Permalänk
Medlem

i5-3450 problem

Hej!

Har uppgraderat brorsans dator med en ny i5-3450 (ivey bridge) och sen 8 GB ram och GTX 650Ti. Problemet är att datorn inte fungerar med i5:an i, men den funkar utan problem med den gamla i3:an i. När man startar datorn så börjar den pipa några gånger och startar sedan om och upprepar processen med någon sekunds mellanrum. Kan tillägga att skärmen är svart. Har gjort allt fysiskt man kan göra tror jag (kollat sladdar, bytt delar, olika minnen m.m.) och enda gången den inte funkar är just med i5:an. Har uppdaterat BIOS via MSI:s "live update" inne i windows (OBS, problemet fanns innan BIOS uppdateringen). Det enda jag kan tänka mig nu är att moderkortet inte stöder processorn, men det borde den ju? Moderkort: http://www.msi.com/product/mb/H67MA-E45.html#/?div=Basic

Eller funkade inte BIOS uppdateringen? Oerhört tacksam för hjälp, detta går mig på nerverna...

Mvh

Permalänk
Permalänk
Medlem

aah, tack så mycket! Skulle läst på lite mer innan jag valde processor...

Permalänk
Avstängd

Denna länken var rätt meningslös då den inte har med saken att göra.

Men som sagt, MSI verkar inte ha uppdaterat det moderkortet med stöd för Ivy. Synd

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB