Har GTX 470, vill ha 3 skärmar (ej eyefinity/surround)

Permalänk
Medlem

Har GTX 470, vill ha 3 skärmar (ej eyefinity/surround)

Tänkte fixa SLI för ca 800kr men mitt 650W nättagg räcker inte så blir ändå minst 2000kr.
Därav blir det mer värt det att fixa ett 670 lr något vilket t.o.m drar mindre ström redan utan SLI 470.

Har fastnat för Nvidia men är väl öppen för annat om det inte passar.
Vill helt enkelt köpa ETT kort om det inte finns nån annan lösning så att jag kan ha
3 skärmar uppe samtidigt (Video, Spel, Text/info/skype).
När jag väl spelar vill jag kunna lira så nära 60fps som möjligt utan krav på maxade inställningar.
Detta borde väl inte vara något problem bara för att jag har 3 skärmar? Spelet är endast på ett utav dem.

Vad tror ni den bästa lösningen är för mig?
Några heta tips på mellandagsrean?

Obs: Hur viktigt blir det med VRAM för mig?

Tl;Dr: Har 470, blir för dyrt med SLI (behöver nytt nätagg), vill ha 3 skärmar, vad göra?

Permalänk
Hedersmedlem

Köp billigaste grafikkortet du kan hitta och använd som skärmslav. Det innebär att du kör två grafikkort i datorn, ditt 470 + det nya, utan SLI eller något, och det funkar. Eftersom du bara ska ha skrivbord på tredje skärmen så krävs det ingen prestanda där.^

http://www.inet.se/produkt/5409563/evga-geforce-210-1024mb-lo...
Skulle duga utmärkt, 139 pix.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Wow hade inte tänkt på det alls.
1024MB låter mycket för något så litet men det låter väl inte helt dumt.

Vet du om det även kommer att klara youtube?
Kan det på nåt vis dra ner prestandan? Har ett MSI-Z77A-GD65 mobo.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Klorka:

Wow hade inte tänkt på det alls.
1024MB låter mycket för något så litet men det låter väl inte helt dumt.

Vet du om det även kommer att klara youtube?
Kan det på nåt vis dra ner prestandan? Har ett MSI-Z77A-GD65 mobo.

Ja, det kommer det.
Nej, det gör det inte. Kör själv så, och har inte märkt något.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorka:

Wow hade inte tänkt på det alls.
1024MB låter mycket för något så litet men det låter väl inte helt dumt.

Vet du om det även kommer att klara youtube?
Kan det på nåt vis dra ner prestandan? Har ett MSI-Z77A-GD65 mobo.

Jag kör exakt den lösningen, fast med 210-kortet till TVn. Det fungerar som väntat, spelar upp allt utan problem.

Men om du har ett Z77-moderkort kan du väl koppla in en skärm till det? I stort sett alla Intels processorer har väl inbyggd GPU nu för tiden?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det är inaktiverat p.g.a att jag har mitt 470 i eller om man måste aktivera det men har inte funkat hittills.
Kanske finns något i Bios?
Vet inte hur man skulle få det att funka dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Jag kör exakt den lösningen, fast med 210-kortet till TVn. Det fungerar som väntat, spelar upp allt utan problem.

Men om du har ett Z77-moderkort kan du väl koppla in en skärm till det? I stort sett alla Intels processorer har väl inbyggd GPU nu för tiden?

Går det att ha ett PCI-e grafikkort och få den inbyggda GPU'n att funka samtidigt?

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Går det att ha ett PCI-e grafikkort och få den inbyggda GPU'n att funka samtidigt?

Fungerar rätt bra i mitt tycke. Kan bli problem i vissa fall, med driverrelaterade saker. T ex när jag hade inbyggt AMDkort och körde ett 460 som main så fick jag massa konstiga buggar pga att båda drivrutinerna var tvugna att vara installerade. Men om vi pratar inbyggd intelgrafik brukar det fungera rätt bra. Det enda som jag märker är handikappande är att dra fönster mellan de två skärmarna, då hackar det lite.

Permalänk
Medlem

Okej har beställt nu men wtf behöver man inga kablar från nätagget?
Det var något nytt för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorka:

Okej har beställt nu men wtf behöver man inga kablar från nätagget?
Det var något nytt för mig.

om grafikkortet drar mindre än 75W så behöver man det icke!
Då ger PCI-e x16 grafikkortet allt det behöver

BTW: eyefinity är enbart på AMD sidan.

Visa signatur

Citera för svar!