Spillde dryck över iPhone. Jag behöver hjälp.

Permalänk

min jobbarkompis rengör telefoner som varit en sväng ner i pisstoan/pissoaren han får dom att funka.. det hela handlar om att har du igång den så minskar risken att den kommer att dö senare, tex ljudknapparna som sitter precis under. varför bara rengöra med tops när det är inte helt svårt att öppna baksidan ta bort pluggen rengöra sätta tillbaks då ser man ju om det är mera där i

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Jag hoppas VERKLIGEN att du INTE följde rådet ovan att stoppa ner en fuktig tops i hörlursjacket?! Gjorde du det så är du rökt, och räkna inte med någon garanti. Vad du skulle ha gjort är att du skulle stängt av den och lagt den på tork nära ett element i 10-12 timmar. Det gjorde jag när jag fick regn i min iPhone, och det fungerade.

Du kanske borde LÄSA instruktionerna och läsa HELA tråden. Jag sa fukta, INTE BLÖT, bara för att lösa upp det intorkade kaffet, sen suger ju topsen åt sig. Hade jag sagt dränka topsen hade jag förstått din reaktion. Jobbar med elektronik vardagligen, så jag kan nog allt mina knep.

Skrivet av Azured:

Jag brukar försöka undvika staterna, har en tendens att bli tull från väster, har aldrig behövt tulla från HK. 2-3 veckor är väl en standard-tid, men om du har fått in en kunds telefon och du inte har någon digitizer i lager för att alla är slut, så måste du ta från en svensk källa, att låta kund vänta på leverans är inte acceptabelt.

Har du läst igenom hela tråden? Det löste sig. Det är klart garantin är void, den har ju blivit utsatt för väta, och det kan alla detektorer i telefonen berätta ändå.

Har aldrig åkt på tull, har beställt allt från stora till små paket. Enligt lag får de bara ta tullavgift om värdet överstiger 500kr som "gift". Har ändå handlat nu ganska frekvent i snart 2 år utan problem.

Mjo, har ju bara lagat vänners då jag har ett brinnande intresse samt jobbade med att chippa tv-spelskonsoler en längre tid. Är född med lödkolv i handen sen barnsben och jobbar nu som labbingenjör i ett stort labb med utvecklingskort och prototyper.

Njae, hela telefonen behövs vara nästan dungsyr för det ska märkas. Sitter små klisterlappar lite här och där som är vita. När de blir blöta blir de röda, det är så man ser om de blivit utsatta för fukt/väta. En liten tops som är fuktig är alltså INTE tillräckligt för att utlösa dessa, inte på långa vägar.

Skrivet av Casper:

Av mina erfarenheter av glaset på både fram- och baksidan så måste jag nog säga att detär hyfsad dålig kvalité, känns som gjord för att spräcka. That's just my opinion

Det är ju glas, så visst finns en liten faktor. Men det blir inga repor. Och kollar man tester på t.ex. Samsungs plastiga telefoner så spricker ju hela telefonen medans iPhonen får ett sprucket glas på sin höjd, många gånger bara en kantstötning i metallramen. Men sen är det ju också en hype från båda sidor, videor är väl det på sin höjd som kan tala sanning, men många gånger är det extrema fall som lyfts fram och folk tror att det händer alla helt plötsligt. Man ska ta allt med en nypa salt. Har själv vittnat min bror tappa sin iPhone 4s från terasstaket när vi lade nytt tack, ner på stengolv. Inte en skråma, bara ett väldigt litet märke i ena hörnet på ramen. Blev förvånad själv.

Skrivet av jonatan80:

det ärgar fortare om det är ström i kretsarna.. tappar man en telefon i vatten och sen använder/laddar så går det mycket fortare än om den är avstängd
''starka strömar'' ? vattnet/kaffet skapar ju egna banor där strömmen går har du igång den så blir det då mer ström så går på fel sätt, du som vet sånt här vilka andra kontakter sitter under hörlurs pluggen en droppe kaffe ? den rinner nog ner dit också

Inte nödvändigtvis. Skillnaden är ganska minimal.

