Permalänk

Är än så länge en lvl 33 Shadow som går dual wield och crit chance/multiplier. Jag märker dock att jag har svårt att överleva, så det blir mycket fire trap för grupper av fiender och ensamma fiender dör fort med dual strike. Tror inte min build kommer fungera i längden...

Permalänk
Medlem

Kör om min Cold crit witch, funkar som en dröm önskar dock att ja hade min lvl75 pre-open beta witch! nåväl, tar oss dit igen snart

Permalänk
Medlem

Kör ni hardcore eller softcore?

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

Bara HC som gäller för mig

Permalänk
Medlem

SC, aldrig fattat grejen med HC

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

SC, aldrig fattat grejen med HC

I SC kan man aldrig förlora. Har man hittat ett bra item så har man det så länge man vill, har man nått en viss level så kommer man alltid vara den leveln minst. Ingen risk betyder att jag känner mig mindre stålt över vad jag har uppnått helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kim:

Kör ni hardcore eller softcore?

Har en karaktär i hc och en i sc. Riktigt schyst spel!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kemichal:

I SC kan man aldrig förlora. Har man hittat ett bra item så har man det så länge man vill, har man nått en viss level så kommer man alltid vara den leveln minst. Ingen risk betyder att jag känner mig mindre stålt över vad jag har uppnått helt enkelt.

Visst, det köper jag, men å andra sidan, spelar man ett spel för att konstant bygga defensivt där spelet mestadels går ut på att döda saker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Visst, det köper jag, men å andra sidan, spelar man ett spel för att konstant bygga defensivt där spelet mestadels går ut på att döda saker?

Jag säger inte att det är något fel på softcore, ibland är det kul att gå glass cannon och kötta mobsen. Dock är det inte lika kul längre när man kommit upp i lvl 70+ och kan inte levela längre för att man dör hela tiden. (Körde en low life build en gång, inte mer )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kemichal:

Jag säger inte att det är något fel på softcore, ibland är det kul att gå glass cannon och kötta mobsen. Dock är det inte lika kul längre när man kommit upp i lvl 70+ och kan inte levela längre för att man dör hela tiden. (Körde en low life build en gång, inte mer )

haha, inte fasen dör man vid lvl70+?? min Cold witch köttade igenom precis allt vid lvl75...:D

Permalänk

Dessa jävla disconnects fått göra om samma saker 3ggr styck hela kvällen idag. Jävla tråkigt faktiskt, speciellt när loot blir rollbackat.

Permalänk
Medlem

DC's är aldrig kul men till skillnad från många andra spel så får vi hela tiden info om vad som händer samt att dom faktiskt aktivt jobbar med att lösa problemen hela tiden..
Jag såg tillochmed Chris (lead dev) inne i ingamechatten igår för att snacka med folk...ganska jäkla imponerande hantering enligt mig.

Permalänk
Medlem

Och det är ju trotts allt beta Lite dissconnect får man ta, även fast jag håller med om att det är segt med att looten försvinner.

Permalänk
Medlem

Håller på med en lvl 18 templar, som jag bygger runt Leap slam, där han hoppar och gör aoe damage. Fungerar riktigt bra då jag kan köra offensivt men hoppa ut från alla fiender om något gåt lite snett.

Permalänk
Medlem

Är en lvl 25 något Duelist. Tänkte göra vad jag gör bäst, köra dualwield och maxa dps. Swish swish swish. Hittade två uniques idag, en amulet för summoners (sålde för 2 chaos) och en hjälm som var rätt fet. Den ger 20% mer phys damage men gör att man inte kan evadea. Jag planerar ändå att ge upp evade för permares mot stun+ att göra all evade till armor istället så, det spelar ingen roll om jag inte kan evadea. Funkar bra hittils.

Communityn är fett mycket roligare än d3. Plus att alla är i samma chat typ, gemütlichkeit typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Är en lvl 25 något Duelist. Tänkte göra vad jag gör bäst, köra dualwield och maxa dps. Swish swish swish. Hittade två uniques idag, en amulet för summoners (sålde för 2 chaos) och en hjälm som var rätt fet. Den ger 20% mer phys damage men gör att man inte kan evadea. Jag planerar ändå att ge upp evade för permares mot stun+ att göra all evade till armor istället så, det spelar ingen roll om jag inte kan evadea. Funkar bra hittils.

