Permalänk
Medlem

Dreamhack noob, behöver hjälp

Hej,
Jag visste inte var jag skulle lägga tråden så bli arga hehe.
Jag och 5 kompisar ska till Dreamhack summer 2013, det blir första gången för oss så behöver lite info
Vi sitter i B-Hallen

1, Är det värt att ha med sig en stol ??
2, Hur förhindrar mad att sakerna blir stulna ??
3, Hur mycket pengar är rimligt att ha med sig för mat godis mm ??
4, Behöver man sova ? isåfall hur mycket ??
5, Är det bättre att ha med sig ett skit tangentbord, eller går det bra med ett lite dyrare? Tänkte på om det blev snått hehe.

Tack i förhand

Permalänk
Medlem

Lås bara grejerna, sov inte med datorn på och se till att ni har koll på varandras saker

Permalänk

1, Ja självklart. om du inte vill sitta på en liten plast stol.
2, Eftersom ni skulle vara 5ppl. så se till att alltid nån sitter vid vid sin plats så han/hon kan hålla koll på era saker.
3, Inte så mycket maten är rätt så billig där inne. annars ska man gå till willys och handla.
4, Ja det blir mycket roligare om du är utvilad. kanske några timmar om natten.
5, jag brukar ta med mig det jag har. se alltid till att nån är där och vaktar sakerna. har fungerat för mig dom senaste 11 dh,s jag har varit på.

Permalänk
Medlem

1. JA!!!!! Usch för 4 dagar på en sketen plaststol.
2. Inte ha med dem till Dreamhack, ha småsaker på dig under dreamhack. Datorn mus mm kan man ju inte skydda så enkelt utan får väl lita på att grannarna håller koll.
3. Minst 500 max 1000 tycker jag ( är ju 4 dagar mat godis dryck mm )
4. Sömn är personligt, jag sover på natt 3 ett par timmar men då är man rätt trött.
5. Upp till dig, jag tar med mig allt mitt, blir det snott så får man väl köpa nytt men händer inte så ofta om man sitter på bra platser med bra grannar.

PS B-Hallen kommer vara lamt, D-Hallen ska det vara. DS

MVH

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

1. JA!!!!! Usch för 4 dagar på en sketen plaststol.
2. Inte ha med dem till Dreamhack, ha småsaker på dig under dreamhack. Datorn mus mm kan man ju inte skydda så enkelt utan får väl lita på att grannarna håller koll.
3. Minst 500 max 1000 tycker jag ( är ju 4 dagar mat godis dryck mm )
4. Sömn är personligt, jag sover på natt 3 ett par timmar men då är man rätt trött.
5. Upp till dig, jag tar med mig allt mitt, blir det snott så får man väl köpa nytt men händer inte så ofta om man sitter på bra platser med bra grannar.

MVH

D- Hallen första gången kanske, sen vill du inte vara där längre ifall du vill kunna spela med de du är på lan med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lotoz:

Hej,
Jag visste inte var jag skulle lägga tråden så bli arga hehe.
Jag och 5 kompisar ska till Dreamhack summer 2013, det blir första gången för oss så behöver lite info
Vi sitter i B-Hallen

5, Är det bättre att ha med sig ett skit tangentbord, eller går det bra med ett lite dyrare? Tänkte på om det blev snått hehe.

Tack i förhand

dom gångerna jag har vart där så har det funkat med dom som finns där.. är väll mer om du har dålig rygg eller liknande en egen stol kan vara värd att ta med.. annars är de skit samma, handlar ändå bara om några dagar..

det gör man inte! det ända man kan göra är att se till att det alltid är någon vid ens plats men har svårt att tro att det är så mycket stölder på DH.. har inte hört något alls om de under dom 4 åren jag va aktiv där i alla fall..

helt upp till dig själv? vi har inte en blekaste om du pinar dig igenom varje dag med 2 chips påsar eller om du behöver ha dina 2-3 rediga mål mat om dagen.. skulle tänka som så att du tar med en 50-75kr per måltid sen plus en slant om du ska ha dricka å massa onyttigheter osv...

samma sak här.. inget vi kan veta över huvud taget hur du är som person.. klarar du av att vara vaken från torsdag till söndag så go for it! dock skulle jag rekomendera att i alla fall sova en 5-6 timmar per kväll då orkar man med lite mer under dagarna och alla event..

som jag skrev innan så har jag inte hört talas om någon stöld alls på DH, självklart så förekommer det nog men tror det är ytterst lite och det är helt upp till dig om du vill ta risken å ta med ett dyrare tangentbord eller ta ett skit tangentbord..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

D- Hallen första gången kanske, sen vill du inte vara där längre ifall du vill kunna spela med de du är på lan med...

