Permalänk
Skrivet av sm0ky:

Det kan möjligtvis vara så ja, ska kolla med farsan när han kommer hem.

Tror jag skickar in kunduppgifter till Comhem så får de ta en titt på det och ändra till 100/10 om det nu skulle va fel.

Tack för hjälpen i alla fall

Ett tips är att använda kundtjänsten på facebook eller twitter. Inga köer, och de har hittills fixat alla abonnemangsfrågor jag slängt på dem. De svarar ofta kvällstid också. Man drar bara iväg ett direktmeddelande och beskriver sitt problem. Och skickar med kundnr/personnummer.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Tele2
Skrivet av sm0ky:

Det kan möjligtvis vara så ja, ska kolla med farsan när han kommer hem.

Tror jag skickar in kunduppgifter till Comhem så får de ta en titt på det och ändra till 100/10 om det nu skulle va fel.

Tack för hjälpen i alla fall

Hej,
Väldigt svårt att svara på vad hastighetsproblemet beror på utan att ha sett över ditt abonnemang närmare, men som någon annan skrev kan modemet ha fått fel konfigurationsfil och hamnat på en annan hastighet eller liknande, även om det inte hör till vanligheten.

Om du skriver till oss via Facebook eller Twitter och återkommer med era kunduppgifter så kan vi snabbt kontrollera vad felet beror på.

MVH
Patrick Norberg
Kundservice

Permalänk
Medlem
Skrivet av distortion10000:

CG3100 har en ovana att tappa den trådlösa kopplingen i tid och otid, särskilt om den blir lite pressad. Internet bara dör i en minut och sedan kommer det tillbaka. Jag använder inte den trådlösa delen själv så jag går bara på vad folk skrivit i denna tråd på den punkten.

Det var 3-4 år sedan jag köpte min router så jag vet inte vad som är bäst just nu, en snabb sökning på prisjakt fick fram att Netgear WNR3500L kostar under 500kr och har rank 4 inom kategorin routers. Men du kan säkert få bättre tips av någon på forumet.

Okej, bra att veta. Men egentligen borde det inte påverka mig nämnvärt då jag inte kommer använda WiFi så mycket, dock var det ett bra tips på Routern, fått riktigt bra omdömen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har stora problem med att ladda youtube klipp? Har konstant över 20-25 Mbit/s

Är det så för alla är det bara jag?

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannesboey:

Är det bara jag som har stora problem med att ladda youtube klipp? Har konstant över 20-25 Mbit/s

Är det så för alla är det bara jag?

Samma dygnet runt? Testat olika webläsare? Hörde bara häromdagen någon som fick problem som enbart berodde på Chrome tex. Samma med olika datorer? Är det ett konstant problem är det överhängande troligt ett problem med datorn du sitter på. Man kan också testa byta mellan flash och html5verisionen av youtube.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Samma dygnet runt? Testat olika webläsare? Hörde bara häromdagen någon som fick problem som enbart berodde på Chrome tex. Samma med olika datorer? Är det ett konstant problem är det överhängande troligt ett problem med datorn du sitter på. Man kan också testa byta mellan flash och html5verisionen av youtube.

Testat på tabben och bytt mellan routers hemma(har två st) Stationära även den. Maxar hastigheten på stationära runt 90-110 mbit/s och på bärbara runt 30-40 trådlöst och tabben ungefär samma. Bytt mellan html5 och flash, ingen verkan. Märkt att det är väldigt svårt att buffra mellan 14:00 till 22:00 sen innan eller efter går det bra.

När jag högerklickar på videon och tar upp videoinfo så ser man hur snabby man laddar klippet. Går upp runt 14mbit/s sen går den ner till kanske 0,5 och sen upp och ner och det känns som man har en spärr på... Undra om någon hade samma problem.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

Skaffade Comhem för en vecka sen och har enorma problem med wow och enbart wow. har ett CG3100 modem som följde med. har hög latency konstant nu, kan dett ha att göra med CG3100?

Mina tracerts och pathpings indikerar inga packetloss eller annat strul

Permalänk
Medlem
Skrivet av garwz:

Skaffade Comhem för en vecka sen och har enorma problem med wow och enbart wow. har ett CG3100 modem som följde med. har hög latency konstant nu, kan dett ha att göra med CG3100?

Mina tracerts och pathpings indikerar inga packetloss eller annat strul

Slå av NAT och testa. Hjälper inte det så har det inte med routerdelen i modemet att göra i alla fall.

