?

Permalänk

Haha jevla gnäll x)

Tycker singelplayerdelen är riktigt kul, det är fritt, mycket uppdrag, sidequest osv.
Köpte det för coop men det var ingen höjdare, men det duger väl. Har inte hunnit multiplayer ännu.

Grafiken är jag dock lite besviken på, det känns som det försöker vara snyggare än vad det faktiskt är. Känns som det har blivit begränsat av konsolerna (som vanligt). Blir väldigt fult och platt på långt håll.

Spelet är inte perfekt och det har sina brister men det är fortfarande roligt och helt klart värt ett köp

Edit: Går det att ändra spelet till engelska?
Laddningstexterna är ju väldigt bra...Pappa,mamma,broder,springa,vakna,slicka,flickvän osv haha.
Får också tillägga att menyerna har jobbig design och känns väldigt konsoliga som tidigare redan nämnt.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk

Grafiken är inte den bästa direkt, men gillar ändå stilen, och sen känns den väldigt mjuk, är inte några vassa kanter någonstans känns det som, något som t.ex Crysis inte alls lyckades med, det är snygg grafik, men speciellt växtligheten kändes väldigt kantig även om man maxxat AA.

Folk som klagar på att det är svenska; gör om, gör rätt. Installerade om uplay och far cry 3 igår, och tre gånger under processen (om man räknar med patchen) får man välja språk, väljer man engelska de tre gångerna får man det på engelska.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Grafiken är inte den bästa direkt, men gillar ändå stilen, och sen känns den väldigt mjuk, är inte några vassa kanter någonstans känns det som, något som t.ex Crysis inte alls lyckades med, det är snygg grafik, men speciellt växtligheten kändes väldigt kantig även om man maxxat AA.

Folk som klagar på att det är svenska; gör om, gör rätt. Installerade om uplay och far cry 3 igår, och tre gånger under processen (om man räknar med patchen) får man välja språk, väljer man engelska de tre gångerna får man det på engelska.

Om du menar att stammarna och sådant är kantiga, så har det väl snarare att göra med geometrin än någon antialiasing.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Inaktiv

Efter ett par timmar: Djur är farligare än vapen
Älskar spelet!

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Om du menar att stammarna och sådant är kantiga, så har det väl snarare att göra med geometrin än någon antialiasing.

Nej det är inte stammarna jag menar

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon34034:

Efter ett par timmar: Djur är farligare än vapen
Älskar spelet!

Har märkt att man dör av 2 hack från en sådan struts-aktig fågel....what? Att en fågel gör samma skada som en leopard/tiger är vansinnigt.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Har märkt att man dör av 2 hack från en sådan struts-aktig fågel....what? Att en fågel gör samma skada som en leopard/tiger är vansinnigt.

Beror ju helt på hur mycket hp man har...

Vad spelar det för roll om den gör samma skada? Dess attacker är mycket lättare att ducka, och innan man attackerat dem går de bara sakta mot en, till skillnad från tigrar och leoparder

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Beror ju helt på hur mycket hp man har...

Vad spelar det för roll om den gör samma skada? Dess attacker är mycket lättare att ducka, och innan man attackerat dem går de bara sakta mot en, till skillnad från tigrar och leoparder

DUCKA? What? De har lång nacke, varför skulle de missa dig om du duckar?
+ de är snabba.

Jag har 3 block med HP + Armor.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

DUCKA? What? De har lång nacke, varför skulle de missa dig om du duckar?
+ de är snabba.

Jag har 3 block med HP + Armor.

När jag sa ducka så menade jag då i meningen att undvika, inte just böja ner ben och nacke. Har du någon form av aspergers eller? Du verkar ta allting bokstavligt.

Nej, de är inte speciellt snabba i jämförelse, och tål mycket mindre
Tvekar på att de tar sig igenom armor och 3 bars på två hack.

Sen är de dessutom ett mycket mindre hot då man ska vara väldigt nära dem för att de ska attackera direkt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Har nyss vandrat med eldkastaren över majja-fälten. Fyfaaaaan va klockrent uppdrag i samband med den väl utvalda musiken Satt bara och njöt och garvade hysteriskt tillsammans med spelkaraktären Måsta frapsa det nästa gång.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Har nyss vandrat med eldkastaren över majja-fälten. Fyfaaaaan va klockrent uppdrag i samband med den väl utvalda musiken Satt bara och njöt och garvade hysteriskt tillsammans med spelkaraktären Måsta frapsa det nästa gång.

Haha satt och lira det uppdraget precis också x) Riktigt gött!

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Mycket klagomål jag inte känner igen här..

Hade ledigt från jobbet igår och installerade spelet som jag väntat på sedan jag spelat sönder 2an. Har inte spelat mer än någon timme datorspel på ca 2 månader pga bland annat just jobbet. Denna någon timme involverade nya hitman och dishonored. Trots att jag hade turen att få dessa spel gratis tröttnade jag väldigt, väldigt fort. Dishonored var en frisk fläkt men inte riktigt min stil. Hitman hade för mycket brister för att ta upp här.

