Hjälp mig sweclockers! [Letar MMORPG el dyl med bra community — mod]

Permalänk
Medlem

Hjälp mig sweclockers! [Letar MMORPG el dyl med bra community — mod]

Jag har blivit så desperat på ett online spel nu med ett bra community så att jag övervägde att börja spela wow igen, och jag vill verkligen inte spela wow.. så kan någon här säga några bra online MMORPG's eller något annat (Typ borderlands stil) spel... som funkar...

§3.1: Bättre rubrik.
Visa signatur

Livet... punkt slut.

Permalänk
Medlem

Elder Scrolls Online ska ju släppas nu 2013, det verkar vara något nytt och roligt. Vi (Ruthless.se) kommer att starta ett guild där och redan nu försöker vi bygga upp en stadig medlemsbas och community för svenskar.
Sedan finns ju Star Wars: The Old Republic, Guild Wars 2 och Secret World. Det förstnämnda är enligt mig väldigt roligt.

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2 är ett fantastiskt bra MMO som ej kräver betalning varje månad. Köp skivan och spelet är ditt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dexxos:

Jag har blivit så desperat på ett online spel nu med ett bra community så att jag övervägde att börja spela wow igen, och jag vill verkligen inte spela wow.. så kan någon här säga några bra online MMORPG's eller något annat (Typ borderlands stil) spel... som funkar...

Guild Wars 2 är roligt och kostar inte i månaden, dock blir det tråkigt på end-game men om du bara spelar någon timme om dagen tar det flera månader att nå max lvl ändå

sen går TERA snart free to play och så finns planetside 2 som är MMO action?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Testa planetside 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RapeField:

Elder Scrolls Online ska ju släppas nu 2013, det verkar vara något nytt och roligt. Vi (Ruthless.se) kommer att starta ett guild där och redan nu försöker vi bygga upp en stadig medlemsbas och community för svenskar.
Sedan finns ju Star Wars: The Old Republic, Guild Wars 2 och Secret World. Det förstnämnda är enligt mig väldigt roligt.

jag har testat Star Wars: The Old Republic, det var inte så kul som jag trodde det skulle vara, dom nailade story'n.... vilket var awesome... men jag tyckte gameplayet var uselt..

Jag har guild wars 2 men jag slutade spela det vid lvl 34 enbart för att alla mina polare som spelade det hatade spelet (Dom gick ifrån wow till GW2.... så klart dom kommer hata det för dom är WoW fans)

secret world verkar skoj dock.. kanske ska titta lite in i det..

Och det med Elders scrolls online är jag verkligen taggad för... dock så kommer det ju inte vara i närheten av Skyrim online (Moddet som dom TÄNKTE utveckla.... men aldrig hände -.-....) men jag är fortfarande väldigt taggad kommer lätt förhands boka det

Visa signatur

Livet... punkt slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anzen:

Testa planetside 2.

Jag har testat det... spelar det "From time to time" men fortfarande, inte skoj att lira själv... jag är den enda i min kompis krets som tycker om andra spel än WoW.... vilket jag tycker är synd.

Visa signatur

Livet... punkt slut.

Permalänk
Medlem

Guil wars 2 definitivt!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Guil wars 2 definitivt!

Skrivet av Oliver91:

Guild Wars 2 är roligt och kostar inte i månaden, dock blir det tråkigt på end-game men om du bara spelar någon timme om dagen tar det flera månader att nå max lvl ändå

sen går TERA snart free to play och så finns planetside 2 som är MMO action?

Skrivet av Cooling23:

Guild Wars 2 är ett fantastiskt bra MMO som ej kräver betalning varje månad. Köp skivan och spelet är ditt.

Så jag ska alltså börja GW2 igen? o.O köpte det vid release förut, men slutade tack vare att man lirade själv....

Visa signatur

Livet... punkt slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dexxos:

Så jag ska alltså börja GW2 igen? o.O köpte det vid release förut, men slutade tack vare att man lirade själv....

spela själv i ett av världens största mmo-spel? seems legit!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Inget mmo är speciellt kul att lira själv, leta rätt på en schysst guild..

Permalänk
Skrivet av Dexxos:

secret world verkar skoj dock.. kanske ska titta lite in i det..

The Secret World är ett bra spel och med i mmo sammanhang unik miljö. Spelet har dessutom fått en rejäl aktivitets höjning sedan det för 3-4 veckor sedan blev B2P. Rekommenderas starkt!

Permalänk
Medlem

Entropia Universe är ett väldigt bra MMO enligt mig.
Det har en Real Cash Economy, så man kan lägga in och ta ut pengar ifrån spelet. Går att spela helt gratis om man föredrar det!

Har själv spelat det i 6-7år nu

www.entropiauniverse.com

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

The Secret World är ett bra spel och med i mmo sammanhang unik miljö. Spelet har dessutom fått en rejäl aktivitets höjning sedan det för 3-4 veckor sedan blev B2P. Rekommenderas starkt!

Så jäkla najs diggade detta spelet massa när jag lirade det slutet av förra året. Blir att ladda ner direkt o testa lite igen + se hur mkt "pay to win" det är.
Borde ladda ner SWTOR igen oxå eftersom det oxå är "gratis" nu

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Path of Exile. Sjukt skill tree sjukt beroende framkallande också.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

Path of Exile. Sjukt skill tree sjukt beroende framkallande också.

om 12 dagar blir det ju Open Beta.

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk

Som många i den här forumdelen har märkt så har jag under de senaste åren spelat en stor mängd för att inte säga de flesta mmorpg och liknande som finns. har varit i praktiskt taget alla beta med.
Mina community reflektioner...
Den kanske trivsammaste jag stött på är den i LOTRO. Hjälpsam, social och framförallt mysig.
Hjälpsammast har den i Wizard 101 varit. Jag tillhörde dom som var först med att nå maxlevel och klara "stlutbossen" strax efter release så kanske jag har bidragit lite där. W101 har dock mycket ung spelarbas så det enda man har gemensamt är själva spelandet... vilket är ganska skönt.
Darkfall har gett mig mest av alla spel. Med full loot och pvp överallt så blir ens klankompissar oerhört viktiga. Men även globala/lokala chatten har roat mig mycket. (Darkfalls forum är dock det värsta jag varit med om i mmo sammanhang)
SWTOR var bra i början men blev snabbt identisk med WoW. Noobs göre sig icke besväret! Tråkigt på ett spel som annars var rätt kul.
I EVE online är det a & o vilken corp du är med i. Enda spel där jag rage quitat pga medspelare. Två gånger dessutom! Utan medspelare du trivs med är EVE totalt värdelöst.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Testat Earth And Beyond? Mycket moget och hjälpsamt community, och ett trevligt spel.
Spelet drivs nu av ett dedikerat dev-team efter att EA drog ur pluggen 2004.

Klart värt att prova.

www.enbemulator.com

Permalänk

MMO-sökandes här också, har lirat allt ifrån WoW till EVE igenom åren.

Egentligen väntar jag på Star Citizen, men det är ju 2-3 år bort, om det ens blir av.

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g