Permalänk
Medlem

Windows 8 pro hybrid

Skulle vilja ha en surfplatta som också kan användas som en bärbar dator för studierna, och då är ju beskrivningen en hybriddator man ska gå efter.
Samtidigt vill jag att den helst ska ha windows 8 pro och inte RT som inte kan köra vanliga windows program.
Vilka alternativ har jag?
Surface pro skulle jag satsat på men sen hörde jag att den endast skulle ha 4h batteritid vilket är uselt.

Permalänk
Inaktiv

Att använda en surfplatta för studierna kan vara det mest meningslösa jag någonsin sett i en föreläsningssal, FYI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Att använda en surfplatta för studierna kan vara det mest meningslösa jag någonsin sett i en föreläsningssal, FYI.

Kommer nog aldrig sitta med den på föreläsningar utan mer för att skriva arbeten osv.
Då behöver man ett tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag har en Yoga 13 och är väldigt nöjd med den. Windows 8 är annan historia däremot...

Visa signatur

Lundapåg i Finland

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibjiba:

Jag har en Yoga 13 och är väldigt nöjd med den. Windows 8 är annan historia däremot...

Hehe har windows 8 på min stationära och gillar det väldigt mycket, är väl smaksak.
Yoga verkar intressant dock är priset väldigt högt på den

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tyvärr är priset på Yoga ungefär vad du ska förvänta dig av en hybrid. Så länge du inte köper en vanlig bärbar med pekskärm eller med en svagare Intel Atom-plattform.

Lenovo Yoga 13 eller Dell XPS 12 borde du titta närmare på om priset inte avskräcker dig helt

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Tyvärr är priset på Yoga ungefär vad du ska förvänta dig av en hybrid. Så länge du inte köper en vanlig bärbar med pekskärm eller med en svagare Intel Atom-plattform.

Lenovo Yoga 13 eller Dell XPS 12 borde du titta närmare på om priset inte avskräcker dig helt

Nåväl får väl kolla in dem annars får jag väl avvakta. Tackar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibjiba:

Jag har en Yoga 13 och är väldigt nöjd med den. Windows 8 är annan historia däremot...

Hur upplever du din Yoga när du använder den som padda? Om du har den i knät, kommer man inte åt tangenterna då med de risker för skador och ofrivilliga kommandon det torde innebära?