Då till gårdagen. Installerade nvidias beta drivers och spelet runt 12 och tänkte att jag skulle spela någon timma som med dom tidigare nämnda spelen. Klockan 11 på kvällen stängde jag till slut av.. Jag blev totalt fängslad av både storyn och spelstilen. Ska snart upp och spela igen.

Jag har inte märkt av några buggar i motorn och fps drops har jag inte haft några än(känslig för dom). Kör allt på ultra med fxaa.

Enligt mig är detta spel en 10a på singelplayer (intek kört multi än) och att använda ord som konsolport, även om alla spel nu för tiden är det i grund och botten, känns helt åt skogen fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Gå till samma ställe och ta en bild så får vi se hur "snyggt" ditt är där? Kan lägga upp bild på kartan, om jag kommer ihåg vart det var.

http://cloud-2.steampowered.com/ugc/884093047576867768/F2C9F8...

http://cloud-2.steampowered.com/ugc/884093047576865760/985571...

Jag anmäler mig som frivillig att åka dit och kolla, men det får bli när jag är hemma från jobbet ca 15.00. Vilken FOV använder du (så att bilderna blir så lika som möjligt)?

Permalänk
Medlem

Kan man se hur lång tid man spelar på spelet nånstans? (PC)

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av coolsamme:

Nej, 8xmsaa är onödigt men du säger ju att du kör maxat.. Irriterande när folk inte förstår betydelsen i det.

SSAA (SUPER SAMPLING) (för alla oss som spelar som det är tänkt med nvidia ) gör ENBART skillnad på löv och gräs min vän.
jag fattar inte varför klåparna som gör testet fortfarande inte förstår det.
varför i helvete jämföra en bild fullt med träd gräs och löv med MSAA?
vad är poängen?

det skulle ha jämförts med SSAA istället
jävla amatörer alltså

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

Blir imponerad av att folk kan hitta saker att klaga på. Det är ju fan brilliant. Snyggt & detaljrikt, flyter som smör och han doktorn är ju fantastisk. 9 av 10.

Permalänk
Medlem

Håller med !

Det var länge sedan jag fastnade för ett SP lir. Brukar tröttna väldigt fort men detta är hur kul som helst.
Det är sandlåda + bra story i ett vilket jag gillar. Man kan ta det i sin egen takt. Vill man ta break från storyn åker man runt och leker lite eller över lite outposts, radiotorn, racing, jagar djur etc.

Själv kör jag pilbåge + Sniper med ljudämpare för tillfället då jag gillar att hålla lite avstånd till det jag ska attackera samtidigt som det är lite mer utmaning med pilbågen. Sen får man 3x Exp när man tar över outposts utan att bli upptäckt.

Hade ett roligt möte nyss. Skulle jaga lite Tapir för att fixa större ryggsäck och plånbok. Körde med jakt-medlet så man inte skrämmer bort dem. Tog 4 stycken med pilbågen och började hämta skinnen samtidigt som jag hör något morra i bakgrunden.. en tiger ! Hade inte mycket ammo kvar så jag tänkte att jag kutar iväg en bit bort till bilen men precis när jag ska öppna dörren så hoppar den på mig arggh. Jag lyckas putta bort den och hoppa upp på en sten och ska precis sätta en pil mellan ögonen på tigern när jag hör en jeep närma sig bakom mig. En röd jeep dessvärre.. Tänkte okej jag fixar detta.. Vad händer, jo en andra röd jeep kommer från motsatt håll så man är totalt omringad. Jag får panik och hoppar rakt mot tigern, springer förbi honom och hoppar ner i floden. Fienden och tigern ryker ihop och jag simmer en bit bort. Tar upp snipergeväret och plockar resterande. Puh

Permalänk
Medlem

Pinsamt, jag blev dödad av två komodovaraner efter att ha fightats mot en bunt gängmedlemmar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chrisragnar:

Blir imponerad av att folk kan hitta saker att klaga på. Det är ju fan brilliant. Snyggt & detaljrikt, flyter som smör och han doktorn är ju fantastisk. 9 av 10.

låter bra
ska skaffa det idag.
jag måste fixa ett nytt GTX 670 kort bara
jag tror inte ett 7800GT klarar det här

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

För er som vill ändra spelet till engelska: Skapa en genväg och lägg till -language english

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Testat med lägre överklockning?
Kanske är ett sådant spel (som crysis 1) som stressar på lite extra?

Fick det att fungera mycket bättre efter att jag installerat RadeonPro 1.1.1.0 och lekt runt lite med "dynamic framerate control" och lite andra inställningar.
Nu är det spelbart även om det fortfarande är lite konstigt emellanåt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

Upplever att texturerna är vita och fläckiga och träden befinner sig i luften om jag kollar från långt avstånd, någon mer som har detta? Har 1.01, det är värre nattetid... kolla bilderna från dagtid. har testat olika drivrutiner samt olika inställningar. 660ti. platsen är vid radiotornet vid flygplatsen

http://i.imgur.com/MSX5l.jpg

http://i.imgur.com/ZuyH1.jpg

http://i.imgur.com/TZsJ2.jpg

http://i.imgur.com/4vOpT.jpg

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Någon som lyckas spela online? Jag fastnar i lobbyn hela tiden, fick igång en match igår men sen efter det vill det inte starta längre...!

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD