Permalänk
Medlem

Jag får 112/11 Mbit/s och 7 ms svarstid mot en Göteborgsserver på bredbandskollen. Då kan ju tilläggas att jag stängt av NAT i modemet och har en ASUS RT-N56U som jag kör trådlöst mot.

De gånger hastigheten har gått ner har antingen berott på att routingen mot mitt modem knusslat sig eller att routerns firmware behövde uppgraderas.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem som många andra här i tråden, med dålig wifi-styrka via netgear cg3100. Framförallt svarstiden.
Testade nu koppla in en Linksys WRT56GL med tomato firmware. Kör NAT och sen kopplat ethernet-kabel mellan dem båda. På linksysen har jag Access point och fått det rent tekniskt att fungera. Men kommer bara upp i 13mbit ner och 1 upp, svarstid 11ms. Har 30/1mbit och det kom jag upp i tidigare när jag körde endast CG3100. Men som sagt vad, wifi-styrkan var värdelös.
Kan jag lösa så jag får ut 30/1 mbit-hastighet med linksysen via cg3100?

Permalänk
Hedersmedlem

Tog bort inlägg. Tror ni någon trollar så mata inte trollet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yacob:

Har haft samma problem som många andra här i tråden, med dålig wifi-styrka via netgear cg3100. Framförallt svarstiden.
Testade nu koppla in en Linksys WRT56GL med tomato firmware. Kör NAT och sen kopplat ethernet-kabel mellan dem båda. På linksysen har jag Access point och fått det rent tekniskt att fungera. Men kommer bara upp i 13mbit ner och 1 upp, svarstid 11ms. Har 30/1mbit och det kom jag upp i tidigare när jag körde endast CG3100. Men som sagt vad, wifi-styrkan var värdelös.
Kan jag lösa så jag får ut 30/1 mbit-hastighet med linksysen via cg3100?

Med den routern kan du få max 108 Mbit/s. Så max 54 Mbit/s teoretiskt i nerhastighet. Så kör du i rätt mode, på en bra kanal, med lite bös i vägen så kan du få din önskade hastighet.

Börja med att benchmarka din hastighet med kabel rätt från datorn in i modemet. Sen testar du din trådlösa hastighet mellan två datorer på ditt LAN. Gör du dessa tester vet du om problemet ligger i router, i modemet eller kopplingen mellan dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick sms från comhem att en ny uppdatering finns för CG3100 idag. Starta om modemet och vänta 10 min står det.
Gjorde det så klart och hoppades lite att nånting skulle fixas från 34 till vad nu skulle vara fär ny fw....

Alltså ett skämt, fick ingen uppdatering. Pratade med supporten för vi får just nu ut ca 40- 50 mbit av 200, dom visste inget om nån uppdatering.
I alla fall så mäter comhem mellan 160 till 201 mbit från DERAS sida till våran cg3100...

Testat allt, nyinstallerad dator, 1 dator igång som är NY med trådat i felsäkert läge med gigabit.Testat dator 2 som också är ny med gigabit etc. Får ut 48 mbit.
Frågar om hastighetsgarantin, får svar det gäller ej er. Vi mäter 160-201 från oss

Bor i Stockholm

Känner oss så lurade av comhem så man vill polisanmäla dom. Allvarligt dom lurar kunder så det sjunger om det... Jävla förbannad nu

Permalänk
Skrivet av Zav:

Fick sms från comhem att en ny uppdatering finns för CG3100 idag. Starta om modemet och vänta 10 min står det.
Gjorde det så klart och hoppades lite att nånting skulle fixas från 34 till vad nu skulle vara fär ny fw....
Alltså ett skämt, fick ingen uppdatering. Pratade med supporten för vi får just nu ut ca 40- 50 mbit av 200, dom visste inget om nån uppdatering.
I alla fall så mäter comhem mellan 160 till 201 mbit från DERAS sida till våran cg3100...
Testat allt, nyinstallerad dator, 1 dator igång som är NY med trådat i felsäkert läge med gigabit.Testat dator 2 som också är ny med gigabit etc. Får ut 48 mbit.
Frågar om hastighetsgarantin, får svar det gäller ej er. Vi mäter 160-201 från oss
Bor i Stockholm
Känner oss så lurade av comhem så man vill polisanmäla dom. Allvarligt dom lurar kunder så det sjunger om det... Jävla förbannad nu

Om du inte får ut garanterad hastighet ska de registrera en felanmälan. Kräv att detta görs snarast möjligt, slåss via flera kanaler om själva supporten vägrar, så att du kan kompenseras fullt (som om det spelade nån roll, iofs) och felet noteras hos dem.

Rimligen är du drabbad av samma underkapacitet som många andra kunder i Stockholmsområdet. Som noterats tidigare i tråden säger Comhem själva att de har för låg kapacitet i stora delar av Stockholm, jämfört med vad kunderna förbrukar. Detta "beräknas" åtgärdas i januari, vilket ju inte betyder något alls i praktiken. Man har ännu inte heller fattat något slutgiltigt beslut om att genomföra det nödvändiga uppgraderingsarbete som alltså "beräknas" göras i januari, vilket alltså gör att kunder i stora delar av Stockholm inte alls har en aning om när problemen kommer åtgärdas.

Mer info minns i mitt tidigare inlägg här: #12926121

Jag har nu på kvällen, rimligen under "högtrafik", 6,12 mbit ner på mitt 100/10-abonnemang. Detta trådat direkt ur modemet. Imponerande va?

Permalänk
Skrivet av Zav:

Bor i Stockholm

Fick också SMSet idag. Tror det gäller v34 uppdateringen, den lanserades i hela landet först nu i dagarna. #12964483

Som flera skrivit här i tråden är det tydligen problem med kapaciteten i Stockholm. Är det kapacitetsproblem du har så märker man att det går segt på kvällarna men bra på morgnarna. Hade själv problem med kassa hastigheter på kvällarna för några år sedan. Sedan byggde Comhem en ny central här i krokarna och sedan dess har jag inte haft några kapacitetsproblem. Jag klagade också på hastigheten och fick tillbaka vissa månadsavgifter i kompensation.

Känner du att de lurar dig skall du nog vända dig till ARN snarare än Polisen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/bredbandtelefoni...

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Skrivet av Kabelkillen:

Fick också SMSet idag. Tror det gäller v34 uppdateringen, den lanserades i hela landet först nu i dagarna. #12964483

Som flera skrivit här i tråden är det tydligen problem med kapaciteten i Stockholm. Är det kapacitetsproblem du har så märker man att det går segt på kvällarna men bra på morgnarna. Hade själv problem med kassa hastigheter på kvällarna för några år sedan. Sedan byggde Comhem en ny central här i krokarna och sedan dess har jag inte haft några kapacitetsproblem. Jag klagade också på hastigheten och fick tillbaka vissa månadsavgifter i kompensation.

Känner du att de lurar dig skall du nog vända dig till ARN snarare än Polisen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/bredbandtelefoni...

Jag har också märkt att nedladdningshastigheten sjunker dramatiskt under högtrafik. Det har blivit värre de senaste månaderna - bor i Traneberg, Bromma och har Bredband 200.
På morgonen får jag maxhastigheten 203-204 Mbit/s ned så jag vet att det inte är något fel i min utrustning. (Men ComHem tror nog att den går sönder just när hastigheten blir som lägst).
Under dagtid vardag ligger hastigheten på komfortabla 180-190 Mbit/s.
Kollar jag kl 21 eller kl 22 kan nedladdningshastigheten ligga klart under 100 Mbit/s - ibland ned mot 30-40 Mbit/s.
Ping enligt Bredbandskollen ligger dock hela dygnet på 5-8 ms vilket väl är ok.
Nu är jag inte så beroende av hastigheten i sig eftersom jag (ännu) inte streamar från Netflix, Viaplay, C More Play el dyl men jag tror att en av orsakerna är just att fler och fler använder just den typen av tjänster vilket belastar nätet, i synnerhet kvällstid.
On demand-tjänsten hos ComHem ska dock inte påverka bredbandshastigheten annat än marginellt sägs det - även om många grannar numera har sådana boxar.
Jag ska vara bortrest under helgerna och tar tag i detta i januari om ComHem inte har ordnat till det hela. Betalar man 6000 kr/år för bredband vill man åtminstone ha den utlovade hastigheten dvs minst 100 Mbit/s dygnet runt!

Permalänk
Avstängd

Blir fan tokig på Comhem, ringde nyss och gnällde på att jag fått dåliga hastigheter den senaste månaden och att hastigheten låg under 50MB och även ibland under 10MB.

Supported bad mig boota i felsäkert läge och se om jag hastigheten var bra, hastigheten var bra just nu.

Sedan sa supporten att det inte fanns något att göra även fast min hastighet varit dålig under den senaste månaden.

Innan jag la på försökte supporten sälja på mig ett antivirusprogram.

Ska ringa igen och säga upp skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Supported bad mig boota i felsäkert läge och se om jag hastigheten var bra, hastigheten var bra just nu.

Sedan sa supporten att det inte fanns något att göra även fast min hastighet varit dålig under den senaste månaden.

Ska ringa igen och säga upp skiten.

Är det inte bättre att åtgärda det mjukvaruproblem som du lider av istället?

Mäter du hela tiden bra hastighet i felsäkert läge så sitter troligen felet inte i tjänsten som levereras.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Katakana:

Är det inte bättre att åtgärda det mjukvaruproblem som du lider av istället?

Mäter du hela tiden bra hastighet i felsäkert läge så sitter troligen felet inte i tjänsten som levereras.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade exakt samma hastighet utan felsäkert läge. Min sida är det inte fel på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Hade exakt samma hastighet utan felsäkert läge. Min sida är det inte fel på.

Men man tolkar det som att du hade bra hastighet då supporten bad dig starta i felsäkert och dessutom att hastighetsproblemet var ett konstant problem i ditt första inlägg vilket det då inte var eller? Om du är tydlig kanske någon här kan hjälpa. Om man pratar klarspråk med supporten så kanske dom vet vad som felar. Man kommer absolut ingenvart genom att överdriva sitt problem, vara otrevlig eller inte kolla sina egna grejjer innan man ringer. Inte som att comhem löser problem i kundens utrustning utom i vissa enstaka enkla fall.

ChronicTown: Är det ett vanligt kapacitetsproblem så borde även supporten mäta lågt mellan sig och modemet tycker jag nog. Vad är annars meningen med deras hastighetstest? Antingen är det ett annat fel hos comhem eller i kundutrustningen om man mäter sämre än supporten skulle jag tro. Det gäller ju såklart OM man ringer när man har problem så att det går att jämföra i realtid.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Phunky:

Men man tolkar det som att du hade bra hastighet då supporten bad dig starta i felsäkert och dessutom att hastighetsproblemet var ett konstant problem i ditt första inlägg vilket det då inte var eller? Om du är tydlig kanske någon här kan hjälpa. Om man pratar klarspråk med supporten så kanske dom vet vad som felar. Man kommer absolut ingenvart genom att överdriva sitt problem, vara otrevlig eller inte kolla sina egna grejjer innan man ringer. Inte som att comhem löser problem i kundens utrustning utom i vissa enstaka enkla fall.

ChronicTown: Är det ett vanligt kapacitetsproblem så borde även supporten mäta lågt mellan sig och modemet tycker jag nog. Vad är annars meningen med deras hastighetstest? Antingen är det ett annat fel hos comhem eller i kundutrustningen om man mäter sämre än supporten skulle jag tro. Det gäller ju såklart OM man ringer när man har problem så att det går att jämföra i realtid.

Bara för att jag vid just detta tillfälle inte hade problem så kan jag inte ha ett konstant problem med min uppkoppling?

Jag förklarade klart och tydligt vad problemet var när jag pratade med supporten, överdrev och var definitivt inte otrevlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av csholmq:

Med den routern kan du få max 108 Mbit/s. Så max 54 Mbit/s teoretiskt i nerhastighet. Så kör du i rätt mode, på en bra kanal, med lite bös i vägen så kan du få din önskade hastighet.

