Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

D- Hallen första gången kanske, sen vill du inte vara där längre ifall du vill kunna spela med de du är på lan med...

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Har varit på DH 2 gånger båda i D-Hallen, spelar på lika bra där som på hemlan. Känner ju det att när man går till B-C hallen får man ångest och blir nästan deprimerad av hur tyst och tråkigt det ser ut att vara.

Ska dra på mitt 5e i Dhallen nu.. Det är awesome! Bara ett fåtal rader från scenen, riktigt mums. Förutom när det kommer rock/metalband, då kan jag inte vistas i hallen. >.<

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Ska dra på mitt 5e i Dhallen nu.. Det är awesome! Bara ett fåtal rader från scenen, riktigt mums. Förutom när det kommer rock/metalband, då kan jag inte vistas i hallen. >.<

Då är jag en av de få som har vårdat min hörsel sedan yngre dagar
Många i min klass hör knappt musik som jag tolkar som skithög...

Permalänk
Medlem

1, Är det värt att ha med sig en stol ??
Ja det är värt att ha med sig en stol blir mycket skönare.
2, Hur förhindrar mad att sakerna blir stulna ??
Har aldrig blivit av med något där men men ser till att känna dom runt om kring så bevakar man varandra saker ifall ingen av dom man sitter med stannar.
3, Hur mycket pengar är rimligt att ha med sig för mat godis mm ??
Brukar bränna ca 150:- per dygn på mat godis köper man innan och har med sig precis som man tar med sig vatten(varm cola är inte gott)
4, Behöver man sova ? isåfall hur mycket ??
Sova behöver men men hur mycket är från person till person.
5, Är det bättre att ha med sig ett skit tangentbord, eller går det bra med ett lite dyrare? Tänkte på om det blev snått hehe.
Folk tar små saker som mobiler, hörlurar, möss och musmattor tangentbord vet jag inte om någon har blivit av med men det kanske finns.

TIPS!
Drick mycket speciellt vatten då håller man sig piggare. cola eller annat tar man till maten.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk

Hej!
Mina polare ska på DH nu till sommarn och säger häng med du också!
Men jag vet inte endast en av dom har varit där och jag har problem.
Jag blir lätt trött samt att jag har en fobi kan absolut inte sova med någon! Inte ens släktingar! 
Tänkte man kan ju sova på hotell men då ska ju datorn med osv dock tror jag att någon av kompisarna skulle bli glada av att spela på min hela natten ( värst dator i klassen )
Vad tycker ni?
Skulle gärna villa ha en "hylla" eller liknande hur fungerar det? Är väldigt ordningsam och tycker det är skönt och mysigt när det är "instängt" .

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

som gärna i skift 3 sover, 2 är vakna och tvärt om efter några timmar

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Drick mycket speciellt vatten då håller man sig piggare. cola eller annat tar man till maten.

precis! kommer ihåg när jag spelade WoW och cataclysm skulle släppas. Skulle dygna med en kompis. På hela natten drack jag 1,5liter vatten och åt 1 av 2 klementiner medan han drack caffe, cola och åt godis. han var helt jävla slut medan jag bara satt där och levlade

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lotoz:

1, Är det värt att ha med sig en stol ??
2, Hur förhindrar mad att sakerna blir stulna ??
3, Hur mycket pengar är rimligt att ha med sig för mat godis mm ??
4, Behöver man sova ? isåfall hur mycket ??
5, Är det bättre att ha med sig ett skit tangentbord, eller går det bra med ett lite dyrare? Tänkte på om det blev snått hehe.

1. Ja
2. Buntband, chassilås. Alternativt kan någon vara vaken och hålla koll.
3. 1000kr max borde räcka om ni inte vill skämma bort er med tjugo flak cola och massa kläder.
4. Några timmar varje natt så ni inte går runt som zombies och missar allt som händer.
5. Ta med ditt tangentbord? Brukar funka bäst så.

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | MSI Z77A-G45 ATX | Intel Core i5 3570k @ 4,2GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Corsair 8GB (2x4GB) Vengeance 1600 MHz | Corsair TX 750W 80+ Bronze | Corsair Force GS 128GB | Western Digital Black 1TB | 2x EVGA GeForce GTX 670 2048MB SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

precis! kommer ihåg när jag spelade WoW och cataclysm skulle släppas. Skulle dygna med en kompis. På hela natten drack jag 1,5liter vatten och åt 1 av 2 klementiner medan han drack caffe, cola och åt godis. han var helt jävla slut medan jag bara satt där och levlade

"Alltså börjar bli as trött..pallar nog inte levla mer"
"Håll käften ta en clementin , tryck idig det här vattnet, Så KÖR VI!!"

Helt random. .jag vet, var dock bilden jag fick i huvet xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk

lånar tråden lite.
Någon som har långt till dreamhack och brukar åka tåg? eller buss?
Hur blir det att ta med datorn? datorväska? väska till skärmen?
bor ganska norrut och funderar på att sticka till dreamhack.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk

1, JAg skulle säga att stolarna där är ganska låga så jag satt på två kuddar sen så visst man fick lite ont i ryggen första natten men det gick bort efter dagen.
2, Jag hade mitt tangentbord headset och mus i en ryggsäck när alla vi som var där drog iväg. Om bara jag skulle iväg och käka mat så bad jag mina kompisar hålla koll.
3, jag köpte 18pack läsk innan jag åkte dit sam 12 powerking och 2 chipspåsar sen en godispåse, räckte gott och väl!
4, jag sov kanske från 8:00 till 11-12:00 och det räckte tyckte jag, sov dock inte dagen vi kom dit eller dagen vi åkte hem.
5, kolla svar på 2an. sen kan du tänka på att sätta datorn i låsskärmen när du går iväg.

Permalänk
Medlem

en bra fråga kanske??

tar dom kort på dh? eller finns det bankautomater i nära räckhåll?

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Stolarna är helt OK. Och sova? Nej absolut inte. Man sover väl inte bort ett evaneamang som man pröjsat för?

Permalänk
Medlem

tar de kort där man köper mat o sånt? har stolarna ryggstöd?? finns det något i borden att låsa datorn i? DESPERAT

Visa signatur

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Permalänk
Skrivet av amius:

Stolarna är helt OK. Och sova? Nej absolut inte. Man sover väl inte bort ett evaneamang som man pröjsat för?

jag personligen gör det för att det är mycket roligare att spela om man är pigg

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyAnidE:

tar de kort där man köper mat o sånt? har stolarna ryggstöd?? finns det något i borden att låsa datorn i? DESPERAT

delvis alltid desperat, men du kan ju läsa på
www.dreamhack.se om du känner för det....
annars ks det vell finns vajer att låsa i och man kan ju ta med sig en dyna att sitta på,
enligt de andra i tråden, (kort sammanfattning...)

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbebandy:

en bra fråga kanske??

tar dom kort på dh? eller finns det bankautomater i nära räckhåll?

Inte matställena iaf. Finns automat utanför. Seb har en automatbil mellan entrén och Bhallen som funkar med alla banker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -