Permalänk
Skrivet av raoul_duke:

Har någon koll på batteritiden?

Battery runtime

Idle (without WLAN, min brightness) 7h 28min

Surfing with WLAN 5h 13min

DVD-tittande 3h 45min

Load (maximum brightness) 1h 41min

Allt finns här --> http://www.notebookcheck.net/Review-Dell-Inspiron-14z-5423-Ul...

Om man läser testet noga så verkar skärmen medelmåttig när det gäller ljusstyrka och kontrast. Dessutom är betraktningsvinklarna direkt dåliga. Om man står ut med det så är det ett bra köp.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Fick min igår. Jag är grymt nöjd. Efter att ha avinstallerat mycket av bloatwaren (det kommer med hur mycket som helst!) samt rensat autostarten med autoruns så flyter den på riktigt bra. Angående reviewkritiken: jag använder den inomhus så jag har inga som helst problem med skärmreflektion. Jag kan hålla med om att tangentbordet är litet, men det är inget jag stör mig på. Touchpaden är kass... så jag använder mus mest hela tiden. Det enda som verkligen stör mig är att luckorna till hdmi, nätverk och usb ingångarna är av sämsta kvalité. De glappar och är mest i vägen. Jag har inte testat något grafikkrävande ännu så jag vet inte hur 7570m presterar.

Allt som allt var det ett sjukt bra köp. Med xmas2012 koden blev det 4489 inkl frakt. Jag rekommenderar den här datorn varmt om ni letar efter en billig bärbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokeus:

Fick min igår. Jag är grymt nöjd. Efter att ha avinstallerat mycket av bloatwaren (det kommer med hur mycket som helst!) samt rensat autostarten med autoruns så flyter den på riktigt bra. Angående reviewkritiken: jag använder den inomhus så jag har inga som helst problem med skärmreflektion. Jag kan hålla med om att tangentbordet är litet, men det är inget jag stör mig på. Touchpaden är kass... så jag använder mus mest hela tiden. Det enda som verkligen stör mig är att luckorna till hdmi, nätverk och usb ingångarna är av sämsta kvalité. De glappar och är mest i vägen. Jag har inte testat något grafikkrävande ännu så jag vet inte hur 7570m presterar.

Allt som allt var det ett sjukt bra köp. Med xmas2012 koden blev det 4489 inkl frakt. Jag rekommenderar den här datorn varmt om ni letar efter en billig bärbar.

Du spelar inte WoW? Tänkte om du kunde testat det isåfall, se hur det flyter Borde det inte bli 4000kr med xmaskoden? det är väl -500kr?

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk
Medlem

Beställt en jag med som sagt men inte hämtat ut den ännu. Är nu osäker på om jag ska behålla den eller inte, verkar som att risken för att den kommer att krångla är stor! Väldigt många negativa omdömen: http://www.dell.com/se/p/inspiron-14z-5423/pd?oc=n00i1402&mod...

Permalänk
Medlem

inte för att vara sån, men kan ni snälla sluta kalla en ssd för hårddisk

Skrivet av Wh|p:

Du spelar inte WoW? Tänkte om du kunde testat det isåfall, se hur det flyter Borde det inte bli 4000kr med xmaskoden? det är väl -500kr?

nejnje, -50kr är det -500kr skulle vara sinnesjuk rabattkod

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo8:

Beställt en jag med som sagt men inte hämtat ut den ännu. Är nu osäker på om jag ska behålla den eller inte, verkar som att risken för att den kommer att krångla är stor! Väldigt många negativa omdömen: http://www.dell.com/se/p/inspiron-14z-5423/pd?oc=n00i1402&mod...

Många av de som klagar har haft problem med att datorn fryser på dell logon vid startup och har fått dålig support, dock har alla dessa haft win 8. Den man beställer från cdon har win 7, och jag har i alla fall inte haft några bootproblem än så länge. Hoppas att jag inte får några :-S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokeus:

Många av de som klagar har haft problem med att datorn fryser på dell logon vid startup och har fått dålig support, dock har alla dessa haft win 8. Den man beställer från cdon har win 7, och jag har i alla fall inte haft några bootproblem än så länge. Hoppas att jag inte får några :-S

Tyvärr så är de där omdömena för samtliga versioner av datorn.. Kollar man längre bak i listan ser man att folk med Windows 7 haft problem med. Å andra sidan är klagomålen långt fler längre fram i listan där folk nämner Win 8 så kanske har det även att göra med att datorn inte är optimerad för Win 7

Permalänk
Medlem

nu är den inte billig längre...typiskt jag som bara skulle gå på bio innan jag skulle beställa en...

Permalänk
Medlem

Sitter det ett AMD Radeon HD7570M eller ett Intel HD 4000 i dessa?

Permalänk
Medlem

Jag fick min för två dagar sedan, men tänkte inte behålla den. Jag insåg att jag har blivit för kräsen efter att bara ha använt Apple-grejer under ett flertal år. Bra dator, men inte som en Macbook...

Är det någon som vill köpa den, för det tidigare priset, den så säg till, annars överväger jag att skicka tillbaka den. Såklart helt i nyskick, plasten sitter till och med kvar på tangentbordet.

Finns i Malmö, men kan även skickas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pika:

Sitter det ett AMD Radeon HD7570M eller ett Intel HD 4000 i dessa?

Googlade lite.

Citat:

The Inspiron 14z Ultrabook features two graphics cards. The processor-integrated Intel HD Graphics 4000 handles low-demand tasks and video playback. During periods of higher graphical demand, the dedicated AMD Radeon HD 7570M becomes active and the HD Graphics 4000 is deactivated.