Börja med att benchmarka din hastighet med kabel rätt från datorn in i modemet. Sen testar du din trådlösa hastighet mellan två datorer på ditt LAN. Gör du dessa tester vet du om problemet ligger i router, i modemet eller kopplingen mellan dem.

Kör jag direkt från modemet, både trådat och otrådat får jag nästan exakt 30mbit, typ 28,29. Så då ligger problemet i routern. Men hur fortsätter jag min felsökning? Stort tack för din hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yacob:

Kör jag direkt från modemet, både trådat och otrådat får jag nästan exakt 30mbit, typ 28,29. Så då ligger problemet i routern. Men hur fortsätter jag min felsökning? Stort tack för din hjälp!

Jag skulle stänga av modemet i 10 sekunder och starta det igen så att det uppdateras till senaste mjukvaran. Sen hade jag gjort ett nytt test. Om det fortfarande var dålig hastighet hade jag funderat kring tre saker;

• Kanske spökar NAT? Stäng av och testa

• Kanske datorn krånglar? Testa med en annan.

• Modemet/Uppkopplingen krånglar? Ring Comhem

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zav:

Bor i Stockholm

Jag har exakt samma problem som dig och Chronic. De har en felanmälan liggandes om det här. De har även ringt mig och gjort massa tester samtidigt som jag gör mina. Jag får aldrig över 100mbit på kvällen och de mäter alltid 160mbit till mitt modem. Jag tror inte för fem öre att de mäter detta mot mig.
Hur går man vidare? Ska säga upp skiten och skicka tillbaka dyngan till dem. Har ni märkt att de inte svarar i tråden om detta förresten, för läser den det gör de, men de kan nog inte lösa det.

Phunky, fan vad du slickar comhem-röv då. Inse att comhem har problem och att det inte ligger hos kundens utrustning hela tiden. Man kan nästan tro att du tjänar ditt levebröd därifrån.
Jag har mätt LIVE 40mbit ner och supporten fick 160mbit till mitt modem vid TVÅ olika tillfällen och det är tamigfan inte min utrustning det är fel på.

Dags att sluta betala mina räkningar och göra en anmälan till ARN dådå

Visa signatur

nej, det är ingen ödesmättad profetia

Permalänk
Medlem
Skrivet av beavy:

Phunky, fan vad du slickar comhem-röv då. Inse att comhem har problem och att det inte ligger hos kundens utrustning hela tiden. Man kan nästan tro att du tjänar ditt levebröd därifrån.
Jag har mätt LIVE 40mbit ner och supporten fick 160mbit till mitt modem vid TVÅ olika tillfällen och det är tamigfan inte min utrustning det är fel på.

Dags att sluta betala mina räkningar och göra en anmälan till ARN dådå

Av erfarenhet ligger säkert 35% av alla fel i kundens utrustning så om du vill kalla det att slicka röv får du väl göra det. Ditt problem behöver inte och låter inte alls som att det sitter i din utrustning däremot men allt för många fel gör faktiskt det och då oavsett operatör.

Har du gjort en anmälan och inte anser det korrekt behandlat så är ARN eller uppsägning en väg att gå naturligtvis.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Tack Com Hem,

Jag har 200/10, Det högsta jag har fått ut är 180/10, ligger oftast på 100-140 mbit/s. Men på helger kan jag få runt 10 mbit/s ibland.

Permalänk
Avstängd

Du är inte ensam Gammaldator.

Betalar för 100/10 och fick detta resultat nyss i felsäkert läge:

Har ringt Comhem ett antal gånger och frågat vad felet är. Senast när jag ringde sa de att de inte kunde hjälpa mig för att uppkopplingen fungerade som den skulle just då

Permalänk
Medlem

Jag betalar också för 100/10. Så här brukar det se ut på söndagkvällarna. Faktiskt är det riktigt bra just i kväll.

Även jag har pratat med Comhemsupporten många, många gånger. De flesta av de som jobbar där är riktgt trevliga och verkar vilja hjälpa till. Men jag har samma erfarenhet, att de inte tycker sig kunna hjälpa till när hastigheten är bra just när man ringer, och hastigheten är i regel bra, utom på helgkvällar då supporten har stängt.

Efter jul kanske jag samlat energi för att ringa ytterligare några gånger.

