oskarp och ingen film med tv-out?!

Permalänk
Avstängd

oskarp och ingen film med tv-out?!

Hej
Har just kopllat upp tv till mitt pov gf4 mx 440, jag får bild när jag väljer klona i inställningen. Men bilden är suddig det går knappt att läsa texten i windows har en pannasonic 32" widescreen. Och så när jag säter i gång en film i mediaplayern så ser jag bara filmen på dator skärmen men på tv så är det bara svart (kör man med lite videoruta så ser man allt utom filmen) vad kan vara fel?

Permalänk
Avstängd

haho fixa det själv

Permalänk
Medlem

Okej, hur gjorde du ?
Finns det inget progg som tex tv-tool till GF4 ? Vore smidigt =/

Visa signatur

/Pär

Permalänk
Medlem

en till sak. Många film klipp =D man kollar på i mediaplayer är widescreen. Detta gör att även på en widescreen tv så blir det widescreen. Alltså utnyttjas inte hela bilden. Kan man ställa in någonstans så mediaplayer kör klippet i fullscreen ?

Visa signatur

/Pär

Permalänk
Medlem

För det första så räcker upplösningen på tv-skärmen inte alls till för att skrivbordet ska bli särskilt skarpt. Med vanlig gul kompositkabel går det nästan inte att läsa texten på mapparna alls, medan det går precis med s-vhs. Alltså helt normalt.

Det andra löses genom att du ställer in videouppspelningen på din sekundära skärm, i det här fallet TVn. Högerklicka på skrivbordet - properties - settings - advanced - geforce 4-fliken - video overlay där du sätter uppspelningen till sekundär skärm. TVn måste vara inkopplad, annars är där bara en grålagd ruta.

Eller så använder du TV-tool.

Permalänk
Medlem

men jag får fortfarande bara en svart ruta istället för sjävla filmen, som syns på dataskärmen.
+
TV-tool funkar väl itne med den tv-out krets som sitter på GF4. eller ?

Visa signatur

/Pär

Permalänk
Medlem

Om du kör dualview så visas filmen bara på den enheten som är primär, om du istället sätter TVn som primär så kommer du att få bilden där men ingen bild på skärmen.

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Medlem

hmm, förstår ja dej rätt nu. Det går inte att få ut filmen, utan bara tex skrivbordet när man kör i dualview med datorskärmen som primär ?
Försökte med tv:n som primär men det gick inte heller =/

Visa signatur

/Pär

Permalänk
Medlem

Men har du satt uppspelningen till sekundär skärm? I så fall ska det funka.

Permalänk
Medlem

Jo, nu fick ja till det. Nu ska ja bara försöka fixa så det inte blir widescreen x2
tack för hjälpen.

Visa signatur

/Pär

Permalänk
Medlem

Men jag vill veta varför det är så här?! Hade mitt tnt2 ultra tills för några veckor sen innan ja skaffade ett pov gf4 ti4200se och då fick jag samma sak att filmen blev svart på tv:n men inte på skärmen, löste det på samma sätt med Video overlay och fick fullskärm på tv:n genom fönstret på datorn. Men om jag vill ha en riktig klon istället på min tv exakt som min dator går inte det nu eller? Man borde ju kunna välja eller hur,

Visa signatur

"Imagination is more important than knowledge"

Permalänk
Medlem

kan bara säga att nvidias piss krets som dem har byggt in på gfrc4 mx är nåt jävla mög, inte nog med att det e är budget krets nvidia har ens ens gett ut en dokumentation på kresten.... detta gör då att program så som tvtool och andra inte kan utnytja kresten... väldigt B ..

Tips: Skaffa större skärm och se filmen på datorn.. om du kör med mx kortet..

Visa signatur

Reserverar Mig För Eventuella Stavfel. Dessa kan ni skriva ner i notepad och spara för arkivering.
:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erectus
Men om jag vill ha en riktig klon istället på min tv exakt som min dator går inte det nu eller? Man borde ju kunna välja eller hur,

Erectus, kolla vad jag har skrivit om NVKeystone...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=10734...