Permalänk

Mange tak for de pæne ord, alle sammen. Det betyder rigtig meget for mig

Og Fredrik, jeg tager kontakt direkte med dig, når jeg ved noget mere om kvaliteten af de seneste ombytninger.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Rätt så bra pris på denna skärm idag. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1375916
Beställde en nyss från Media Network. Vad tror ni kommer man få den för 3800?

Visa signatur

BOX[1] | ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD 5950X, PowerColor RD 6900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av SKab:

Rätt så bra pris på denna skärm idag. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1375916
Beställde en nyss från Media Network. Vad tror ni kommer man få den för 3800?

Vad fasen? Står att några butiker säljer den för typ 400. jobbar dessutom i en av butikerna som tydligen säljer den för 400 så jag kollade vår leverantör men där kostade den 3.6~ ex moms.

edit: Beställde precis en från dagspris för totalt 500~ kronor, ska bli intressant att se hur detta blir

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Vad fasen? Står att några butiker säljer den för typ 400. jobbar dessutom i en av butikerna som tydligen säljer den för 400 så jag kollade vår leverantör men där kostade den 3.6~ ex moms.

edit: Beställde precis en från dagspris för totalt 500~ kronor, ska bli intressant att se hur detta blir

Tänke beställa från DataPrylse.se men de han höja priset till 5800 men blir intressant o se om man får en för 3800

Men 500 lär de nog inte sälja någon för...

Visa signatur

BOX[1] | ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD 5950X, PowerColor RD 6900XT

Permalänk

Fick min femte ersättningsskärm idag, tillverkad oktober, revision A00. Har inte hunnit packa upp den än, men ska nog hinna med det ikväll eller imorgon. Återkommer.

Permalänk
Medlem

Om man beställer från en skärm från Tyskland, är det då samma garanti och man kan ta det direkt med Dell här på SweC tex. ändå?

Permalänk
Skrivet av DegJ:

Om man beställer från en skärm från Tyskland, är det då samma garanti och man kan ta det direkt med Dell här på SweC tex. ändå?

Hej

Jeg vil først lige nævne, at du ikke kan bestille på den tyske Dell side, og få leveret ordren i Sverige, men jeg ved jo ikke om det er fra en anden re-seller du vil købe den, eller om du har mulighed for at have en leveringsadresse i Tyskland.

Nu er jeg desværre ikke bekendt med tysk lovgivning og garanti, men ordren vil være dækket af det respektive ordre-lands garanti og reklamationsret. Derfor vil jeg råde dig til, at læse salgs-betingelserne grundigt igennem.

Når det så er sagt, så hjælper jeg meget gerne, selvom ordren skulle være købt i et andet land. Er skærmen en 27" eller derover, har den et servicetag, som du bør gå ind og lave en "tag-transfer" på. På denne måde sikrer du dig, at du kan få skærmen ombyttet i dit eget land, hvis nødvendigt.

Er ordren købt direkte gennem Dell, laver du en tag transfer her: http://www.dell.com/support/retail/se/sv/sedhs1/ownershiptran...

Er ordren købt gennem en re-seller laver du overførslen her: https://www.onlineregister.com/dell/?c=se&l=sv

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej

Jeg vil først lige nævne, at du ikke kan bestille på den tyske Dell side, og få leveret ordren i Sverige, men jeg ved jo ikke om det er fra en anden re-seller du vil købe den, eller om du har mulighed for at have en leveringsadresse i Tyskland.

Nu er jeg desværre ikke bekendt med tysk lovgivning og garanti, men ordren vil være dækket af det respektive ordre-lands garanti og reklamationsret. Derfor vil jeg råde dig til, at læse salgs-betingelserne grundigt igennem.

Når det så er sagt, så hjælper jeg meget gerne, selvom ordren skulle være købt i et andet land. Er skærmen en 27" eller derover, har den et servicetag, som du bør gå ind og lave en "tag-transfer" på. På denne måde sikrer du dig, at du kan få skærmen ombyttet i dit eget land, hvis nødvendigt.

Er ordren købt direkte gennem Dell, laver du en tag transfer her: http://www.dell.com/support/retail/se/sv/sedhs1/ownershiptran...

Er ordren købt gennem en re-seller laver du overførslen her: https://www.onlineregister.com/dell/?c=se&l=sv

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Hej Karina,
Ja det vore av en online reseller i Tyskland jag skulle vilja köpa den ifrån i så fall, eller när jag är där nere själv. Skärmen är ganska mycket billigare att köpa ifrån Tyskland och det är därför jag undrar.

Jag har läst om denna tag-transfern på nätet och då borde ju garantin följa med mig även om den är köpt av en reseller i ett annat land? Garantivillkoren är så gott som samma i Tyskland som i Sverige, eller till och med lite generösare i Tyskland.