Har varit på DH 2 gånger båda i D-Hallen, spelar på lika bra där som på hemlan. Känner ju det att när man går till B-C hallen får man ångest och blir nästan deprimerad av hur tyst och tråkigt det ser ut att vara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej, tack ni som har svarat
Kom gärna med fler tips, behöver all hjälp jag kan få

Permalänk
Medlem

Jag satt förra DH i B hallen med en plaststol. Det var både oskönt och trist för man satt precis framför en stor pelare så man såg inte ett skit av storbildsskärmen

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Jag skall också dit för första gången på DHS13 vad spelar du för spel?

Permalänk
Medlem

jag funderar på det där med dh jag med,
men är det en ide att åka dit ensam?
det är ju inte så kul att ha kompisarna över skype liksom,
kan nog få med mig en kompis men fler blir svårt :/

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Spelar förde mesta Bf3, Skyrim, Gta, Cs & Css, Garry's mod
Vad spelar du själv ??

Permalänk
Medlem

Jag och mina kompisar är as taggade
Jag tror det blir roligare med irl vänner, men jag tror även att man blir vänner med random bordsvänner

Permalänk
Medlem

1, Jobbigt, men du kanske bor nära.
2, Ta med mus/tbord/musmatta.
3, 2000:-
4, 7h om dagen.
5, Ta det som är skönt att spela med.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

DHW12 Var det väldigt mycket stölder. Folk blev av med datorer,mobiler,möss,headsets osv osv. Så håll koll på grejerna. Och lita inte på eran granne för han skiter i er. Bästa är om ni sover i skift.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svaren
kom gärna med era egna tips

Permalänk
Medlem

För att förhindra att tangentbord och mus skulle bli snodda tog jag att satte ihop alla kablar från datorn med ett buntband, om någon ville sno dem skulle det inte vara några problem med en avbitare men det var omöjligt att sno något i bara farten så förhoppningsvis skulle en potentiell tjuv sno från någon som inte hade gjort så istället för mig.
Ta inte med någon mat förutom för bussresan, jag hade kunnat klara mig genom att bara äta maten jag tog med men åt typ inget av maten jag hade med mig. Gratis Billys pannpizza FTW.
Stol är overkill, jag tog en tjock stolsdyna för utemöbler med mig att ha i stolen och som liggunderlag när jag skulle sova, vilket jag gjorde fem timmar varje dag, det är ingen mening att vara vaken om man ska vara en zombie och inte prestera på topp.
500kr räcker.
Var väldigt aktiv på tävlingar, är det utlottningar som går ut på att man lägger namn i lådor lägg i flera stycken. När jag och några kompisar var där 2009 vann fyra av oss grejer för 5000kr, en av oss hade världens flyt och vann saker för 3000kr. Jag fick ett flak dr pepper av honom som han vann för jag var den enda av oss som gillar den gudomliga drycken, jag vann även ett nätaggregat som jag sålde och som betalade för nästan hela resan. DH W2009 kostade mig max 200kr.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

För att förhindra att tangentbord och mus skulle bli snodda tog jag att satte ihop alla kablar från datorn med ett buntband, om någon ville sno dem skulle det inte vara några problem med en avbitare men det var omöjligt att sno något i bara farten så förhoppningsvis skulle en potentiell tjuv sno från någon som inte hade gjort så istället för mig.
Ta inte med någon mat förutom för bussresan, jag hade kunnat klara mig genom att bara äta maten jag tog med men åt typ inget av maten jag hade med mig. Gratis Billys pannpizza FTW.
Stol är overkill, jag tog en tjock stolsdyna för utemöbler med mig att ha i stolen och som liggunderlag när jag skulle sova, vilket jag gjorde fem timmar varje dag, det är ingen mening att vara vaken om man ska vara en zombie och inte prestera på topp.
500kr räcker.
Var väldigt aktiv på tävlingar, är det utlottningar som går ut på att man lägger namn i lådor lägg i flera stycken. När jag och några kompisar var där 2009 vann fyra av oss grejer för 5000kr, en av oss hade världens flyt och vann saker för 3000kr. Jag fick ett flak dr pepper av honom som han vann för jag var den enda av oss som gillar den gudomliga drycken, jag vann även ett nätaggregat som jag sålde och som betalade för nästan hela resan. DH W2009 kostade mig max 200kr.

låter som ni hade lite flyt....
men det verkar vara grymt kul där,
är det mycke swec folk?

och är det en chans att man kan få en vettig swecare som bordskompis av slumpen?

och hur är det med volymen, så mycke folk lär låte en del....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan va najs funderade också på en tjock dyna för ute möbler, men vad menar du men gratis billy's pan pizza ??

Permalänk
Medlem

abbebandy, har också undrat det hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbebandy:

låter som ni hade lite flyt....
men det verkar vara grymt kul där,
är det mycke swec folk?

och är det en chans att man kan få en vettig swecare som bordskompis av slumpen?

och hur är det med volymen, så mycke folk lär låte en del....

