Permalänk

Lagg på spel med gtx 670

Hej

Igår köpte jag L.a. Noire till PC men problemet är att det laggar rätt rejält och har ändrat nästan alla inställningar men det blir ingen skillnad.
Så jag undrar om problemet är ifall själva spelet är dåligt optimerat eller ifall det är nått fel på min dator.

Win 7 x64
intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz
16 GB ram
GTX 670

Grejen är att jag har spelat Crysis 2 med ultra och fraps samtidigt på stadiga 60 fps då borde det ju iallfall klara av L.a. Noire på lägsta. Jag har även spelat Assassins creed 3, Sleeping dogs på lägsta pågrund av lagg och den klarar knappt Guild wars 2 på medium.

Permalänk
Medlem

Lagg brukar ju inte påverkas av grafikkortet.
Kolla istället om du får packetdrops.
t.ex: "ping -t ping.sunet.se"

Permalänk

Jag ville bara tillägga att jag är inte alls bra på datorer och sånt:)

Men jag fick:

Paket: Skickade = 4,
mottagna = 4,
Förlorade = 0
<0 %>,
ungefärlig överföringstid i millisekunder:
Lägsta = 31 ms, Högsta = 35ms, Medel = 32 ms

Permalänk

Menar du att spelet "Hackar" eller "Laggar"?
För lagg är när det går segt pg.a nätverket, hack är när det går hackigt och segt pg.a hårdvaran.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Pratar vi om nätverkslagg eller fps drop?

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Kolla över dina drivrutiner. Jag har inga större problem med GW2 på snarlik hårdvara.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Hej ;D

Visa signatur

i7 3770 @ 3,4 GHz | Gigabyte GTX 670 Windforce 3x| 16GB Kingston HyperX blu 1600 MHz

Permalänk

Förlåt om jag har varit lite otydlig men är inte så bra på datorer det är fps drop det laggar och går slött ibland
Och det står att jag har dom senaste drivrutinerna :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Kolla över dina drivrutiner. Jag har inga större problem med GW2 på snarlik hårdvara.

Du har iofs en överklockad proccessor på 1GHz mer

Visa signatur

i7 3770 @ 3,4 GHz | Gigabyte GTX 670 Windforce 3x| 16GB Kingston HyperX blu 1600 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sowz:

Du har iofs en överklockad proccessor på 1GHz mer

Förvisso, men det är nog bara under väldigt tunga raids eller så det hjälper till (mycket folk på skärmen), Precis som BF3 multiplayer. I övriga fall skall det inte
göra så stor skillnad tror jag. Överklockade mest för skojs skull, är så simplet att göra nu för tiden. Haft upp den i över 5ghz, men tyckte den inte kändes riktigt stabil då.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Förvisso, men det är nog bara under väldigt tunga raids eller så det hjälper till (mycket folk på skärmen), Precis som BF3 multiplayer. I övriga fall skall det inte
göra så stor skillnad tror jag. Överklockade mest för skojs skull, är så simplet att göra nu för tiden. Haft upp den i över 5ghz, men tyckte den inte kändes riktigt stabil då.

Spelar du WoW? Isåfall vad har du för FPS i mitten av klumpen med folk i Orgrimmar utanför AH i Valley of Strength? Intresserad bara för att se hur mycket överklockning verkligen hjälper. (Tänker då på en high-pop server)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet ett program som mäter hur mycket din CPU och GPU arbetar under spel? (Typ MSI afterburner för GPU?) Om den ligger på låga procent kanske det finns någon energisparsfunktion som ligger och skräpar som får t,ex processorn att inte jobba fullt ut?

Visa signatur