Permalänk

Kan inte ladda ner några filer.

Hej, jag laddar ner mycket filer från internet som tillexempel olika Guitar Pro filer och program i .exeformat. Men på senare tid har jag inte kunnat ladda ner någonting, jag kör Chrome men det funkar varken i internet explorer eller Firefox. När jag tankar hem filen så är det som vanligt, men när jag ska öppna den får jag upp meddelandet ''Det går inte att hitta filen C:\users\oliver\downloads\''filnamn''. Kontrollera att du angav rätt namn och försök igen.''
Är det någon som har haft samma problem och löst det? Tack på förhand!

/Oliver

Visa signatur

Gigabyte Radeon HD 6850 | AMD Phenom II x4 955 BE | Cooler Master Hyper 212 plus | MSI 870a-G54 | Corsair 4GB 1333 MHz | Corsair 600w | 500GB Samsung Spinpoint F3 | Cooler Master Elite 334 | BenQ TFT 21.5" LED..

Permalänk
Medlem

Prova att spara filerna på en annan plats, t.e.x skrivbordet.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk

Fungerar fortfarande inte :/ Testade skrivbordet och sedan att välja varje gång, men samma meddelande kommer upp.

Visa signatur

Gigabyte Radeon HD 6850 | AMD Phenom II x4 955 BE | Cooler Master Hyper 212 plus | MSI 870a-G54 | Corsair 4GB 1333 MHz | Corsair 600w | 500GB Samsung Spinpoint F3 | Cooler Master Elite 334 | BenQ TFT 21.5" LED..

Permalänk
Medlem

Har du provat navigera till platsen där den borde ligga i Explorer och leta efter filen?

Permalänk

Förstår inte riktigt vad du menar? Efter att ha laddat ner filen och fått ett felmeddelande så går jag till mappen och filen ligger ändå inte där.. om det är det du menar?

Edit: förstår vad du menar, jo jag hittade filen men kan inte öppna den, får upp ett till felmeddelande då om att den inte är nerladdad eller skadad, så de ber mig ta bort den..

Visa signatur

Gigabyte Radeon HD 6850 | AMD Phenom II x4 955 BE | Cooler Master Hyper 212 plus | MSI 870a-G54 | Corsair 4GB 1333 MHz | Corsair 600w | 500GB Samsung Spinpoint F3 | Cooler Master Elite 334 | BenQ TFT 21.5" LED..

Permalänk
Medlem

Jag hade själv problem att AV programmet eller Chrome blockerade öppningen av vissa .exe filer med liknande felmeddelande när jag försökte öppna dem från listen längst ner i Chrome.

Jag löste det med att öppna filerna igenom Explorer istället.

Ett försök att öppna den igenom chrome "förbrukade" filen, så jag fick ladda ner den på nytt.

Jag har inte ändrat något men har inte haft detta problem på några veckor nu, möjligen har någon uppdatering av Chrome eller AV programmet löst detta, har faktiskt ingen aning.

Permalänk

Nej det funkar inte heller :/ försökt att lägga de både på skrivbordet och i en mapp och sedan söka upp dem med explorer men det funkar inte..

Visa signatur

Gigabyte Radeon HD 6850 | AMD Phenom II x4 955 BE | Cooler Master Hyper 212 plus | MSI 870a-G54 | Corsair 4GB 1333 MHz | Corsair 600w | 500GB Samsung Spinpoint F3 | Cooler Master Elite 334 | BenQ TFT 21.5" LED..

Permalänk
Medlem

Platsbrist på C: ?
Provat sparat filerna på annan hårddisk?
Provat köra scandisk (fullständig)?

Permalänk

Nej jag har 299gb kvar på C och på O har jag 20gb kvar. ska testa scandisk, hoppas det hjälper

Visa signatur

Gigabyte Radeon HD 6850 | AMD Phenom II x4 955 BE | Cooler Master Hyper 212 plus | MSI 870a-G54 | Corsair 4GB 1333 MHz | Corsair 600w | 500GB Samsung Spinpoint F3 | Cooler Master Elite 334 | BenQ TFT 21.5" LED..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliverthemc:

Nej jag har 299gb kvar på C och på O har jag 20gb kvar. ska testa scandisk, hoppas det hjälper

Du kan inte ladda ner någon fil överhuvudtaget?

Kolla i destinationsmappen medans du laddar ner en fil, skapas det en temporär medan den laddar ner?

Permalänk

Nej, ingenting. Ja när jag väljer en fil att ladda ner och trycker ''download'' så hamnar det en fil i mappen vid namn ''1B06.tmp''. Men så fort jag väljer att den ska ladda ner så försvinner filen. Väldigt skumt faktiskt :/

Visa signatur

Gigabyte Radeon HD 6850 | AMD Phenom II x4 955 BE | Cooler Master Hyper 212 plus | MSI 870a-G54 | Corsair 4GB 1333 MHz | Corsair 600w | 500GB Samsung Spinpoint F3 | Cooler Master Elite 334 | BenQ TFT 21.5" LED..

Permalänk
Medlem

Longshot kanske, men kan en download manager funka ? http://laddagratis.se/internet-download-manager/

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem

Jag har samma problem med chrome. Alltid använt chrome som webbläsare och det har alltid fungerat bra. Men på senare tid så har jag inte kunna spara/öppna något genom webläsaren. Så varje gång jag ska ladda ner något så får jag kopiera adressen och ladda ner genom Iexplorer. Förr fick jag upp samma problem meddelande som dig, att det inte gick att hitta filen. Nu för tiden står det bara "blockerad" på filen, akn inte öppna eller göra någoting....

Tagit bort och installerat om chrome, fortfarande ingen förbättring...