192.168.100.1 alt 192.168.0.1 för att nå gränssnittet beroende på om NAT är av eller PÅ.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Strulande CG3100

Jag har kört med Comhems Netgear CG3100 i bridge-läge under ganska lång tid (snart 2 år) - NAT och andra diverse funktioner är som bekant undermåliga och har framför allt oönskade sidoeffekter, allt bra dokumenterat i denna och andra trådar sedan tidigare.

Igår fredag 11 jan klockan 04 ungefär började modemet gå upp och ner i grova drag varje timme, dvs: gick ned och var nere i en timme, gick upp och var uppe i en timme. Kring 1200 gick den ned för sista gången och kom sedan inte upp igen (förrän idag), den stod sedan och startade om hela kvällen enligt följande schema (med små variationer):

  1. reset = alla lampor lyser ca 1 sekund

  2. alla lampor förutom LAN 2, 3 och 4 lyser (2, 3, 4 har ingen sladd ansluten), 2-3 sekunder

  3. LAN 1 och ström lyser, ned och upplänk samt "internet" börjar blinka

  4. nedlänk blir stabil

  5. upplänk blir stabil

  6. internet blir stabil, men efter ca 1 sekund börjar allt om igen

Jag satt länge i telefon med support (46 minuter, varav 19 var kötid - "vi ringer upp dig när vi har en handläggare ledig" vore fin feature), gjorde mängder med omstarter, varma och kalla, factory resets osv. Inget hjälpte, apparaten var helt enkelt inte funktionsduglig längre. Supporten erbjöd nytt modem som lösning då garantitiden på två år löpt ut.

  1. Garantitiden ComHem lämnar är 2 år. Jag utgår från att man kan hävda att produkten är korrekt använd om man kan visa upp kontinuerlig funktionalitet under knappt 2 år (har mätloggar) och visa på hur produkten placerats (gott om ventilation, stående på högkant), dvs använda reklamationsrätten som är 3 år och få en ny?

  2. Från en blå himmel har modemet idag lördag hoppat igång igen och börjat fungera. Jag har nu firmware version 3.9.21.11.mp11.V0034 vilket verkar vara en nyare version än den som nämns på t ex ComHems blog (hittar benämning om 31). Är V0034 den senaste officiella?

  3. Finns det något sätt jag kan övervaka/monitorera enheten när den gör i bridge-läge?

Tackar på förhand för svar, Fredrik.

Permalänk
Skrivet av fredrik_wendt:
  1. ...

  2. ...

  3. Finns det något sätt jag kan övervaka/monitorera enheten när den gör i bridge-läge?

Phunkys svar lärde mig att med NAT av svarar apparaten på 192.168.100.1, gött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik_wendt:

Phunkys svar lärde mig att med NAT av svarar apparaten på 192.168.100.1, gött.

B.Från en blå himmel har modemet idag lördag hoppat igång igen och börjat fungera. Jag har nu firmware version 3.9.21.11.mp11.V0034 vilket verkar vara en nyare version än den som nämns på t ex ComHems blog (hittar benämning om 31). Är V0034 den senaste officiella?

v34 är den senaste. Legat ute åtminstonde 2 mån i hela nätet vad jag vet. Har inte modemet varit nere (omstartat av dig eller gått offline pga ett fel i nätet) sedan den släpptes får du den inte heller om inte comhem anser att mjukvaran är så förbättrad att de väljer att forcera uppgraderingen. Antagligen inte skett i detta fall således.

Ja varför det inte nämns på http://www.comhembloggen.se/2012/08/29/nu-finns-nya-mjukvaran... är konstigt. Länge sedan man såg folk här prata om att de fått v34.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Att ändra till NAT hjälpte föga lite. Ingen annan som har upplevt eller upplever problem med wow och vet hur detta ska lösas?

//gawwe

Permalänk
Skrivet av fredrik_wendt:

[*]Garantitiden ComHem lämnar är 2 år. Jag utgår från att man kan hävda att produkten är korrekt använd om man kan visa upp kontinuerlig funktionalitet under knappt 2 år (har mätloggar) och visa på hur produkten placerats (gott om ventilation, stående på högkant), dvs använda reklamationsrätten som är 3 år och få en ny?

Naturligtvis, eftersom du rimligen köpt modemet av Comhem (om än för noll kronor eftersom man ofta får dem gratis när man tecknar abonnemang). Comhem gör det dock tydligt i sin marknadsföring att det är en separat produkt man köper från dem inget som man får låna under tiden man är kund hos dem. Och precis som du skriver ska du då kunna reklamera modemet inom tre år och kräva reparation eller omleverans. Om Comhem försöker argumentera för att du ska köpa ett nytt modem från dem låter det klart anmärkningsvärt. Vore bra om Comhems representanter i tråden skulle kunna klargöra att så inte är fallet, och bekräfta att kundtjänsten inte argumenterar på det sättet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av garwz:

Att ändra till NAT hjälpte föga lite. Ingen annan som har upplevt eller upplever problem med wow och vet hur detta ska lösas?

//gawwe

Jag var faktiskt lite smårädd för det nu när jag testade WoW men har kört det i en vecka med ComHem och det fungerar alldeles perfekt. Ping är 20-40ms beroende på tid vilket är bra.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Tele2
Skrivet av fredrik_wendt:

Jag har kört med Comhems Netgear CG3100 i bridge-läge under ganska lång tid (snart 2 år) - NAT och andra diverse funktioner är som bekant undermåliga och har framför allt oönskade sidoeffekter, allt bra dokumenterat i denna och andra trådar sedan tidigare.

Igår fredag 11 jan klockan 04 ungefär började modemet gå upp och ner i grova drag varje timme, dvs: gick ned och var nere i en timme, gick upp och var uppe i en timme. Kring 1200 gick den ned för sista gången och kom sedan inte upp igen (förrän idag), den stod sedan och startade om hela kvällen enligt följande schema (med små variationer):

  1. reset = alla lampor lyser ca 1 sekund

  2. alla lampor förutom LAN 2, 3 och 4 lyser (2, 3, 4 har ingen sladd ansluten), 2-3 sekunder

  3. LAN 1 och ström lyser, ned och upplänk samt "internet" börjar blinka

  4. nedlänk blir stabil

  5. upplänk blir stabil

  6. internet blir stabil, men efter ca 1 sekund börjar allt om igen

Jag satt länge i telefon med support (46 minuter, varav 19 var kötid - "vi ringer upp dig när vi har en handläggare ledig" vore fin feature), gjorde mängder med omstarter, varma och kalla, factory resets osv. Inget hjälpte, apparaten var helt enkelt inte funktionsduglig längre. Supporten erbjöd nytt modem som lösning då garantitiden på två år löpt ut.

  1. Garantitiden ComHem lämnar är 2 år. Jag utgår från att man kan hävda att produkten är korrekt använd om man kan visa upp kontinuerlig funktionalitet under knappt 2 år (har mätloggar) och visa på hur produkten placerats (gott om ventilation, stående på högkant), dvs använda reklamationsrätten som är 3 år och få en ny?

  2. Från en blå himmel har modemet idag lördag hoppat igång igen och börjat fungera. Jag har nu firmware version 3.9.21.11.mp11.V0034 vilket verkar vara en nyare version än den som nämns på t ex ComHems blog (hittar benämning om 31). Är V0034 den senaste officiella?

  3. Finns det något sätt jag kan övervaka/monitorera enheten när den gör i bridge-läge?

Tackar på förhand för svar, Fredrik.

Skrivet av ChronicTown:

Naturligtvis, eftersom du rimligen köpt modemet av Comhem (om än för noll kronor eftersom man ofta får dem gratis när man tecknar abonnemang). Comhem gör det dock tydligt i sin marknadsföring att det är en separat produkt man köper från dem inget som man får låna under tiden man är kund hos dem. Och precis som du skriver ska du då kunna reklamera modemet inom tre år och kräva reparation eller omleverans. Om Comhem försöker argumentera för att du ska köpa ett nytt modem från dem låter det klart anmärkningsvärt. Vore bra om Comhems representanter i tråden skulle kunna klargöra att så inte är fallet, och bekräfta att kundtjänsten inte argumenterar på det sättet.

Beträffande reklamationsrätten om 3 år ska felet på varan vara ursprungligt.
Nu verkar dock modemet åter fungera som det ska då det hämtat nya mjukvaran, problematiken dessförinnan berodde antagligen på att modemet hamnade i läge att hämta ny mjukvara men inte slutförde installationen av denna.

Vänlig hälsning
Magnus Hansson
Kundservice

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Var bra under ledigheten för mig, troligen för att folk varit bortresta. Såhär såg det under kvällen den här helgen...

http://imgur.com/a/Ud8vx#0

Trist att du får så dåligt mätresultat. Bredbandshastighet hemma hos oss har legat på en godtagbar nivå ända sedan straxt före jul. Men jag ska fortsätta kontrollera, särskilt helgerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange36:

Trist att du får så dåligt mätresultat. Bredbandshastighet hemma hos oss har legat på en godtagbar nivå ända sedan straxt före jul. Men jag ska fortsätta kontrollera, särskilt helgerna.

