Helgsnack: Den allra bästa spelmusiken

Permalänk
Permalänk
Medlem

alltså, det kommer aldrig finnas ett spel med bättre musik än i ocarina of time!

tänk att detta spel + musiken var intryckt på en 64mb cartridge som jag personligen tycker är GRYMT imponerande!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Fick gåshud varje gång jag startade Oblivion

Lite morrowind

Och sedan är det som många andra har sagt, bf 1942 och halo.
Finns så mycket att välja på!!!!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk

Tycker det finns på tok för många bra för att kunna ha en Nr1 och det mest imponerande är de gamla "Bitpop" låtarna.
Tänk vad de kunde med så begränsade resurser.
Tex

Kan hålla på i en evighet och är ju självklart inte bara dessa "bitpop" låtarna som är bra spel musik:)

Permalänk
Medlem

Får hålla med om Monkey Island, en riktig klassiker!

Här i en version där evolutionen av PC-ljud illustreras!

Permalänk
Medlem

Battle field!

Mys!

Visa signatur

NAS: Synology DS413

Permalänk
Medlem

Det här är inte bara nostalgi, utan även ett par stycken som jag tycker förtjänar att nämnas.

Permalänk
Medlem

Drygt 9 år har gått sen jag för första gången startade upp spelet :')

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Några av mina favoriter allafall

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Entusiast

Episk, passar in något enormt i spelet och hjälper verkligen till att förmedla den där känslan som spelet inger!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

WoW musiken.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Doom I och II
Hitman Silent Assassin (Iof alla Hitmanspelen förutom Absolution)
TES: Oblivion
Knights of the Old Republic
Uncharted I - III
Ocarina of Time

Andra uppstickare;
Freedom Fighters
Company of Heroes
Borderlands 2
Penumbra
Flower

Favoritkompositörerna är Jesper Kyd (Hitman, Freedom Fighters), och Jeremy Soule (Oblivion, KotOR, CoH)

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Avstängd

grymt bra soundtrack från ett grymt bra spel

Visa signatur

cooler master elite 430, i5 2500k, corsair ax 850w, gigabyte gtx 580,
1tb samsung spinpoint, asrock p67 extreme 4, corsair vengance 8gb

Permalänk
Medlem

Min favorit, men hela soundtracket är fruktansvärt bra.

Permalänk

Mycket som är bra har redan nämnt (Max Payne, Hellmarch och CIV IV bland annat)

Tycker att Hotline Miami's soundtrack var riktigt bra

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Nzxt Phantom Fulltower Moderkort: Evga P67 SLI Processor: Intel Core i7 2600K 4.2Ghz Processorkylare Corsair H100i (Fläktar Corsair SP120 Quiet edition)Ramminnen: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB LP Grafikkort: Gigabyte Radeon HD 7950 Nätaggregat: Corsair TX 750W Diverse: Nzxt Ledslinga 2m blå, Nzxt 24,8,2x6 Pin White sleeved, Frontkabinett sleeved 140mm AF series Quiet editon 120mm AF Quiet edition

Permalänk
Medlem

Det finns en hel uppsjö av av bra spelmusik men om jag bara ska välja ett par stycken minus dem som redan har nämnts i tråden så väljer jag:

Terranigma - Underworld

Chrono Cross - People Imprisoned by Destiny

Demon's Souls - Maiden Astraea theme

Super Metroid - Title screen theme

Får även tacka folk för att ni påminde mig om vissa spel och låtar, jag hade t.ex. glömt bort att Alundra t.ex hade så bra musik.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Fick rysningar första gången jag hörde dessa från Far Cry 3

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Givetvis "The price of freedom" från crisis core, återupplever känslorna från storyn så fort jag hör den!

Permalänk
Skrivet av Scious:

Visst är dom så satans bra. Main theme låten har jag lyssnat på säkert 100 gånger vid detta laget.
Sen att spelet för övrigt var ett av de bästa under 2012 gör ju inte saken sämre.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

Som en stor fantast av Assassins Creed serien så ligger nog dom spellåtarna närmast hjärtat, specielt låten Ezios Family( http://www.youtube.com/watch?v=O0i6YFrSs6c ) som spelas i början av AC2. Den låten väcker många fina spelminnen

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Som RPG-fantast är det omöjligt att välja något som är det bästa Typ allt från NES och SNES, Xenogears och Ocarina of Time är två något mer "moderna" guldkorn. På senare tid måste jag ändå säga att Xenosagas musik står högt i kurs hos mig.

Det gläder mig att så många SweClockare har så pass bra musiksmak

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Halo-seriens soundtracks! Är uppväxt med spelen och får fortfarande rysningar i vissa moment av spelen.

Mvh Xbox-barn

(Inga YT-länkar då jag sitter med luren)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Musiken i Mass Effect är riktigt grym, och höjer inlevelsen om möjligt, ytterligare.

exempel:

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem

Spontant så måste jag nog säga Skyrim, annars Deus Ex Human Revolution.
Något som Bioware trots allt lyckades med i Mass Effect 3 var just ljudet, svårt att vara oberörd efter: http://www.youtube.com/watch?v=eKPSORPGRAQ&list=PLA10D6BE808D...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kau205:

Snacka om "meh". Far Cry(1) had mycket bättre theme.

En av mina favoriter.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3