Permalänk
Medlem

Unblocka webbsida

Hejsan! Finns det nåt sätt att gå in på en blockerad sida på nätet? Jag o polarna skulle spela RS för nostalgi skull i skolan men det gick inte =( Finns det nåt o göra? Kan tillägga att nån IT ansvarig inte skulle vilja hjälpa till. Tack på förhand

Mvh.Joel

Permalänk
Medlem

Ehm, varför ska du spela Runescape i skolan? Finns en anledning varför sidan är blockerad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Hejsan! Finns det nåt sätt att gå in på en blockerad sida på nätet? Jag o polarna skulle spela RS för nostalgi skull i skolan men det gick inte =( Finns det nåt o göra? Kan tillägga att nån IT ansvarig inte skulle vilja hjälpa till. Tack på förhand

Mvh.Joel

Bara gilla läget och acceptera regler för skolan.
Som ovan sa, den är blockerad pga anledning.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Dock för att svara på TS fråga så finns så går det ju via en proxy. Men vad det är och hur det funkar får TS klura ut själv.
Respektera skolans regler dock.

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeppe.-:

Ehm, varför ska du spela Runescape i skolan? Finns en anledning varför sidan är blockerad...

du vet åldersgränsen är 13 på RS o i högstadier så ÄR ju alla 13 men visst kan gott acceptera läget.

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

du vet åldersgränsen är 13 på RS o i högstadier så ÄR ju alla 13 men visst kan gott acceptera läget.

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Är nog INTE därför de blockar det.

De vill inte att man ska spela på lektionstid förstår du.
Jag går i 2an på gymnasiet och vi kunde inte ens komma ut på 4chan.org eller liknande sajter, vi bad dem dock avblockera i vårt klassrum och det gjorde dem. ( går en datorlinje med stationära datorer istället för bärbara )

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Inaktiv

Ha ha detta får mig att tänka på när vi brukade spela Quake på rasterna i datasalarna när jag gick på gymnasiet för en sisådär 12 år sedan. Härliga tider och då fanns det inga blockeringar på den tiden heller, men det var en annan epok kan man säga.

Jag skulle dock avråda er från att mixtra för mycket, det skadar bara er själv i slutändan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Ha ha detta får mig att tänka på när vi brukade spela Quake på rasterna i datasalarna när jag gick på gymnasiet för en sisådär 12 år sedan. Härliga tider och då fanns det inga blockeringar på den tiden heller, men det var en annan epok kan man säga.

Jag skulle dock avråda er från att mixtra för mycket, det skadar bara er själv i slutändan.

jo sant. Tänker inte försöka mera då vi har haft våra 3 timmar fri data tid nu. men tack alla iaf

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

inb4 alla som säger att man ska plugga 24/7 när man är i skolan
tror inte ett dugg på att någon satt 24/7 och pluggade här..
använd mobilt internet om ni har tillgång till det? (Iphone t.ex)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

inb4 alla som säger att man ska plugga 24/7 när man är i skolan
tror inte ett dugg på att någon satt 24/7 och pluggade här..
använd mobilt internet om ni har tillgång till det? (Iphone t.ex)

Nej, men man behöver ju inte sitta och spela spel, i skolan.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Nej, men man behöver ju inte sitta och spela spel, i skolan.

Varför inte?
Just nu så är det inte så kul att gå ut och spela fotboll precis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Varför inte?
Just nu så är det inte så kul att gå ut och spela fotboll precis

Vad gör du på fritiden då? Blir väl en hel del spelande där antar jag?

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

När jag gick på gymnasiet för ungefär 10 år sedan hade de också blockat vissa sidor. Men det var inte så svårt att ta bort den, då hade de nämligen bara ett .bat script som kördes när datorn startade som la till en routning. Kommer inte ihåg vad man skrev riktigt, men tror det var.

1. Kör cmd
2. Route /print för att se om ip-adressen du vill komma åt ligger i listan. Gör den det så gå vidare till steg 2 annars ge upp.
3. Route /del "ip-adressen"
4. Profit

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

gå in på http://translate.google.se/ och klistra in länken, gå sedan in på den "översatta" sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Vad gör du på fritiden då? Blir väl en hel del spelande där antar jag?

Ja klart!