Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Google Nexus 7 billigare nästa år – ny pekpanel pressar priserna

Permalänk
Medlem
Skrivet av this:

Ja man börjar ju undra lite eftersom det dessutom verkar vara en "okänd" ny leverantör. Man kan ju hoppas att de kommer att upprätthålla kvaliten på skärmarna annars blir det ju rätt negativ publicitet.

Ja Ush tänk om det är barnarbete.
Vore illa barn har ju ingen känsla för kvalité så då lär den säkert gå sönder efter ett tag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Funnyvlad:

SnowJim

Du har 16Gb minne med tre stickor. Ska man inte köra 2 eller 4 stickor för optimatl resultat? Eller är jag så mossig och tror att dualchannel med de gamla ddr2 minnena gäller med ddr3? Det kanske är meningen att man ska köra tre stickor med ddr3 därav trean i beteckningen?

1. Hur skiljer sig dualchannel på DDR2 & DDR3? Dual är dual hur du än vänder på det eller saknar ordet betydelse för dig
2. Hur gör man på de moderkort med DDR3 då som bara har 3 minnesplatser, svårt att få till det där.
3. Hur är något av det här relevant i en tråd om Nexus 7?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

1. Hur skiljer sig dualchannel på DDR2 & DDR3? Dual är dual hur du än vänder på det eller saknar ordet betydelse för dig
2. Hur gör man på de moderkort med DDR3 då som bara har 3 minnesplatser, svårt att få till det där.
3. Hur är något av det här relevant i en tråd om Nexus 7?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är klart att det inte är relevant. Jag blev bara nyfiken på de tre stickorna (som SnowJim verkar ha ändrat för att skoja med mig:p). Nåväl en moderator får väl ta bort mina inlägg då. Btw jag planerar att köpa en Nexus när den går ner i pris OM kvaliteten är densamma som när den nu kostar 2300:-

God jul på er:)

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Skrivet av thomas_skane:

Dock är det väl knappast en nyhet att teknik mycket snabbt faller i värde och prisjusteras. Man betalar för att ha ny teknik tidigare än de som betalade mindre.

Som jag förstått det har den nya Nexus 7 samma prestanda/kvalité/etc men med andra komponenter från andra tillverkare och på så sätt pressa priserna.

Det kan vara så. Helt otroligt egentligen, är detta en plan Google att utmanövrera Apple tro. Visst har Apples prylar bättre upplevd kvalite, men sett till priser är Googles prylar oslagbara. Dessutom börjar iOS kännas mossigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Surfplattan riktas mot tillväxtmarknader[...]".

Vad betyder egentligen tillväxtmarknader?

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

"Surfplattan riktas mot tillväxtmarknader[...]".

Vad betyder egentligen tillväxtmarknader?

U- länder

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Allt med Linuxkärna är Linux.

Hur "räknar" du då?

Andriod använder inte Linuxkärnan. Androids kärna har divergerat så mycket att den räknas inte som Linux längre. Linus Torvalds har sagt att han hoppas att de kan konvergera och bli samma kärna någon gång i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mhult:

Andriod använder inte Linuxkärnan. Androids kärna har divergerat så mycket att den räknas inte som Linux längre. Linus Torvalds har sagt att han hoppas att de kan konvergera och bli samma kärna någon gång i framtiden.

Det visste jag inte... Man lär sig något nytt varje dag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Surfplattornas T-34 någon?

Visa signatur

jag lovar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Nu skall vi se, Apple är världens rikaste företag. De tjänar sina pengar på överprisade produkter http://it24.idg.se/2.2275/1.293839/vinst-per-ipad-3500-kronor och lurar konsumenter varje dag att köpa deras hypade saker. Kom inte med den gamla klyshan att de måste sälja sina produkter till de priserna de gör, de är giriga och lurar sina kunder. Så enkelt är det.
Vad menar du med att "du tjänar så mycket mer på att inte ha reklam"??? Vad tjänar du för något? Du FÖRLORAR ju pengarna du betalar för appen, eller hur??

Så enligt dig så måste ett företag gå med förlust för att inte ha "överprisade" produkter?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Nu skall vi se, Apple är världens rikaste företag. De tjänar sina pengar på överprisade produkter http://it24.idg.se/2.2275/1.293839/vinst-per-ipad-3500-kronor och lurar konsumenter varje dag att köpa deras hypade saker. Kom inte med den gamla klyshan att de måste sälja sina produkter till de priserna de gör, de är giriga och lurar sina kunder. Så enkelt är det.
Vad menar du med att "du tjänar så mycket mer på att inte ha reklam"??? Vad tjänar du för något? Du FÖRLORAR ju pengarna du betalar för appen, eller hur??

Överprisad hur då?! Var finner du ett företag som tillverkar och säljer saker för att gå jämnt upp? Du får vad du betalar för och iPad Mini (som närmast är jämförbar med Nexus 7) kostar inte mer. Företag vill tjäna pengar, dels för att gå med vinst för att kunna göra nya investeringar och dels för att kunna betala löner och andra omkostnader, även Samsung med att sälja Nexus...eller tror du alla jobbar ideellt hos dem och andra skänker material till dem och att deras lokaler är gratis att vara i etc

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Överprisad hur då?! Var finner du ett företag som tillverkar och säljer saker för att gå jämnt upp? Du får vad du betalar för och iPad Mini (som närmast är jämförbar med Nexus 7) kostar inte mer. Företag vill tjäna pengar, dels för att gå med vinst för att kunna göra nya investeringar och dels för att kunna betala löner och andra omkostnader, även Samsung med att sälja Nexus...eller tror du alla jobbar ideellt hos dem och andra skänker material till dem och att deras lokaler är gratis att vara i etc

Skickades från m.sweclockers.com

iPad Mini är 1500 kr dyrare än motsvarande Nexus 7. Och då har iPad Mini inte GPS, har sämre upplösning och baksidan är hal så den är jobbig att hålla i. Exakt vad kompenserar de 1500 kr extra man betalar för iPad Mini? Äpple-loggan?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av tonix:

säg det till dom som säger att apple är så dåliga för att dom har lågavlönade arbetare som gör delarna till dom. Men i själva verket så får samsung sina delar ifrån samma fabrik.

Skrivet av Justbecause:

Precis så är det, men folk vägrar fatta det

Skickades från m.sweclockers.com

Skillnaden är att Apple stoppar mellanskillnaden i sina egna fickor medan Samsung sänker priset för konsumenterna. Ett av flera skäl att hata Apple.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

iPad Mini är 1500 kr dyrare än motsvarande Nexus 7. Och då har iPad Mini inte GPS, har sämre upplösning och baksidan är hal så den är jobbig att hålla i. Exakt vad kompenserar de 1500 kr extra man betalar för iPad Mini? Äpple-loggan?

Efter en koll så kostar den 1000kr mer och inte 1500kr och GPS saknas endast de som endast har Wi-Fi, inte på dem som har 3G, då kartorna kräver 3G så finns det ingen som helst anledning att ha GPS på den version som endast har Wi-Fi, däremot så får du ett system som är snabbare, användarvänligare för vanliga Svensson och bättre optimerat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hyperträd:

Skillnaden är att Apple stoppar mellanskillnaden i sina egna fickor medan Samsung sänker priset för konsumenterna. Ett av flera skäl att hata Apple.

Apple stoppar pengar i många olika miljöprojekt, sånt som Samsung (och resten av Asien) aldrig hört talas om, Samsung stoppar mer pengar i sin egen ficka än vad Apple gör, hur mycket har t.ex Samsung gått in med i Foxconn för att förbättra arbetsmiljön för de anställda...nada, det har däremot Apple gjort som det enda företag som gått in och gjort något åt det, men det dröjer nog inte länge innan Samsung höjer sina priser nu när de tappat Apple som kund mer och mer så de får inte längre några miljardbelopp ifrån dem, de lyckades inte hålla kvar sin största enskilda kund, när man såg prissättningen på SGS3 när den kom som kostade mer än en iPhone då så ser man ju att de är på god väg redan med höjningar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Efter en koll så kostar den 1000kr mer och inte 1500kr och GPS saknas endast de som endast har Wi-Fi, inte på dem som har 3G, då kartorna kräver 3G så finns det ingen som helst anledning att ha GPS på den version som endast har Wi-Fi, däremot så får du ett system som är snabbare, användarvänligare för vanliga Svensson och bättre optimerat

Skickades från m.sweclockers.com

Du får nog göra en ny koll:

Nexus 7 32GB 2400 kr,
iPad Mini 32GB 3800 kr.

Att iOS inte har offline-kartor (som Google Maps på Android har) skulle inte jag se som ett plus, men men...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

Du får nog göra en ny koll:

Nexus 7 32GB 2400 kr,
iPad Mini 32GB 3800 kr.

