Webhallen - musen fungerar inte som den ska

Permalänk
Medlem

Webhallen - musen fungerar inte som den ska

Hej,
Köpte en mus för ca 1 månad sedan, nu har den börjat strula, den stängs av ca 3-4 sekunder, oftast när jag spelar.
Detta är ganska irriterande då jag enbart spelar FPS, vilket resulterar i min död.
Förmodligen så är det något glapp i musen, och att det oftast händer när jag spelar beror nog på att jag lyfter/släpper musen ofta och då "skakar" om musen.
* Händer inte hela tiden, utan ca 5 ggr på kanske 4 timmar, men väldigt irriterande.

Jag frågade om jag kunde få pengarna tillbaka, varpå de sa att jag antingen fick en ny mus, eller pengar tillgodo till nästa köp.
Problemet är att jag redan har en mus, och jag inte vill ha några "tillgodo pengar"

Är det verkligen så att jag inte kan få pengarna tillbaka?

Mvh

Permalänk
Medlem

Ja

Visa signatur

Spel: Corsair 280X - X570i - R9-3900x - 16GB@3200Mhz - 240GB + 1TB NVME - R5700XT
FilServer: FD Node 804 - X570M - R3-3200G - 16GB@3200Mhz # Nvidia Shield 16GB v2 # Sony XZ2 Compact # Toshiba Encore WT8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantal:

Enbart ett ja?
Hmm okej.

Tänker mest på detta,

Citat:

"Fel på varan:
Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen ha rätt att:

kräva att felet avhjälps
kräva en ny, felfri vara
få prisavdrag
få ersättning för reparation
häva köpet och få pengarna tillbaka
hålla inne betalningen
få skadestånd

Men du kan förstås inte kräva alla alternativen. Det är egentligen bara kravet på skadestånd som går att kombinera med något av de andra. Du har rätt att reklamera en vara upp till tre år efter köpet.

Mer information på konsumentverket’s hemsida, direktlänk.

Garantier:
En kort definition:
”En garanti innebär att säljaren ansvarar för att varan fungerar under en viss tid. Det är alltid frivilligt för säljaren att lämna garantier.”
Om varan under garantitiden försämras på ett sätt som omfattas av garantin, betraktas den som felaktig. Du har då enligt konsumentköplagen rätt att kräva till exempel:

att varan repareras
att du får en annan vara i stället
att du får avdrag på priset
att köpet går tillbaka"

Där det står "häva köpet och få pengarna tillbaka" och "att köpet går tillbaka"
Har jag missuppfattat det, eller?

f.ö så har jag kollat upp på internet och det verkar som att flera personer har samma problem med just den musen (Logitech g9x).

Permalänk
Medlem

Du ha köpt en g9x och de erbjuder en ny eller att du får igen pengarna med förbehållet att du måste handla hos dem...

Du har ratt att kräva återköp med pengarna tillbaka om varan reparerats för EXAKT samma fel 3 gånger.

Visa signatur

Spel: Corsair 280X - X570i - R9-3900x - 16GB@3200Mhz - 240GB + 1TB NVME - R5700XT
FilServer: FD Node 804 - X570M - R3-3200G - 16GB@3200Mhz # Nvidia Shield 16GB v2 # Sony XZ2 Compact # Toshiba Encore WT8

Permalänk
Medlem

Du kan inte få pengar tillbaks.
Byta den ut mot en ny, sen sälj den på marknaden.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W