Har även läst att det är lite upp till tillverkaren om de erbjuder att åta sig garanti i annat land, men att man alltid fortfarande har garanti i ursprungslandet, och detta skulle vara reglerat av ett EU direktiv. Fick även svar från återförsäljaren att garantin följde med till Sverige, dock på mycket knaking engelska så inte helt hundra på att de förstod vad jag skrev
Tack Karina,
MVH Nicklas

Permalänk
Medlem

Hämtat min u2713 idag och det verkar som att den bara blöder lite nere till höger men annars ser den bra ut. Rev A00 från September var min ifrån. Helt nöjd än så länge.

Visa signatur

Stationär: Q9550 @ 3777.5MHz, ATI Radeon HD5850 1GB, Asus P5Q SE, 4Gb DDR2 PC6400 Corsair XMS2, Corsair 550W, Thermaltake TRUE + 3 Noctua NF-P12, Antec 300 med fläktar, 1x 640Gb WD black och nån random DVD-läsare me lightscribe

Permalänk

Yiha, har redan bytt skärm en gång p.g.a. överdriven backlight bleeding. Nu detta: någon som vet vad Dell har för policy när det gäller trasiga pixlar för u2713hm?

Upptäckte en pixel som lyser hela tiden - syns inte mot mörk bakgrund, men riktigt tydligt mot vitt. Den lyser som starkare än allt annat. Trodde först att det var en taklampa som blänkte.

Otur eller kass skärm? Jag vet inte, men hädanefter blir det att köpa mer etablerade skärmar som har fått visa vad de går för ett halvår i alla fall.

Permalänk

Hej

Vores pixel politik er afhængig af om der er tale om en lys eller en mørk pixel-fejl. Du kan læse hele politikken her: http://support.euro.dell.com/support/topics/global.aspx/suppo...

I dit tilfælde en lys, og der bytter vi ved en pixel alene. Hvis du sender mig dit servicetag + adresse detaljer i en privat besked, vil jeg derfor meget gerne hjælpe dig med, at få skærmen ombyttet.

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Visa signatur

Permalänk

Samma sak med nya skärmen. Mildare bleed nere till vänster, till och med acceprabel, men den mest irriterande nere till höger är fortfarande kvar. Usel kvalitétskontroll rent ut sagt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skaffade mig en sån här idag, för det första måste jag säga "Wow", vilken skillnad, kom från en gammal TN-panel som jag haft i många år.

Tyvärr så fick jag en skärm med en hel del bleeding på, speciellt nere i vänstra hörnet, väldigt gult där....

Ska ta lite bilder och skicka PM till Karina och hoppas på att det löser sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Samma sak med nya skärmen. Mildare bleed nere till vänster, till och med acceprabel, men den mest irriterande nere till höger är fortfarande kvar. Usel kvalitétskontroll rent ut sagt.

Hur är det med diagonala streck? Det absolut mest störande, BLB är ingenting i jämförelse.

Permalänk
Skrivet av nmc:

Hur är det med diagonala streck? Det absolut mest störande, BLB är ingenting i jämförelse.

De är kvar, men mildare de också. Hade det inte varit för den starka BLB:n i nedre högra hörnet skulle jag tyckt den var okej. Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till med skiten...:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

De är kvar, men mildare de också. Hade det inte varit för den starka BLB:n i nedre högra hörnet skulle jag tyckt den var okej. Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till med skiten...:(

Du kan inte posta några bilder på BLB:n och om du kan, strecken också, om du orkar/har tid?

Tack på förhand
turbi

Permalänk

Var inne på skaffa denna skärm först men verkar vara riktigt mycket strul med dom tyvärr :/

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Alienware AW3225QF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧Airpods max / Sony xm5|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk

BLB, gul tint

Har köpt denna monitor nyligen men har väl gått på samma miss som övriga i denna tråden. Har rätt mkt BLB och i vänstra hörnet där nere finns ett tydligt gulstick. Faktiskt inte acceptabelt när man lägger så mycket pengar på en ny panel som ska hålla bra kvalité. Uppdaterar med bilder när jag får tag i min kamera. Ska man vända sig till Dell, återförsäljaren eller Dell här på forumet?

Permalänk
Skrivet av kyotoprotokollet:

Har köpt denna monitor nyligen men har väl gått på samma miss som övriga i denna tråden. Har rätt mkt BLB och i vänstra hörnet där nere finns ett tydligt gulstick. Faktiskt inte acceptabelt när man lägger så mycket pengar på en ny panel som ska hålla bra kvalité. Uppdaterar med bilder när jag får tag i min kamera. Ska man vända sig till Dell, återförsäljaren eller Dell här på forumet?

Hej

Ked af at høre, at du også har problemer med din nye skærm.

Hvis du sender mig dit servicetag+billeder i en privat besked, vil jeg meget gerne tage et kig på sagen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av nmc:

Du kan inte posta några bilder på BLB:n och om du kan, strecken också, om du orkar/har tid?

Tack på förhand
turbi

Kommer, men strecken går inte att fota med mobilen. Ska gräva fram kameran ikväll om jag hinner.