Det frestar på att vara Comhemkund.

Permalänk
Skrivet av Mange36:

Men jag har samma erfarenhet, att de inte tycker sig kunna hjälpa till när hastigheten är bra just när man ringer, och hastigheten är i regel bra, utom på helgkvällar då supporten har stängt.

Efter jul kanske jag samlat energi för att ringa ytterligare några gånger.

Det frestar på att vara Comhemkund.

Jag tkr du ska maila kundtjänst och be dem dra iväg en anmälan till analysservice eller vad det heter. De kan se om det handlar om en eventuell överbelastning i ditt området. Läste någonstans för längesedan i den här tråden att de kunde se hur många timmar i veckan ett område var överbelastat. Det kan inte Erik, 19, se när du ringer in tyvärr=(

Är också helt med på att många här är lite bittra över att hastigheten går ned långt under utlovat under vissa perioder men ni förstår inte hur bra ni har det
//En numera ADSL-kund som får 12-12,5mbit/s nedströms dygnet runt på min 24-lina

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, FinurligFilur! Tyvärr har jag redan mejlat. Mejlat och ringt. Och ringt igen. Och igen. Och sedan ännu en gång. Och igen...

Dessutom tror jag att de gjort en anmälan till analysavdelningen. Men det gör ju inte hastigheten bättre. Att hastigheten är bra överlag, men sjunker rejält under lördag och söndag kväll tyder nog på att det handlar om överbelastning i området. Antar att det enda jag kan göra är att vänta på att de uppgraderar utrustningen i området.

Likväl kan det vara bra att jag ringer igen, tror jag. Vet inte om det gör skillnad, fast kanske är det ändå bra att de inte blir av med en alltför lätt.

Som sagt, det frestar på att vara Comhemkund.

Trist med din ADSL-lina. Gräset är ju sällan grönare på andra sidan. Även om man gärna vill tror det.

Permalänk
Skrivet av FinurligFilur:

Jag tkr du ska maila kundtjänst och be dem dra iväg en anmälan till analysservice eller vad det heter. De kan se om det handlar om en eventuell överbelastning i ditt området. Läste någonstans för längesedan i den här tråden att de kunde se hur många timmar i veckan ett område var överbelastat. Det kan inte Erik, 19, se när du ringer in tyvärr=(

Är också helt med på att många här är lite bittra över att hastigheten går ned långt under utlovat under vissa perioder men ni förstår inte hur bra ni har det
//En numera ADSL-kund som får 12-12,5mbit/s nedströms dygnet runt på min 24-lina

Har inte varit missnöjd med comhems hastigheter sen jag köpte ny router Asus N65u.
Får 160-170 Mbit/s trådlöst och 203 Mbit/s trådat med comhems 200.

Jag skulle rekommendera alla att lägga pengar på en ny router som har comhem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Har inte varit missnöjd med comhems hastigheter sen jag köpte ny router Asus N65u.
Får 160-170 Mbit/s trådlöst och 203 Mbit/s trådat med comhems 200.

Jag skulle rekommendera alla att lägga pengar på en ny router som har comhem.

Jag håller med. Tidigare fanns det renodlade modem från Comhem (upp till 10 Mbit/s har jag för mig) vilket gjorde valet lätt när man ville ha trådlöst. Nu för tiden blir man påtvingad CG3100.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av csholmq:

Jag håller med. Tidigare fanns det renodlade modem från Comhem (upp till 10 Mbit/s har jag för mig) vilket gjorde valet lätt när man ville ha trådlöst. Nu för tiden blir man påtvingad CG3100.

Jo men det går att använda CG3100 som endast modem om du bryggar den.

Själv har jag bryggat den till min Asus N65.

Permalänk
Tele2
Skrivet av Mange36:

Tack för tipsen, FinurligFilur! Tyvärr har jag redan mejlat. Mejlat och ringt. Och ringt igen. Och igen. Och sedan ännu en gång. Och igen...

Dessutom tror jag att de gjort en anmälan till analysavdelningen. Men det gör ju inte hastigheten bättre. Att hastigheten är bra överlag, men sjunker rejält under lördag och söndag kväll tyder nog på att det handlar om överbelastning i området. Antar att det enda jag kan göra är att vänta på att de uppgraderar utrustningen i området.