Ja, i ett hörlursuttag är det väldigt låga strömmar, och inga digitala signaler. Att lyckas få en hel telefon att kortslutas via hörlursurtaget är nog höjden på Guinness rekordbok. Om hela telefonen var dränkt hade jag förstått, men i TS fall lät det som några få droppar.

Sen vet jag inte hur bra kaffe leder ström, rent vatten leder ingen ström iaf, bara salterna i det. Men vattnet får ju kopparn i sig att ärga (som då sväller upp och korsar anda ledningsbanor), det är därför en telefon kan verka funka efter ett bad för att sedan 10minuter senare totaldö.

Men jag lämnar min diskussion med dig, du verkar prata lite smått i nattmössan får jag en känsla av. Bara för din kollega jobbar med sådant kan inte du allt per automatik.

men jag kan visa dig mitt galleri när jag bytte delar i min iPhone 4: http://www.sweclockers.com/galleri/9328-iphone-4-byte-av-home...

Kan tala om att kretskortet/moderkortet sitter på andra sidan av telefonen. Det ska alltså krävas MYCKET flytande vätska för att nå kretskortet/moderkortet. Batteriet är inkapslat också, så det måste nå kontakterna vid kretskortet för att göra någon skada, krävs alltså mycket vätska.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

min jobbarkompis rengör telefoner som varit en sväng ner i pisstoan/pissoaren han får dom att funka.. det hela handlar om att har du igång den så minskar risken att den kommer att dö senare, tex ljudknapparna som sitter precis under. varför bara rengöra med tops när det är inte helt svårt att öppna baksidan ta bort pluggen rengöra sätta tillbaks då ser man ju om det är mera där i

Min tjej hade en 3GS förut, den badade i toaletten, som då innehöll urin, som innehåller mycket salter, alltså som gör att vatten kan bli ledande. Hon kom hem till mig 4 timmar efter händelsen (bodde i vrås då, hon i sthlm), jag gjorde rent den (med handskar) och den startade direkt sen. Funkar än idag, inga problem. Och det var 3-4 år sen.

Så länge batteriet sitter inkopplat finns alltid risken, även om den är avstängd går det el genom kretsarna.

För åter igen, så för TS fall verkade det bara vara några droppar kaffe, och inte i en jävla toalett.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Har aldrig åkt på tull, har beställt allt från stora till små paket. Enligt lag får de bara ta tullavgift om värdet överstiger 500kr som "gift". Har ändå handlat nu ganska frekvent i snart 2 år utan problem.

Mjo, har ju bara lagat vänners då jag har ett brinnande intresse samt jobbade med att chippa tv-spelskonsoler en längre tid. Är född med lödkolv i handen sen barnsben och jobbar nu som labbingenjör i ett stort labb med utvecklingskort och prototyper.

Njae, hela telefonen behövs vara nästan dungsyr för det ska märkas. Sitter små klisterlappar lite här och där som är vita. När de blir blöta blir de röda, det är så man ser om de blivit utsatta för fukt/väta. En liten tops som är fuktig är alltså INTE tillräckligt för att utlösa dessa, inte på långa vägar.

Kanske ska börja beställa flera mindre omgångar då kanske, dock blir det ju mer i frakt, är ju dumsnål.

Är även jag född med lödkolv i handen, älskar att plocka isär och skruva ihop saker bara för att det är underhållning i mina ögon.
Det låter som ett trevligt arbete det, vad är det för labb om man får fråga? (Bara lite nyfiken, behöver inte svara)

Jag har varit med om telefoner som har fått några droppar vatten på sig som får detektorerna att bli illröda, visa batchar av lapparna räcker att man andas (som när man var liten och immade på rutan i föräldrarnas bil i baksätet för att sedan rita en glad gubbe) för att de ska bli rosa.

Det finns en detektor på baksidan av headset-jacket som bör ha blivit rosa/röd vid det här laget på TS iPhone.

Edit: Typo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Kanske ska börja beställa flera mindre omgångar då kanske, dock blir det ju mer i frakt, är ju dumsnål.

Är även jag född med lödkolv i handen, älskar att plocka isär och skruva ihop saker bara för att det är underhållning i mina ögon.
Det låter som ett trevligt arbete det, vad är det för labb om man får fråga? (Bara lite nyfiken, behöver inte svara)

Jag har varit med om telefoner som har fått några droppar vatten på sig som får detektorerna att bli illröda, visa batchar av lapparna räcker att man andas (som när man var liten och immade på rutan i föräldrarnas bil i baksätet för att sedan rita en glad gubbe) för att de ska bli rosa.

Det finns en detektor på baksidan av headset-jacket som bör ha blivit rosa/röd vid det här laget på TS iPhone.

Edit: Typo

Oftast när jag köper är det gratis frakt, så det brukar inte spela någon roll ^^ Det är oftast man beställer från USA det bli dyra frakter, från asien, nothing.

Haha, låter som mig ^^
Vi gör mjukvara som vi säljer till kunder, och därmed har vi en hel del hårdvara som vårat RTOS ska stödjas på. Så vi har en hel del utvecklingskort, och så har vi också en hel del prototypkort från både tillverkare av chipset och från kunder.

Så känsliga borde de inte vara, låter ju överdrivet. Men pillar man bort dem äre ju svårt för dem och bevisa ;D Brukade på äldre telefoner alltid sitta på batteriet, nära kontakterna.

Isf borde den ha blivit de redan vid kaffet, men ja, att hålla en telefon hellt 100% fri rån fukt, mission impossible, luften är ju redan fuktig, och risken är större i en varm ficka om det är kallare ute. Egentligen mår elektroniken bättre i hög fuktighet då ESD risken minskas kraftigt. Det är mycket värre om det är jättetorrt. Därför vissa serverhallar brukar ha en fuktmaskin som ser till att det är extra fuktigt i hallen, just för ESD risken.

Så dedär lapparna borde bara utlösa vid direkt väta, och inte fukt. Men kanske är en fuling från tillverkarna för att kunna upphäva garanti, vad vet jag.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Oftast när jag köper är det gratis frakt, så det brukar inte spela någon roll ^^ Det är oftast man beställer från USA det bli dyra frakter, från asien, nothing.

Haha, låter som mig ^^
Vi gör mjukvara som vi säljer till kunder, och därmed har vi en hel del hårdvara som vårat RTOS ska stödjas på. Så vi har en hel del utvecklingskort, och så har vi också en hel del prototypkort från både tillverkare av chipset och från kunder.

Så känsliga borde de inte vara, låter ju överdrivet. Men pillar man bort dem äre ju svårt för dem och bevisa ;D Brukade på äldre telefoner alltid sitta på batteriet, nära kontakterna.

Isf borde den ha blivit de redan vid kaffet, men ja, att hålla en telefon hellt 100% fri rån fukt, mission impossible, luften är ju redan fuktig, och risken är större i en varm ficka om det är kallare ute. Egentligen mår elektroniken bättre i hög fuktighet då ESD risken minskas kraftigt. Det är mycket värre om det är jättetorrt. Därför vissa serverhallar brukar ha en fuktmaskin som ser till att det är extra fuktigt i hallen, just för ESD risken.

Så dedär lapparna borde bara utlösa vid direkt väta, och inte fukt. Men kanske är en fuling från tillverkarna för att kunna upphäva garanti, vad vet jag.

Jag har några ställen på Ebay som jag är nöjd med produkterna och fortsätter att köpa ifrån, brukar beställa en "test-batch" om det är en ny källa.
Frakten är ju alltid lika lurig hur som helst, men det kan ju förklara varför de skriver "gift" på paketen. Har inte tänkt på det tidigare.

Det där lät ju komplext, realtids-OS, nej jag håller mig till hårdvara jag

Apples fuktdetektorer är nog de känsligaste jag har sett, för det räcker att man går med den i fickan så är det kört, om det skulle vara en varm sommardag och man kanske svettas lite så är det kört, då har minst en detektor fått en rosa-röd nyans och garantin är void. Samsung har "lite mindre känsliga" detektorer så det är skillnad från tillverkare till tillverkare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tozzi:

Du kanske borde LÄSA instruktionerna och läsa HELA tråden. Jag sa fukta, INTE BLÖT, bara för att lösa upp det intorkade kaffet, sen suger ju topsen åt sig. Hade jag sagt dränka topsen hade jag förstått din reaktion. Jobbar med elektronik vardagligen, så jag kan nog allt mina knep.

