Permalänk
Medlem

RAM minnen Tacksam för svar!

Hey jag behöver byta ut RAM minnena eftersom att jag bara har 2gb jag hade tänkt mig köpa till 4gb till så jag behöver inte 16 gb eller något sånt jag har moderkort: P7H55-M PRO så jag skulle behöva hjälp med att hitta några som passar.. Jag vill alltså inte maxa mitt moderkort.. bara hitta typ 4 - 6 gb ram till..

Permalänk
Medlem

Vad har du för RAM-minnen just nu då? Efter som du vill köpa till mer så ta samma modell som dom du har.

Men om jag lästa rätt så klarar ditt moderkort 1333Mhz. Så dessa kanske? http://www.inet.se/produkt/5305609/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cgunner:

Vad har du för RAM-minnen just nu då? Efter som du vill köpa till mer så ta samma modell som dom du har.

Men om jag lästa rätt så klarar ditt moderkort 1333Mhz. Så dessa kanske? http://www.inet.se/produkt/5305609/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-1...

Ja dom kan nog vara bra, jag har kollat på mitt RAM minnen men det står inget på dom men det är DDR3 dom ska vara långa RAM inte så korta för jag gjorde misstaget att köpa RAM minnen utan att veta så jag köpte DDR3 men så var dom RAM minnena jätte korta och passade inte... :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel.w:

Ja dom kan nog vara bra, jag har kollat på mitt RAM minnen men det står inget på dom men det är DDR3 dom ska vara långa RAM inte så korta för jag gjorde misstaget att köpa RAM minnen utan att veta så jag köpte DDR3 men så var dom RAM minnena jätte korta och passade inte... :S

Du kanske köpte ram-minnen som är till bärbara datorer då kanske?

Men dessa är till stationär dator som tar DDR3 1333Mhz! Så dessa garanterar jag kommer passa!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Du får inte ha flera trådar om samma ämne.

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.