Permalänk

Intel Core i7 3770k överhettas

Hej.
Min Intel Core i7 3770k processor har börjat nå temperaturer på över 70 grader C.
Jag hade inga problem med processorn i förmiddags, men när jag tog med mig datorn till min lägenhet så började datorn gå långsamt och när jag startade om datorn stod det att CPUns temperatur var för hög. Efter att kolla temperaturen i BIOS så såg jag att den nådde temperaturer över 70 grader kort efter start.

Vad kan det vara för fel?

Permalänk
Medlem

Någon fläkt sladd som glappat kanske?

Permalänk

Du kan ha stött till datorn så att cpu kylaren har börjat glappa.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Exakt samma sak det hände min vän. När han kom in i Windows efter ett bra tag så stängde datorn av sig. I bios så var CPU:n (e6550) 85 grader!!!!!..
kylaren med fläkten lossnade när han flyttade datorn. Så det var enkelt att åtgärda. 100% samma sak här.

Ändå otroligt att Windows7 kunde laddas och stängas av självmant.

Permalänk

kylaren på processorn går dock igång när jag startar datorn, ska testa att fästa den igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av MajorGore:

kylaren på processorn går dock igång när jag startar datorn, ska testa att fästa den igen

glöm inte att ta bort den gamla kylpastan och sätta på ny!

Permalänk
Skrivet av Dual-Tjur:

Exakt samma sak det hände min vän. När han kom in i Windows efter ett bra tag så stängde datorn av sig. I bios så var CPU:n (e6550) 85 grader!!!!!..
kylaren med fläkten lossnade när han flyttade datorn. Så det var enkelt att åtgärda. 100% samma sak här.

Ändå otroligt att Windows7 kunde laddas och stängas av självmant.

Verkade vara som dual-tjur sade, de där kylarna sitter verkligen dåligt!

Tack för hjälpen allihopa!