Har aldrig åkt på tull, har beställt allt från stora till små paket. Enligt lag får de bara ta tullavgift om värdet överstiger 500kr som "gift". Har ändå handlat nu ganska frekvent i snart 2 år utan problem.

Mjo, har ju bara lagat vänners då jag har ett brinnande intresse samt jobbade med att chippa tv-spelskonsoler en längre tid. Är född med lödkolv i handen sen barnsben och jobbar nu som labbingenjör i ett stort labb med utvecklingskort och prototyper.

Njae, hela telefonen behövs vara nästan dungsyr för det ska märkas. Sitter små klisterlappar lite här och där som är vita. När de blir blöta blir de röda, det är så man ser om de blivit utsatta för fukt/väta. En liten tops som är fuktig är alltså INTE tillräckligt för att utlösa dessa, inte på långa vägar.

Det är ju glas, så visst finns en liten faktor. Men det blir inga repor. Och kollar man tester på t.ex. Samsungs plastiga telefoner så spricker ju hela telefonen medans iPhonen får ett sprucket glas på sin höjd, många gånger bara en kantstötning i metallramen. Men sen är det ju också en hype från båda sidor, videor är väl det på sin höjd som kan tala sanning, men många gånger är det extrema fall som lyfts fram och folk tror att det händer alla helt plötsligt. Man ska ta allt med en nypa salt. Har själv vittnat min bror tappa sin iPhone 4s från terasstaket när vi lade nytt tack, ner på stengolv. Inte en skråma, bara ett väldigt litet märke i ena hörnet på ramen. Blev förvånad själv.

Inte nödvändigtvis. Skillnaden är ganska minimal.

Ja, i ett hörlursuttag är det väldigt låga strömmar, och inga digitala signaler. Att lyckas få en hel telefon att kortslutas via hörlursurtaget är nog höjden på Guinness rekordbok. Om hela telefonen var dränkt hade jag förstått, men i TS fall lät det som några få droppar.

Sen vet jag inte hur bra kaffe leder ström, rent vatten leder ingen ström iaf, bara salterna i det. Men vattnet får ju kopparn i sig att ärga (som då sväller upp och korsar anda ledningsbanor), det är därför en telefon kan verka funka efter ett bad för att sedan 10minuter senare totaldö.

Men jag lämnar min diskussion med dig, du verkar prata lite smått i nattmössan får jag en känsla av. Bara för din kollega jobbar med sådant kan inte du allt per automatik.

men jag kan visa dig mitt galleri när jag bytte delar i min iPhone 4: http://www.sweclockers.com/galleri/9328-iphone-4-byte-av-home...

Kan tala om att kretskortet/moderkortet sitter på andra sidan av telefonen. Det ska alltså krävas MYCKET flytande vätska för att nå kretskortet/moderkortet. Batteriet är inkapslat också, så det måste nå kontakterna vid kretskortet för att göra någon skada, krävs alltså mycket vätska.

Tveksamt. Om du jobbar med elektronik så bör du veta att fukt inte hör hemma i hörlursuttaget på en iPhone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Tveksamt. Om du jobbar med elektronik så bör du veta att fukt inte hör hemma i hörlursuttaget på en iPhone.

På vilket sätt skadar en lätt fuktad tops inuti en i princip tät inaktiverad hörlursutgång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Tveksamt. Om du jobbar med elektronik så bör du veta att fukt inte hör hemma i hörlursuttaget på en iPhone.

Skrivet av Marcusk:

På vilket sätt skadar en lät fuktad tops i en i princip tät inaktiverad hörlursutgång?

Marcusk svarade så bra åt mig.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

Hände min polare också han lät den ligga ett tag!
Ta en topz och peta lite

Mvh: Eric
( har inte läst genom hela tråden iallafall om du löst problemet )

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

vilken iphone ? 3:an 4:an 5:an ? ja den måste öppnas kontakten måste tvättas med ren Isopropanol, har du igång telefonen så förvärras skadan så kan hända att den dör helt

Står i TS sign.
iPhone 4s

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marcusk:

På vilket sätt skadar en lätt fuktad tops inuti en i princip tät inaktiverad hörlursutgång?