Jag var inte aktiv på Swec då, min bordskompis var väldigt trevlig men om han var en sweclockare vet jag inte, D-hallen var ett helvete att försöka spela tillsammans i, jag och en kompis som satt en meter ifrån mig var tvungna att sitta på skype och skrika i micken för att kunna höra varandra. Men det är musiken som är problemet, det var awesome att sitta relativt nära scenen första gången men jag vill inte göra det igen.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja och nej, beror helt på hur ni tar er dit. En riktig stol är ju trevligt, men en kudde räcker också för de få dagarna. Har man möjlighet så skulle jag nog tagit med mig en stol.

Citat:

Ni är 5 pers, någon får la sitta och spela när de andra sover. Sov i skift, det är det säkraste! Snacka mycket med era bordsgrannar, det hjälper men för allt i världen förlita er inte på vederbörande.

Citat:

100-200sek/dag. Beror helt på om du drar pizza/kebab etc eller inte. Flera lever ju väldigt spartanskt när de är där. Själv så drar jag pizza.

Citat:

Det är att rekommendera att sova 2h/natt. Om du tittar på vår sovrytm och beaktar ålder. Så klarar en ung person sig med 2 sömncykler (dvs 30+45+45=2h). Sover du mindre så blir du väldigt degig, och det kan vara en störande faktor när du vill lira. Personligen så alternerar jag mellan 2 och 6h. Tips är att lägga upp ett litet 'sovschema' så att alltid minst 2 sitter och snackar skit då det är ganska pung att vara ensam vaken och försöka hålla koll på 5 datorer med allt jävla löst folk som traskar omkring.

Citat:

Inget fördärvar spelupplevelse såsom att inte kunna kontrollera sin gubbe. Självklart skall tangentbordet med! Känner du dig osäker på stöld problemet så koppla loss tangentbordet och ta med det till sovsäcken. Finns inget gulligare än en gamer som kramar sitt tangentbord i sömnen! Heh

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lotoz:

Fan va najs funderade också på en tjock dyna för ute möbler, men vad menar du men gratis billy's pan pizza ??

Skrivet av Lotoz:

abbebandy, har också undrat det hehe

Det delades ut lappar man kunde byta ut mot en pizza, de gällde bara en gång per person men lappar låg överallt på golvet och det fanns fem ställen man kunde hämta från så det var bara att byta in dem systematiskt. 2010 var sämre på både antal tävlingar och maten enligt dem som åkte dit då och jag har inte varit där sedan 2009.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gött med alla svar
Funkar det bra att lägga kudden på tangentbordet o sova där ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

MVH

Ja Fast D-hallen är fylld med musik du kanske inte gillar och sedan så är det typ 5-10 Celsius varmare där. nä D-Hallen är lamt, B-hallen ska det vara

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Jag var inte aktiv på Swec då, min bordskompis var väldigt trevlig men om han var en sweclockare vet jag inte, D-hallen var ett helvete att försöka spela tillsammans i, jag och en kompis som satt en meter ifrån mig var tvungna att sitta på skype och skrika i micken för att kunna höra varandra. Men det är musiken som är problemet, det var awesome att sitta relativt nära scenen första gången men jag vill inte göra det igen.

Skrivet av simon253:

Ja Fast D-hallen är fylld med musik du kanske inte gillar och sedan så är det typ 5-10 Celsius varmare där. nä D-Hallen är lamt, B-hallen ska det vara

Jag tycker det är nice att sitta i D-hallen MEN inte nära scenen som du säger är det för högt, ska sätta mig långt bak tex D69 när de släpps, satt på gigabit nu i vintras och det var lagom ljud där borta, lär även vara svalare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lotoz:

Gött med alla svar
Funkar det bra att lägga kudden på tangentbordet o sova där ??

alltså dom sa inget när hela motsatta raden till mej (på DHS2012) sova vid sina datorer men det är inte bekvämt! Och ja hela den motsatta raden

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hänglås runt kablarna till lurar/tng/mus fungerar med. Precis som med buntband. Inte lika lätt att sno en sak när allt hänger med. Lättare att bli av med saker som man sitter nära en stor gång/genomfartsled. De flesta stölder är antingen

Möjlighetstjuv "- oooh! den är lös, jag snor den det är ingen som ser." - Lättast att skydda sig emot
Planerad Stöld "-Jag beteer mig som jag äger sakerna och packar ihop för att åka hem." - Glöm det, vill dom ha något tar dom det

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Hänglås runt kablarna till lurar/tng/mus fungerar med. Precis som med buntband. Inte lika lätt att sno en sak när allt hänger med. Lättare att bli av med saker som man sitter nära en stor gång/genomfartsled. De flesta stölder är antingen

Möjlighetstjuv "- oooh! den är lös, jag snor den det är ingen som ser." - Lättast att skydda sig emot
Planerad Stöld "-Jag beteer mig som jag äger sakerna och packar ihop för att åka hem." - Glöm det, vill dom ha något tar dom det

känns tryggt #2 där....
får fixa plats lååååångt från gången ;D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Najs tack för alla svar
kom gärna med mer hehe