Permalänk
Medlem

Verkar vara många som lider av BLB/yellow tint. Svårt val mellan u2711 och u2713HM

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Fick hem min skärm igår!
Har ingen BLB, streck eller tint överhuvudtaget! (woho!) Men, har två stycken pixlar i mittenområdet på skärmen som lyser vitt hela tiden. De syns då särskilt mot mörkade bakgrunder.
F.Ö. från att komma från en TN panel till denna skärmen är ju som natt och dag, otrolig skärm.

Permalänk
Skrivet av DegJ:

Fick hem min skärm igår!
Har ingen BLB, streck eller tint överhuvudtaget! (woho!) Men, har två stycken pixlar i mittenområdet på skärmen som lyser vitt hela tiden. De syns då särskilt mot mörkade bakgrunder.
F.Ö. från att komma från en TN panel till denna skärmen är ju som natt och dag, otrolig skärm.

När är skärmen tillverkad, rev?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

När är skärmen tillverkad, rev?

rev A00, September är den tillverkad i.

De två pixlarna är inget som märks av vid normal användning i film, spel osv. Märke de dock när jag satt i PS, och ville torka skärmen på smuts

Permalänk
Skrivet av DegJ:

Fick hem min skärm igår!

Hej

Rigtig dejligt at høre, at du er meget tilfreds med din nye skærm.

Jeg vil blot informere dig om, at du i overensstemmelse med vores pixel-garanti, er berettiget til en ombytning allerede ved 1 lys pixel-fejl: http://support.euro.dell.com/support/topics/global.aspx/suppo...

Har du derfor interesse i en ny skærm, er du meget velkommen til at sende mig dit servicetag i en privat besked, så ser jeg meget gerne på sagen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DustPuppy:

Fick min femte ersättningsskärm idag, tillverkad oktober, revision A00. Har inte hunnit packa upp den än, men ska nog hinna med det ikväll eller imorgon. Återkommer.

Jag fick min fjärde skärm idag. Har inte hunnit packa upp den. Tyvärr är min tillverkad i Augusti, precis som en av mina förra så jag har inte allt för stora förhoppningar tyvärr. Varför är det sådan skillnad på när skärmarna är tillverkade som vi får här? Du fick din skärm tidigare men den är tillverkad flera månader senare? Jag som fick min igår får en tillverkad i augusti som är ett halvår sen?

Aja, ska väl inte säga något innan jag testat skärmen. Återkommer.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Jag fick min fjärde skärm idag. Har inte hunnit packa upp den. Tyvärr är min tillverkad i Augusti, precis som en av mina förra så jag har inte allt för stora förhoppningar tyvärr. Varför är det sådan skillnad på när skärmarna är tillverkade som vi får här? Du fick din skärm tidigare men den är tillverkad flera månader senare? Jag som fick min igår får en tillverkad i augusti som är ett halvår sen?

Aja, ska väl inte säga något innan jag testat skärmen. Återkommer.

Du kan väll vara snäll och säga om det finns några streck på skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Du kan väll vara snäll och säga om det finns några streck på skärmen?

Har precis testat skärmen.
Det finns streck, dock inte lika tydliga som min förra så det är bättre iaf.
gultonad blb i vänstre nedre hörn samt ljust blb i högra :/

Vet inte om jag ska nöja mig med den här eller hur jag ska göra. Strecken finns där som sagt, dock inte riktigt lika tydliga, men extremt irriterande.
BLB:n syns inte jättemycket såvida man inte har jättemörkt i rummet.

Synd att jag fick ytterligare en från augusti. Väldigt konstigt med tanke på att det är över ett halvår sen den tillverkades.. Har dom så stort lager? Även konstigt med tanke på att andra som fått före mig fått september/oktober-exemplar.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Skrivet av SanTeoX:

Vet inte om jag ska nöja mig med den här eller hur jag ska göra. Strecken finns där som sagt, dock inte riktigt lika tydliga, men extremt irriterande.

Synd att jag fick ytterligare en från augusti. Väldigt konstigt med tanke på att det är över ett halvår sen den tillverkades.. Har dom så stort lager? Även konstigt med tanke på att andra som fått före mig fått september/oktober-exemplar.

Konstigt eftersom min var från oktober. Här är i vilket fall hur min skärm ser ut. Karina bad mig även ta en bild i dagsljus för att se om man ser bleeden då. Kameran överdriver dock bleeden en smula, men den syns faktiskt tyvärr i dagsljus också. Nu är ju det här mörka norden, så det blir ju inte jätteljust om dagarna, men ändå. Vet inte hur jag ska göra heller, börjar lessna rejält på att skicka skärmar fram och tillbaka. Tur att man är föräldraledig så att man kan passa buden, annars hade jag nog hävt köpet för länge sedan.

Mina steck syns inte när jag sitter på armlängds avstånd, så mig stör de inte. Skulle jag dock sitta närmare så skulle de synas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Fan också! Jag som hade hoppats att de skulle vara borta nu. Ska man testa med en ny eller vänta lite till?