Permalänk
Medlem

Healer i GW2

Hejsan Alla

Jag undrar finns det någon "Professions" där man kan spela som healer?

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Sötast

Inte direkt nej, det handlar mer om att hoppa åt sidan när någon slår på en ._.

Permalänk

Massor.
Beroende på mängder av saker så kan man vara mer eller mindre fokucerad på healing, men det är en grupp grejj som mycket annat i gw2.
För gruppbaserad healing så är waterfield något som man kan använda för bra effekt.
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Field
Man måste dock tänka på att du inte är ensam healer utan att alla i din grupp är beroende av varandra för att få effektiv healing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Inte direkt nej, det handlar mer om att hoppa åt sidan när någon slår på en ._.

Om de ändå funka..
Hoppa åt sidan..pft..
Spelet har en sån himla hög delay att de inte spelar någon roll o dodga..

Permalänk
Medlem

Några av dom kan få till riktigt bra healing fields om dom är byggda för det, men det ändrar inte det faktum att dom inte behövs. Mycket bättre att fokusera på din egen överlevnad samtidigt som du gör skada.

Permalänk
Avstängd

GW2 är inte ett spel för dig om du vill hålla folk vid liv.

GW2 har mest fokus på att döda döda döda och vara übermensch när det gäller överlevnad.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Kolla upp guardian! Med 1400 i healing, healar man både sig själv och andra rätt så bra.

Permalänk
Medlem

Håller med om guardian. Helar riktigt bra om blir väldigt tanking på samma gång. (Tänker på en 0/0/10/30/30 spec med cleric gear)

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Som redan nämnts så röstar jag också på Guardian om man vill heala men personligen så anser jag att healers inte behövs.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Japp, guardian med cleric gear funkar, fast jag skulle nog slotta mer offensiva effekter/gems.
2h-stav eller mace/sköld för WvW.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Har både 80 guardian och Elementalist.. Guardian healar bra, men Ele can burstheala mera..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

GW2 har ett helt annat stridssystem än andra MMOs så det finns ingen dedikerad healer. Istället är folk ansvariga för sina egna liv och ska undvika skada. Om man inte gör det så kan ingen heal rädda dig hur som helst.

Permalänk
Medlem

Läste att Elementalist hade någon healing rain liknande spell som var fin plus att när man gör skada så healar man andra samtidigt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Läste att Elementalist hade någon healing rain liknande spell som var fin plus att när man gör skada så healar man andra samtidigt.

yupp.. Det är Staff ele som har det.. Sen om du lägger earth 2 tror jag det är och healing raid direkt efter så får du en blast heal av det som healar ca 1500 ..

Och alla allies kan använda blast finnisher i water-fields så ni healas sjukt mycket

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Om de ändå funka..
Hoppa åt sidan..pft..
Spelet har en sån himla hög delay att de inte spelar någon roll o dodga..

nja, det är nog bara ditt internet som suger, eller så så spelar du på de amerikanska servernarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

yupp.. Det är Staff ele som har det.. Sen om du lägger earth 2 tror jag det är och healing raid direkt efter så får du en blast heal av det som healar ca 1500 ..

Och alla allies kan använda blast finnisher i water-fields så ni healas sjukt mycket

Ah, så om jag förstår det rätt så har man tillgång till olika spells beroende på vilket vapen man använder?

Sen måste jag läsa på det där med combos för det förstår jag inte riktigt. Tyckte jag lyckades göra en combo med en finisher igår på ca 500 dmg på Oak Tree i Queensdale (lvl 12 var jag då) men kan ha läst fel :s

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ah, så om jag förstår det rätt så har man tillgång till olika spells beroende på vilket vapen man använder?

Sen måste jag läsa på det där med combos för det förstår jag inte riktigt. Tyckte jag lyckades göra en combo med en finisher igår på ca 500 dmg på Oak Tree i Queensdale (lvl 12 var jag då) men kan ha läst fel :s

Ett tips är att söka på "gw2 skills net editior" på google.. Sen gå in på den sidan så finns det förklaring med combos etc..

Och ja, varje vapen har olika skills, och för elementalist så har du 4 attunements istället som ger dig 5 olika spells / attunement..

Samma on du har Dagger / Dagger, är 5 olika spells, Och byter du till Dagger / Focus så har du kvar dom 3 första spellsen men dina 2 sista (4+5) byts ut till focus skills i varje attunement istället..

Edit: Om du har musen på varje spell så kan du se om det är en combo-finnisher. Till exempel på Staff elementalist earth 2 spell så står det Blast Finnisher.

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Vill ni ha mer info om combos rekommenderar jag den här sidan.

http://wiki.guildwars2.com/wiki/Combo

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Ett tips är att söka på "gw2 skills net editior" på google.. Sen gå in på den sidan så finns det förklaring med combos etc..

Och ja, varje vapen har olika skills, och för elementalist så har du 4 attunements istället som ger dig 5 olika spells / attunement..

Samma on du har Dagger / Dagger, är 5 olika spells, Och byter du till Dagger / Focus så har du kvar dom 3 första spellsen men dina 2 sista (4+5) byts ut till focus skills i varje attunement istället..

Edit: Om du har musen på varje spell så kan du se om det är en combo-finnisher. Till exempel på Staff elementalist earth 2 spell så står det Blast Finnisher.

Märkte just det du pratar om igår när jag testade staff och dual dagger. Helt olika spells (plus att jag även kommit upp en tier, lvl 18 nu). Riktigt coolt att det finns så många spells måste jag säga.

Skrivet av v1ctory:

Vill ni ha mer info om combos rekommenderar jag den här sidan.

http://wiki.guildwars2.com/wiki/Combo

Skall kika på den när jag är hemma Tackar!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9