Foldar på skoldatorer, resultaten blir inte riktigt som väntat

Permalänk

Foldar på skoldatorer, resultaten blir inte riktigt som väntat

Jag har installerat folding-klienten på fyra stycken iMac 27" på min skola. Jag har räknat ut att de spottar ur sig ungefär 10'500 PPD per dator, alltså bör det bli ungefär 42'000 PPD sammanlagt. Men mina resultat hamnar inte riktigt så högt. Vad kan det bero på? Känner någon till om skolor stänger av strömmen nattetid? Mina resultat går lite upp och ner nämligen. Eller så är det väl helt enkelt som så att vissa elever stänger av FAH-klienterna ibland, men varje gång jag har tittat till datorerna är det ingen som har brytt sig om dem utan de har legat kvar och foldat för fullt på alla fyra datorer.

Både i dag och i går ligger jag ungefär 10'500 PPD mindre än vad jag borde få per dygn. Om det beror på att någon elev stänger av någon av mina folding-klienter under dagens gång vet jag inte, eller så kanske det är som så datorerna inte körs under nätterna. Jag har inga bevis för det i nuläget, men jag har för mig att graferna har visat att det är helt dött med aktivitet under nattetid. Ska utforska detta närmre.

Dessutom, varför går resultaten så mycket upp och ner under dagens gång? Är det normalt? Observera att detta är en graf som räknar per timme:

Permalänk
Medlem

Att grafen går upp och ner beror väl på att datorerna används?

Edit: Till annat än folding då.

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Skrivet av elev10:

Att grafen går upp och ner beror väl på att datorerna används?

Edit: Till annat än folding då.

Anpassar sig verkligen folding-klienten på det viset? Jag har tittat till den samtidigt som jag har arbetat i Photoshop, och dylikt, och den har då alltid legat stabilt på samma PPD tycker jag mig ha sett.

Permalänk
Medlem

Har du tillåtelse att folda på skolans datorer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Anpassar sig verkligen folding-klienten på det viset? Jag har tittat till den samtidigt som jag har arbetat i Photoshop, och dylikt, och den har då alltid legat stabilt på samma PPD tycker jag mig ha sett.

Det är klart. Foldingen körs med lägre prioritet än andra applikationer så att datorn inte ska sega ner ifall den behövs till annat. På det sättet så används bara den "överblivna" processortiden till folding.

Visa signatur

jag lovar...

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Har du tillåtelse att folda på skolans datorer?

Ja, lärarna känner själva till Stanfords projekt med folding och har givit mig tillåtelse att folda på vissa av skoldatorerna.

Skrivet av keffing:

Det är klart. Foldingen körs med lägre prioritet än andra applikationer så att datorn inte ska sega ner ifall den behövs till annat. På det sättet så används bara den "överblivna" processortiden till folding.

Oh, okej. Jag kände till detta sedan tidigare, men jag har aldrig sett det ske med egna ögon nämligen.

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på att det är några WU's du fått just under nattetid som tar längre tid att slutföra, därav mindre poäng på natten. Vänta någon dag till och se, annars kan det väl vara något strömsparläge som kickas in efter x timme ingen rört datorerna?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Skrivet av Brainsplitter:

annars kan det väl vara något strömsparläge som kickas in efter x timme ingen rört datorerna?

Jag har avaktiverat strömsparläget på alla datorer, så det tror jag inte. Datorerna bör köras 24/7, det är bara deras skärmar som ska släckas ner efter ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com