Att iOS inte har offline-kartor (som Google Maps på Android har) skulle inte jag se som ett plus, men men...

1. Var framgick det att det gällde 32GB i något inlägg.

2. Fördelen med online-kartor är att de kontinuerligt uppdateras då Apple's kartor innehåller trafikinformation och det är ett stort plus, något som tydligen Google's och Android saknar då och det är en nackdel då det är bra att ha när man är ute och kör långt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

1. Var framgick det att det gällde 32GB i något inlägg.

2. Fördelen med online-kartor är att de kontinuerligt uppdateras då Apple's kartor innehåller trafikinformation och det är ett stort plus, något som tydligen Google's och Android saknar då och det är en nackdel då det är bra att ha när man är ute och kör långt

Skickades från m.sweclockers.com

Nexus 7 finns bara i 32GB, de 16GB som finns är utförsäljning från gamla lager. Sen säger en massa personer på Sweclockers som faktiskt rekommenderar iPad att 16GB är för lite.

Google Maps uppdateras också kontinuerligt, så du predikar för kören. Bara att man har fler möjligheter med Google Maps på Android än med Apple Maps.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

Nexus 7 finns bara i 32GB, de 16GB som finns är utförsäljning från gamla lager. Sen säger en massa personer på Sweclockers som faktiskt rekommenderar iPad att 16GB är för lite.

Google Maps uppdateras också kontinuerligt, så du predikar för kören. Bara att man har fler möjligheter med Google Maps på Android än med Apple Maps.

Nu säger du emot dig själv, "Nexus 7 finns bara i 32GB, de 16GB som finns är utförsäljning från gamla lager", antingen finns den bara i 32GB eller inte, men du säger ju att båda finns.

Du är en fiktiv Apple användare antar jag som vet vilka möjligheter du har med Apple Maps...jag använder dem och de fungerar klockrent att navigera med, jag tog även hem Google Maps och testade nu när de kom och de är inte alls lika bra även om de är bättre än när de ingick i iOS.
Att Apple Maps uppdateras kontinuerligt är det samma som konstant live uppdatering (därav att 3G krävs) för trafikinformation så att omdirigering sker vid ev olycka eller vägarbete.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

När du kört vilse, ingen GPS eller GPS som saknar live uppdatering, i just det avseendet inget svårt val..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av typic:

När du kört vilse, ingen GPS eller GPS som saknar live uppdatering, i just det avseendet inget svårt val..

Med den filosofin så undrar jag hur mänskligheten tog sig hit enligt dig, GPS har inte funnits sedan begynnelsen men både fram och rätt kom man

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Nu säger du emot dig själv, "Nexus 7 finns bara i 32GB, de 16GB som finns är utförsäljning från gamla lager", antingen finns den bara i 32GB eller inte, men du säger ju att båda finns.

Nexus 7 16GB finns på samma sätt som iPad 3 finns... ganska meninglösa att jämföra med.

Skrivet av Justbecause:

Du är en fiktiv Apple användare antar jag som vet vilka möjligheter du har med Apple Maps...

Jag har testat Apple Maps flera gånger.

Skrivet av Justbecause:

jag använder dem och de fungerar klockrent att navigera med, jag tog även hem Google Maps och testade nu när de kom och de är inte alls lika bra även om de är bättre än när de ingick i iOS.

Det är lite intressant att Apple Maps är bättre än Google Maps i ditt parallella universum, i vårat universum är dock Apple Maps kasst och alla vet det.

Skrivet av Justbecause:

Att Apple Maps uppdateras kontinuerligt är det samma som konstant live uppdatering (därav att 3G krävs) för trafikinformation så att omdirigering sker vid ev olycka eller vägarbete.

Jag kan tänka mig att det sker konstant liveuppdatering av kartorna utanför ödeshög... och fortfarande löjligt att du försöker få en onödig begränsning att vara en fantastiskt finess.

Skrivet av Justbecause:

Med den filosofin så undrar jag hur mänskligheten tog sig hit enligt dig, GPS har inte funnits sedan begynnelsen men både fram och rätt kom man

Skickades från m.sweclockers.com

Mänskligheten har även klarat sig helt utan Apple-produkter...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mfm:

Nexus 7 16GB finns på samma sätt som iPad 3 finns... ganska meninglösa att jämföra med.

Jag har testat Apple Maps flera gånger.

Det är lite intressant att Apple Maps är bättre än Google Maps i ditt parallella universum, i vårat universum är dock Apple Maps kasst och alla vet det.

Jag kan tänka mig att det sker konstant liveuppdatering av kartorna utanför ödeshög... och fortfarande löjligt att du försöker få en onödig begränsning att vara en fantastiskt finess.

Mänskligheten har även klarat sig helt utan Apple-produkter...

Utan Google med, så helt onödigt inlägg av en hater...

"Vårat universum" = Du och ditt ego, testa prylarna ordentligt innan du uttalar dig om dem, allt du sagt om den hittills är sånt du läst av andra haters som inte heller testat den, utan bara läst den första raporteringen som kom om ett fel som var helt obetydligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

jag tog även hem Google Maps och testade nu när de kom och de är inte alls lika bra även om de är bättre än när de ingick i iOS.
Skickades från m.sweclockers.com

Detta lät intressant! på vilket vis är Google Maps i Android sämre än Apple Maps i iOS? Google Maps har allmänt ett väldigt gott rykte medan Apple Maps är väldigt dåligt men du har en helt annan uppfattning och då är det intressant om du tar upp punkterna som du anser Google maps failar på.

Var det inte Apple som kickade sin Maps ansvarige chef för ett kort tag sen? Fick för mig att det handlade om dålig framgång?

Att ha offline kartor är ett STORT pluss! Har du åkt utomlands och vill undvika roming någon gång? Hur gör då d om du ska navigera? På Google Maps anger du bara ett område du tänker navigera, laddar ner kartan på förhand(ex på hotellet där du förhoppningsvis har Wifi) och sen ger du dig ut. Att köra Roaming i ett annat land kan minst sagt bli hur dyrt som helst.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Efter en koll så kostar den 1000kr mer och inte 1500kr och GPS saknas endast de som endast har Wi-Fi, inte på dem som har 3G, då kartorna kräver 3G så finns det ingen som helst anledning att ha GPS på den version som endast har Wi-Fi, däremot så får du ett system som är snabbare, användarvänligare för vanliga Svensson och bättre optimerat

Skickades från m.sweclockers.com

IPad mini 32 GB = 3785 kr
IPad mini 32 GB 4G (för att få GPS) = 4989 kr
Nexus 7 32 GB (med GPS) = 2200 kr

Det ger en skillnad på ca 1600 kr för en IPad utan GPS
Som jag sagt tidigare går det iallafall på Nexus utmärkt att köra GPS även om den inte har 3G/4G efter som man antingen laddar ner kartan på förhand eller så kopplar man samman telefonen med plattan.

Jag har gjort en utvärdering på IPad mini och Nexus 7 och detta är vad jag kom fram till :

Nexus 7
+ Bättre fysiskt format att hålla (Även mindre händer kan greppa hela enheten)
+ Bättre material val (Gummi på baksidan som gör att den känns markant stabilare att hålla)
+ Extremt flexibelt system
+ Klarar av tyngre/särmre sidor så som aftonbladet bättre än vad IPad mini gör
+ Fler användare med olika inställningar för varje app (Andorid 4.2)
+ Mycket utrymme för lite pengar
+ Högre upplösning vilket verkligen underlättare med liten text vilket det blir mycket på en enhet som denna. Dessutom ser man mer av ex websidor utan att zooma
+ Bättre pris

- Bättre skärm format för film, mindre bra för surf och spel
- Laggar lite här och där i systemet
- Dålig qulity control, jag fick gå igenom 4 innan jag hittade en okay
- Responsen känns inte alltid på topp

IPad Mini
+ Mycket bättre app utbud och kvalitén är sjukt hög i jämförelse
+ Trevligare skärmformat för spel och surf
+ Hackar aldrig till i själva systemet
+ Skärmen står ut mer

- Omständigt, stelt och gammalt system (iOS se : http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=4721lNCuteQ#t=121s)
- Inget multianvändar stöd
- Hanterar större/sämmre sidor så som aftonbladet sämmre
- Ingen GPS (för de som kräver detta)
- Låg upplösning gör det jobbigare att läsa mindre text vilket det är mycket på en liten apparat som denna.
- 1600 kr dyrare
- Ej greppvänlig

Om apparna är viktigt, och då särskilt spel så hade jag personligt lutat mer åt IPad mini men om detta inte är fullt så viktigt så erbjuder Nexus 7 sjukt mycket för sina 2200 kr.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SnowJim:

Detta lät intressant! på vilket vis är Google Maps i Android sämre än Apple Maps i iOS? Google Maps har allmänt ett väldigt gott rykte medan Apple Maps är väldigt dåligt men du har en helt annan uppfattning och då är det intressant om du tar upp punkterna som du anser Google maps failar på.