Likväl kan det vara bra att jag ringer igen, tror jag. Vet inte om det gör skillnad, fast kanske är det ändå bra att de inte blir av med en alltför lätt.

Som sagt, det frestar på att vara Comhemkund.

Trist med din ADSL-lina. Gräset är ju sällan grönare på andra sidan. Även om man gärna vill tror det.

Hej,

Kan inte svara på om det fel som du beskriver beror på en överbelastning i området eller inte, men möjligheten finns.

Det vi kan rekommendera, om du inte redan gjort det, är att notera dina mätresultat (vilken tid mätningen gjordes och vilken hastighet du fick) och meddela kundservice denna information i samband med en felanmälan. Om du redan gjort en felanmälan så kan du komplettera din anmälan med denna information. Med denna information så blir det lättare för oss att göra felsökningen och kan lättare lokalisera problemet.

Självklart kan man ringa till kundservice när tjänsten fungerar för att felanmäla ett problem, men då är det ännu viktigare att vi får ta del av den information som jag beskrev ovan.

Med vänliga hälsningar
Maria Johansson
Kundservice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tele2:

Hej,

Kan inte svara på om det fel som du beskriver beror på en överbelastning i området eller inte, men möjligheten finns.

Det vi kan rekommendera, om du inte redan gjort det, är att notera dina mätresultat (vilken tid mätningen gjordes och vilken hastighet du fick) och meddela kundservice denna information i samband med en felanmälan. Om du redan gjort en felanmälan så kan du komplettera din anmälan med denna information. Med denna information så blir det lättare för oss att göra felsökningen och kan lättare lokalisera problemet.

Självklart kan man ringa till kundservice när tjänsten fungerar för att felanmäla ett problem, men då är det ännu viktigare att vi får ta del av den information som jag beskrev ovan.

Med vänliga hälsningar
Maria Johansson
Kundservice

Tack för uppmuntran. Jag mäter och dokumenterar hastigheten kontinuerligt, allt sedan jag fick denna uppgradering. Jag har också rapporterat hastigheterna till Comhem, både via felanmälan på hemsidan och muntligt i telefon. Under ett av de senare samtalen till supporten uppmanades jag att ringa vid ett tillfälle då hastigheten är låg. Tyvärr är det på helgkvällar då supporten är stängd. Hur ska jag göra då? Tacksam för råd och tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange36:

Tack för uppmuntran. Jag mäter och dokumenterar hastigheten kontinuerligt, allt sedan jag fick denna uppgradering. Jag har också rapporterat hastigheterna till Comhem, både via felanmälan på hemsidan och muntligt i telefon. Under ett av de senare samtalen till supporten uppmanades jag att ringa vid ett tillfälle då hastigheten är låg. Tyvärr är det på helgkvällar då supporten är stängd. Hur ska jag göra då? Tacksam för råd och tips!

Har du redan felanmält så ska väl det räcka? Dom har väl ditt fel under utredning?

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Räcker oftast med att felanmälla 1 gång ja. Hamnar felanmällan hos analysavdelningen så tittar dom väll om de bara är problem hos just den som har felanmällt eller om det är belastningsproblem. Och belastningsproblemet kan dom tyvärr inte trolla bort på nån dag krävs nog en del planering från deras sida i hur dom ska gå till väga för att allt ska bli bra.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Har du redan felanmält så ska väl det räcka? Dom har väl ditt fel under utredning?

Skrivet av Flash01:

Räcker oftast med att felanmälla 1 gång ja. Hamnar felanmällan hos analysavdelningen så tittar dom väll om de bara är problem hos just den som har felanmällt eller om det är belastningsproblem. Och belastningsproblemet kan dom tyvärr inte trolla bort på nån dag krävs nog en del planering från deras sida i hur dom ska gå till väga för att allt ska bli bra.

Hoppas verkligen att ni har rätt, att det räcker att felanmäla en gång. Min erfarenhet av att ha varit kund hos Comhem i mer än tio år, säger dock något helt annat.