Permalänk
Medlem

frågor om internetuppkoppling

Hej

Har bredbandsbolagets internet uppkoppling, Men har alltid haft problem med internet som random stänger av sig.
vanliga felmeddelanden
dns server not responding
local area connection doesnt have an valid ip configuration.

Oftast fungerar den 99% om dygnet men när det väl ska strula gör den det.
När det händer så hjälper det sällan att bara trycka trouble shoot problems.
Och starta om modemet funkar typ 1gång på 5 försök..
Är det dom som e instabila eller modemet?
e jäkla störigt när man tankar.

Sen undra jag om det finns nåt alarm program att hämta som kan pipa när internet lägger av?

Visa signatur

gott o blandat

Permalänk
Medlem

Sitter du med deras standard router, Thomson TG789?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

tror inte det, denna är lite äldre, x8222r e modell namnet men står bredbandsbolaget på den.

Visa signatur

gott o blandat

Permalänk
Medlem

Kommer du in i routern? Kika runt om du har några felmeddelanden eller liknande.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

meck. tror du det lönar sig om man köper en dyrare apparat ?
Jag vill tro det är den som spökar, alla kan ju inte bli av med internet samtidigt så ofta som jag.

Visa signatur

gott o blandat