Fick runt 10Mbit under en del av kvällen igår. Har en bekant som bor en bit ifrån som fick likadana resultat.
Troligen berodde detta på något tillfället fel, då det inte brukar riktigt så illa. Det var strömavbrott i området tidigare.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Fick runt 10Mbit under en del av kvällen igår. Har en bekant som bor en bit ifrån som fick likadana resultat.
Troligen berodde detta på något tillfället fel, då det inte brukar riktigt så illa. Det var strömavbrott i området tidigare.

Antar att du redan testat att göra en fabriksåterställning av modemet. Comhemsupporten brukar ha det som standardåtgärd och här hemma har det faktiskt fått upp hastigheten vid ett par tillfällen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange36:

Antar att du redan testat att göra en fabriksåterställning av modemet. Comhemsupporten brukar ha det som standardåtgärd och här hemma har det faktiskt fått upp hastigheten vid ett par tillfällen.

Ja.

Får endast dåliga hastigheter under kvällstimmarna då nätet används som mest. Var i kontakt med supporten på mellandagarna men då folk troligen var bortresta så fick jag ok hastighet under ledigheten. Problemet började igen helgen efter nyår.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Skrivet av Tele2:

Beträffande reklamationsrätten om 3 år ska felet på varan vara ursprungligt.

Naturligtvis. Det innebär dock såklart inte att det måste märkts hela tiden, utan om felet märks först efter 2,5 år så gäller reklamationsrätten.
Grundprincipen är alltså om att felet inte uppstått på grund av felaktig hantering (normal användning i enlighet med bruksanvisning och instruktioner är såklart OK) så är det ursprungligt och reklamationsrätten gäller.

Exempelvis bör Comhemkunder som har problem med den trådlösa funktionen på sina Netgear-modem generellt kunna reklamera detta, eftersom informationen om modemen när man som kund köpte dem angav att de skulle ha en fungerande trådlös funktion (och brandvägg).

Utifrån det som framkommit i tråden framstår det därför som anmärkningsvärt om kundtjänsten föreslagit att kunden ska köpa ett nytt modem.

Permalänk
Skrivet av ChronicTown:

Exempelvis bör Comhemkunder som har problem med den trådlösa funktionen på sina Netgear-modem generellt kunna reklamera detta, eftersom informationen om modemen när man som kund köpte dem angav att de skulle ha en fungerande trådlös funktion (och brandvägg).

Brukar vara hastigheten det klagas på. Skicka mig länken där Com Hem garanteras hastighet över Wifi.......

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Ja.

Får endast dåliga hastigheter under kvällstimmarna då nätet används som mest. Var i kontakt med supporten på mellandagarna men då folk troligen var bortresta så fick jag ok hastighet under ledigheten. Problemet började igen helgen efter nyår.

Eftersom mina mätningar visar på samma mönster har jag haft teorin att de låga hastigheterna beror på att Comhem har kapacitetsproblem i mitt område. Men, som sagt, efter långhelgerna verkar hastigheten hålla sig inom utlovade värden. Jag kan bara komma på tre varianter på förklaringar till det. 1. Grannarna har ännu inte kommit igång med samma nivå av surfande som innan jul. 2. Comhem har åtgärdat eller förbättrat något i nätet utan att berätta det för kunderna. 3. Hastighetsproblemen har andra orsaker än bristande kapacitet i Comhems nät. Jag har dock ingen aning om vilka dessa orsaker skulle kunna vara, möjligen att Netgearmodemet är av dålig kvalitet eller har bristande mjukvara/firmware.

Surt att supporten inte kunde hjälpa dig i mellandagarna när hastigheten var ok. Vid ett tillfälle när jag ringde blev jag uppmanad att ringa när hastigheten var som lägst, dvs på helgkvällar då supporten har stängt. Då känns det som att man inte blir trodd och mest ringer för att det skulle vara kul att sitta i telefonkö. Kan de inte sätta upp något slags bevakning på ett modem och själva få fram siffror över hastighetsdippar?

Permalänk
Medlem

Något skumt har hänt med mitt comhem, jag kan bara surfa, inte kolla på tv. Tv signalen glappar något satan och måste ha antennkabeln precis i rätt vinkel för att få tv signal, men att surfa går hur bra som hellst. Är det dosan som glappar och bara behöver bytas eller är det något mer avancerat? Har sån där 3 håls dosa med data, tv och fm.

