Spillde dryck över iPhone. Jag behöver hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Om du tar några minuter åt att läsa KB artikeln så ser du att det sitter en LCI i hörlursutgången på iPhone. Om LCI'n inte redan är aktiverad sedan tidigare, så kommer den garanterat bli det när du trycker ner en fuktig tops i telefonen.

Och vad spelar det för roll att den blir "aktiverad"? Den har bara en synlig funktion. Att använda en lätt fuktad tops kommer inte skada ett inaktiverat hörlursuttag, och det är tveksamt om det ens skulle göra skada om du gör det medan du spelar ljud.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marcusk:

Och vad spelar det för roll att den blir "aktiverad"? Den har bara en synlig funktion. Att använda en lätt fuktad tops kommer inte skada ett inaktiverat hörlursuttag, och det är tveksamt om det ens skulle göra skada om du gör det medan du spelar ljud.

Okej jag ger mig, jag har väl helt fel då. Jag tar gärna emot en länk till en Apple-artikel där det står att det är helt OK och garanterat riskfritt att rengöra hörlursuttaget med en fuktig tops.

Permalänk
Medlem

en påse med ris, i med iphonen, stäng påsen, låt ligga i 24h,

& varde ljus

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tollen:

en påse med ris, i med iphonen, stäng påsen, låt ligga i 24h,

& varde ljus

Det där tricket körde jag på en Nokia jag hade. Riset absorberade all fukten och sen fungerade luren igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Jag hoppas VERKLIGEN att du INTE följde rådet ovan att stoppa ner en fuktig tops i hörlursjacket?! Gjorde du det så är du rökt, och räkna inte med någon garanti. Vad du skulle ha gjort är att du skulle stängt av den och lagt den på tork nära ett element i 10-12 timmar. Det gjorde jag när jag fick regn i min iPhone, och det fungerade.

låter också dumt, tricket är att använda ris för att suga ut fukten (som man gör i t.ex salt kar)

Permalänk
Hedersmedlem

TS löste det på sida ett men folk har helt spårat ur tråden med påhopp och likanden så vi tar och sätter ett lås här.