Skrivet av Tozzi:

Marcusk svarade så bra åt mig.

Hoppas ni skojar....?

Permalänk

Jag rekommenderar att använda Isopropanol. 1 Liter kostar runt en 100 lapp styck och räcker i flera år till att driva ut fukt och vatten från badande telefoner. Fyll en tom spray flaska med 50/50 Isopropanol och Vatten så har du det bästa för att göra rent dina Skärmar. Fungerar till nästan all elektronik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Hände min polare också han lät den ligga ett tag!
Ta en topz och peta lite

Mvh: Eric
( har inte läst genom hela tråden iallafall om du löst problemet )

Då läste du nog inte ens första inlägget.

Skrivet av anon200213:

Hoppas ni skojar....?

Nope, för detta fall med TS, behövs inte "värre insatser".

Skrivet av GammelVarg:

Jag rekommenderar att använda Isopropanol. 1 Liter kostar runt en 100 lapp styck och räcker i flera år till att driva ut fukt och vatten från badande telefoner. Fyll en tom spray flaska med 50/50 Isopropanol och Vatten så har du det bästa för att göra rent dina Skärmar. Fungerar till nästan all elektronik.

Bra tips!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Hoppas ni skojar....?

Du kanske borde svara på frågan istället?

"På vilket sätt skadar en lätt fuktad tops inuti en i princip tät inaktiverad hörlursutgång"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marcusk:

Du kanske borde svara på frågan istället?

"På vilket sätt skadar en lätt fuktad tops inuti en i princip tät inaktiverad hörlursutgång"

Wow, okej Nä vi säger så

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Wow, okej Nä vi säger så

Återigen så vill du inte svara? Ganska dåligt att komma med påståenden utan att ens veta vad som gäller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marcusk:

Återigen så vill du inte svara? Ganska dåligt att komma med påståenden utan att ens veta vad som gäller?

Men seriöst, vad är du ute efter? Du vill jag ska förklara varför man inte ska ha elektronik i kontakt med vatten? Om du inte själv hör hur dumt det låter så tror jag vi sätter punkt där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Men seriöst, vad är du ute efter? Du vill jag ska förklara varför man inte ska ha elektronik i kontakt med vatten? Om du inte själv hör hur dumt det låter så tror jag vi sätter punkt där.

I detta fall, kaffe består av mestadelen vatten, därför föreslogs att lösa upp eventuella kafferester med det lösningsmedel som är mest lämpat för att lösa resterna av en vattenbaserad lösning.

§1.5
Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

har en iphone 4 riktigt krigar lur de dära spillt vatten 1 gång bärs 2gånger då slutade micen funka men stängde av den lät den ligga 1dag sen va den igång igen tappat den 100 gånger glaset e helt paj. funkar dock inte så bra längst ner på glaset men går om man vill.
5 toastar får den av mig ingen annan lur som pallat så mkt styck som den hära

Visa signatur

Intel i7 3770k, Asus P8Z77-V - ATX / Z77, Corsair Vengeance Low Profile 16gig 1600mhz, Gigabyte GTX 780ti, Corsair Intern SSD 120GB Force 3, Samsung 840 EVO Series SSD 250GB, 2TB 3,5" HDD 7200rpm, 250GB 2,5" CM Storm Stryker, BenQ XL2420T 24 120hz. Func MS-3 Gaming Mouse, Logitech G510, QPAD CT Pro Mouse Pad, SteelSeries Siberia v2, General LÖS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Men seriöst, vad är du ute efter? Du vill jag ska förklara varför man inte ska ha elektronik i kontakt med vatten? Om du inte själv hör hur dumt det låter så tror jag vi sätter punkt där.

Sluta yra i nattmössan så kanske du inte får otrevligheter tillbaka. Du kanske borde ha läst kontexten mer i sin helhet innan du kommenterar någe helt galet.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Att Apple-produkter är av dålig kvalité visste jag, men att man behöver sådan extrem tur visste jag inte Hur som helst blir det nog att köpa en Nexus 4 när jag får råd

EDIT: Dock trivs jag med min iPad när det kommer till skolarbete

Om du nu tänker att du ska gå ifrån apple lägret så kanske en Xperia Z kan vara något. Verkar tåla lite hårdare tag.

Tips. Spola fram till 2:10

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tozzi:

Sluta yra i nattmössan så kanske du inte får otrevligheter tillbaka. Du kanske borde ha läst kontexten mer i sin helhet innan du kommenterar någe helt galet.

Skärp dig. http://support.apple.com/kb/ht3302

Lägg ner nu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Johan^junior:

I detta fall, kaffe består av mestadelen vatten, därför föreslogs att lösa upp eventuella kafferester med det lösningsmedel som är mest lämpat för att lösa resterna av en vattenbaserad lösning.

Du är lite för aktiv i trådar där du inte har en aning om innehållet i. Som de säger i norrland: Fjöl av.

Som jag inte har koll på? Humor

http://support.apple.com/kb/ht3302

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullen:

Om du nu tänker att du ska gå ifrån apple lägret så kanske en Xperia Z kan vara något. Verkar tåla lite hårdare tag.

Tips. Spola fram till 2:10
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=OBNEEE...

Verkar bara vara vattentät, finns de några tester på hållbarheten på dem ännu?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Och vad ville du bevisa med länken, Capten Obvious? Såklart att det är ett handhavande fel och därmed ej går på garanti, om telefonen går sönder av det. Fortf ser jag inga bevis från dig hur en tops som enbart är fuktig ska kunna göra någon skada alls, på tanke på att var och varannans mnniska jeans-ficka faktiskt blir fuktig och därmed hela telefonen i sig. Dessutom som jag beksrev högre upp om ESD, så gillar elektroniken högre fuktighet i enlighet med ESD.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tozzi:

Och vad ville du bevisa med länken, Capten Obvious? Såklart att det är ett handhavande fel och därmed ej går på garanti, om telefonen går sönder av det. Fortf ser jag inga bevis från dig hur en tops som enbart är fuktig ska kunna göra någon skada alls, på tanke på att var och varannans mnniska jeans-ficka faktiskt blir fuktig och därmed hela telefonen i sig. Dessutom som jag beksrev högre upp om ESD, så gillar elektroniken högre fuktighet i enlighet med ESD.

Om du tar några minuter åt att läsa KB artikeln så ser du att det sitter en LCI i hörlursutgången på iPhone. Om LCI'n inte redan är aktiverad sedan tidigare, så kommer den garanterat bli det när du trycker ner en fuktig tops i telefonen.

Permalänk
Skrivet av Tozzi:

Och du tror inte den utlöste sig redan när TS spillde kaffe i den?! Seriöst, sluta svara, sätt dig vid skolbänken och läs in lite vett och logik!

Ta't lugnt! Han tänkte inte hela vägen fram bara.
Shit vilken dålig stämning det börjar bli i denna tråden!
OnT: Jag tycker du ska torka den ordentligt. Dock tror jag det redan är kört.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Av mina erfarenheter av glaset på både fram- och baksidan så måste jag nog säga att detär hyfsad dålig kvalité, känns som gjord för att spräcka. That's just my opinion

det är glas, det är realistiskt att glas spricker du vet, om man tappar den. Visst, den håller inte lika bra som andra telefoner men dom är ju inte gjorda för att tappas heller och är man sån som är lite "slarvig" så är kanske inte en iphone för den personen. Själv har jag en femma och har inte en enda repa eller spricka, har aldrig tappat det heller eller liknande och jag har inga skal eller plastskydd..

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Ta't lugnt! Han tänkte inte hela vägen fram bara.
Shit vilken dålig stämning det börjar bli i denna tråden!
OnT: Jag tycker du ska torka den ordentligt. Dock tror jag det redan är kört.

Jobbigt med folk som inte fattar att enough is enough.

Anywho, TS testade mitt råd och gjorde en hard-reset och fick den att funka igen.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070