Var det inte Apple som kickade sin Maps ansvarige chef för ett kort tag sen? Fick för mig att det handlade om dålig framgång?

Att ha offline kartor är ett STORT pluss! Har du åkt utomlands och vill undvika roming någon gång? Hur gör då d om du ska navigera? På Google Maps anger du bara ett område du tänker navigera, laddar ner kartan på förhand(ex på hotellet där du förhoppningsvis har Wifi) och sen ger du dig ut. Att köra Roaming i ett annat land kan minst sagt bli hur dyrt som helst.

Vem sa något om Google Maps i Android? Läs mitt inlägg igen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Vem sa något om Google Maps i Android? Läs mitt inlägg igen

Skickades från m.sweclockers.com

Haha va? Så du menar att du dömmer ut Google Maps mot Apple Maps på iOS men funderar inte över om Google Maps är bättre på Android plattformen? Var det inte du som uppmanade andra användare till att prova motsvarigheten innan man säger något?

Ärligt talat, vad säger din jämförelse? Är Google Maps på Nexus 7 bättre/sämmre än Apple Maps på iOS? För det är väll trotts allt det som är det intressanta? Ska vi prata om endast iOS så har vi hamnat i fel tråd.

Jag har provat båda enheterna ganska mycket och jag ser styrka respektive svagheter i båda, allt handlar om vad man har för krav och önskemål på produkten då de faktiskt skiljer sig ganska mycket från varandra.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Överprisad hur då?! Var finner du ett företag som tillverkar och säljer saker för att gå jämnt upp? Du får vad du betalar för och iPad Mini (som närmast är jämförbar med Nexus 7) kostar inte mer. Företag vill tjäna pengar, dels för att gå med vinst för att kunna göra nya investeringar och dels för att kunna betala löner och andra omkostnader, även Samsung med att sälja Nexus...eller tror du alla jobbar ideellt hos dem och andra skänker material till dem och att deras lokaler är gratis att vara i etc

Skickades från m.sweclockers.com

Menar du att det inte är allmänt känt att Apple tar ut stora marginaler för sina produkter och dessutom sitter på en större penga hög än vad de flesta företag gör? D.v.s de har en hel del vinst. Dessutom är det väll så att de inte lägger särskilt mycket på utveckling jämfört med andra företag? Har för mig jag såg någon graf där ex Microsoft lade extremt mycket mer på RND.

Nexus 7 sägs göra ingen eller extremt liten marginal, det ska främst vara ett vis att expandera Android på plattorna vilket verkar lyckas ganska bra.

Du låter minst sagt som en fanboy faktiskt.

Jag lämnade själv tillbaka min Nexus 7 efter som en IPad 3 passade familjen bättre och det gick emot alla mina normer men man måste inse att alla produkter har sina för/nackdelar och passar olika bra in i olika miljöer. Jag hoppas att Android får upp app market i samma nivå som Apple då blir valet enkelt för mig.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Jag betalar med glädje dubbelt så mycket för att slippa ha en platta med hobbyprojektet Android på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SnowJim:

Haha va? Så du menar att du dömmer ut Google Maps mot Apple Maps på iOS men funderar inte över om Google Maps är bättre på Android plattformen? Var det inte du som uppmanade andra användare till att prova motsvarigheten innan man säger något?

[bÄrligt talat, vad säger din jämförelse? Är Google Maps på Nexus 7 bättre/sämmre än Apple Maps på iOS?[/b] För det är väll trotts allt det som är det intressanta? Ska vi prata om endast iOS så har vi hamnat i fel tråd.

Jag har provat båda enheterna ganska mycket och jag ser styrka respektive svagheter i båda, allt handlar om vad man har för krav och önskemål på produkten då de faktiskt skiljer sig ganska mycket från varandra.

Det har jag absolut ingen aning om och har inte ens nämnt om hur det är på en produkt med Android, dock vet jag att Google Maps är annorlunda på iOS jämfört med Android och det sög förut och suger fortfarande även om det suger aningen mindre nu...men du kanske borde backa diskussionen lite längre för att följa de inlägg jag gjort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!