Permalänk

Musen funkar fast ändå inte!?

Morsning korsning!
Jag har en Roccat kone+ mus, men jag skulle vilja veta om det finns någon som har ett svar på varför den inte funkar >.<
Den lyser men muspekaren går inte att röra, när jag provar att sätta den i ett annat usb-uttag så slutar den funka helt, lyser inte ens.
sen när jag provar en annan mus så funkar den musen perfa, och den musen som inte funkar fungerar om jag sätter den i en annan dator.
sen fungerar den igen i min egna dator efter flera timmar, oftast. vet någon vad det kan vara för problem?
hemskt tacksam för svar, tack på förhand!

MVH// Oliwer.

Permalänk

Låter som du har smuts på sensorn eller liknande. Kan vara ett hårstrå etc.

Permalänk
Medlem

Provat uppdatera drivrutinerna?

Permalänk

MuffinManXD hm jag har blåst o så på lasern o allt som man kan blåsa på där under musen.. men den funkar ju som sagt i andra datorer

MacAllan just det jag försöker göra just nu, bara det att jag inte hittar filerna, dom har automatiskt flyttats från ROCCAT mappen nån annanstans i datorn.. :/

Permalänk
Skrivet av mffalbatross:

MuffinManXD hm jag har blåst o så på lasern o allt som man kan blåsa på där under musen.. men den funkar ju som sagt i andra datorer

MacAllan just det jag försöker göra just nu, bara det att jag inte hittar filerna, dom har automatiskt flyttats från ROCCAT mappen nån annanstans i datorn.. :/

Nästa gång trycker du på ''citera'' när du vill ha ett svar.
Låter som du har ett virus som spökar om det flyttar filer. Tanka hem Malwarebytes o kolla.

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Nästa gång trycker du på ''citera'' när du vill ha ett svar.
Låter som du har ett virus som spökar om det flyttar filer. Tanka hem Malwarebytes o kolla.

haha tack!
hm... mitt virus program brukar ta bort något "trojan" som aldrig vill försvinna, inte ens med Malware
men jag tror att det löser sig snart

Permalänk
Skrivet av mffalbatross:

haha tack!
hm... mitt virus program brukar ta bort något "trojan" som aldrig vill försvinna, inte ens med Malware
men jag tror att det löser sig snart

Du menar ditt ''Anti-Virus?'' Om du får bort det med Malwarebytes kan du ju testa o ominstallera programvaran med musen. Om ej, ominstallera windows.

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Du menar ditt ''Anti-Virus?'' Om du får bort det med Malwarebytes kan du ju testa o ominstallera programvaran med musen. Om ej, ominstallera windows.

Ja. Ska se vad som behövs göras, har fulvariant av windows just nu, men ska installera mitt gamla windows från förra datorn snart så