Permalänk
Skrivet av Chefis:

Något skumt har hänt med mitt comhem, jag kan bara surfa, inte kolla på tv. Tv signalen glappar något satan och måste ha antennkabeln precis i rätt vinkel för att få tv signal, men att surfa går hur bra som hellst. Är det dosan som glappar och bara behöver bytas eller är det något mer avancerat? Har sån där 3 håls dosa med data, tv och fm.

Det finns väl tre felkällor: vägguttaget, antennkabeln och tv:n. Det är väl troligast någon av de två första. Testa först med en annan antennkabel, blir det ingen skillnad får du ringa ComHem och säga att du behöver byta vägguttaget.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Skrivet av FinurligFilur:

Brukar vara hastigheten det klagas på. Skicka mig länken där Com Hem garanteras hastighet över Wifi.......

Två olika saker. Tjänsten garanterar ingen hastighet över wifi. Försäljningen av modemet (vara, inte tjänst) säger att det har en fungerande NAT och brandvägg. Dessa saker strular kraftigt på modemen, liksom ibland själva wififunktionen som sådan. Detta kan reklameras.
Sen finns det naturligtvis en koppling mellan modem och tjänst, och det är ju denna som Comhem använder för att argumentera just på det sätt som du lurats att tro på. Bara för att de friskriver sig från trådlös hastighet på tjänsten (vilket ju blir lite absurt att man inte kan reklamera en trådlös hastighet på 2mbit på en 100-tjänst via modemet de sålt till mig!) så betyder inte det att man inte kan kräva normal funktion av modemet man köpt. Har förstått att flera fått ersättning från Comhem för köp av separat router, vilket ju också visar på att Comhem accepterar problemet om man sätter press på dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av distortion10000:

Det finns väl tre felkällor: vägguttaget, antennkabeln och tv:n. Det är väl troligast någon av de två första. Testa först med en annan antennkabel, blir det ingen skillnad får du ringa ComHem och säga att du behöver byta vägguttaget.

dem går inte att köpa nånstans så jag kan byta själv? lär ju ta comhem ett par veckor att komma hit.

Permalänk
Skrivet av ChronicTown:

vilket ju blir lite absurt att man inte kan reklamera en trådlös hastighet på 2mbit på en 100-tjänst via modemet de sålt till mig!

Det där ska ju absolut kunna fixas från Com Hems sida. Antingen med ett nytt modem eller med en ny strömadapter. Då det inte lär vara något generellt mjukvarustrul att man får 2mbit så sitter felet alltså i hårdvaran i just ditt exemplar. Det där med strulade NAT kan jag inte uttala mig om då jag knappt satte "press" på routerdelen. Hade max tre-fyra enheter uppkopplade och det funkade hur fint som helst.

Permalänk
Skrivet av cosmo_k:

dem går inte att köpa nånstans så jag kan byta själv? lär ju ta comhem ett par veckor att komma hit.

Har du ingen extra antennkabel liggandes nånstans? Annars finns de på Mediamarkt, Kjell&Co osvosv.

99% chans antennkabelstrul då modemtjänsten fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FinurligFilur:

Har du ingen extra antennkabel liggandes nånstans? Annars finns de på Mediamarkt, Kjell&Co osvosv.

99% chans antennkabelstrul då modemtjänsten fungerar.

testat med 3 olika antennkablar så är nog dosan

Permalänk
Tele2
Skrivet av cosmo_k:

Något skumt har hänt med mitt comhem, jag kan bara surfa, inte kolla på tv. Tv signalen glappar något satan och måste ha antennkabeln precis i rätt vinkel för att få tv signal, men att surfa går hur bra som hellst. Är det dosan som glappar och bara behöver bytas eller är det något mer avancerat? Har sån där 3 håls dosa med data, tv och fm.

Skrivet av cosmo_k:

testat med 3 olika antennkablar så är nog dosan

Hej,

Låter märkligt om det blir bättre om du har antennkabeln i rätt vinkling, du har ingen t-koppling eller sådant i antennuttaget? Om du har det så rekommenderar vi att du kopplar bort den.

Om du testat med en ny antennkabel så kan du även testa omstart av box/TV, ny kanalsökning och eventuellt en fabriksåterställning. Tänk däremot på att om du gör en fabriksåterställning så rensas alla inställningar och eventuellt inspelat material.

Om felet fortfarande kvarstår efter ovanstående åtgärder bör du ta kontakt med teknisk support när du är hemma för att felanmäla problemet du upplever, om du inte redan gjort det.

Med vänliga hälsningar
Maria Johansson
Kundservice