Communityn är fett mycket roligare än d3. Plus att alla är i samma chat typ, gemütlichkeit typ

Kör också dualwield och kan meddela att du kommer behöva spendera lite mer points i hp/armor när du når cruel. Monster slår mycket hårdare än innan

Lycka till!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Är en lvl 25 något Duelist. Tänkte göra vad jag gör bäst, köra dualwield och maxa dps. Swish swish swish. Hittade två uniques idag, en amulet för summoners (sålde för 2 chaos) och en hjälm som var rätt fet. Den ger 20% mer phys damage men gör att man inte kan evadea. Jag planerar ändå att ge upp evade för permares mot stun+ att göra all evade till armor istället så, det spelar ingen roll om jag inte kan evadea. Funkar bra hittils.

Communityn är fett mycket roligare än d3. Plus att alla är i samma chat typ, gemütlichkeit typ

Det är tur att ingame folket är trevligare än forumfolket iallafall.

Forum Communityn är helkass, massor av elitister som är emot allt som kan ändra något i spelet och sedan endast skriver saker som "GTFO PLAY DIABLO 3" och sånt utan att skriva något konstruktiv alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Det är tur att ingame folket är trevligare än forumfolket iallafall.

Forum Communityn är helkass, massor av elitister som är emot allt som kan ändra något i spelet och sedan endast skriver saker som "GTFO PLAY DIABLO 3" och sånt utan att skriva något konstruktiv alls.

Ja, dom flesta är väldigt kritiska till större förändringar, och det har att göra med att man inte vill göra en D3 av de hela, även jag..
Ja har varit på forumet i nästan ett år och visst finns det asshats..men även många väldigt trevliga..sen ska man ha i åtanke att den senaste veckan har besökarantalet varit totalt galet, och många nya ja-har-spelat-i-en-timme-spelare kommer in och ska skriva om ändringar i både mekanik och system som bevisligen fungerat utmärkt i hela closed-betaperioden.
Vad är det för ändringar du tänkte på specifikt om ja får fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Ja, dom flesta är väldigt kritiska till större förändringar, och det har att göra med att man inte vill göra en D3 av de hela, även jag..
Ja har varit på forumet i nästan ett år och visst finns det asshats..men även många väldigt trevliga..sen ska man ha i åtanke att den senaste veckan har besökarantalet varit totalt galet, och många nya ja-har-spelat-i-en-timme-spelare kommer in och ska skriva om ändringar i både mekanik och system som bevisligen fungerat utmärkt i hela closed-betaperioden.
Vad är det för ändringar du tänkte på specifikt om ja får fråga?

Den stora frågan om loot är det jag tänker på mest, nu har dem iförsej ändrat så man har lång loot tid, men att vissa tycker att det är "kul" att slåss om looten som droppar och vissa som plockar upp den bara för att ninja.

Argument som "Spela singleplayer då" och "Go back to diablo 3" håller inte riktigt här, för dem enda som tycker det är kul med såna lootregler är alla som ninjar.

Det största problemet är att folk springer omkring och lootar allt istället för att faktist döda mobs eller hjälpa sina lagkamrater döda svåra mobs.

Attityden i dem trådarna har verkligen varit helt sämst, och senaste dagarna i många andra trådar också, jag hoppas verkligen att det blir bättre till framtiden och att folk faktiskt kan skriva på ett moget och vuxet sätt istället.

Sen är det helt omöjligt för det här spelet att bli ett Diablo 3, både med tanke på spelsättet och skill systemet. En loot rule gör inte hela spelet ospelbart som vissa verkar tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Den stora frågan om loot är det jag tänker på mest, nu har dem iförsej ändrat så man har lång loot tid, men att vissa tycker att det är "kul" att slåss om looten som droppar och vissa som plockar upp den bara för att ninja.

Argument som "Spela singleplayer då" och "Go back to diablo 3" håller inte riktigt här, för dem enda som tycker det är kul med såna lootregler är alla som ninjar.

Det största problemet är att folk springer omkring och lootar allt istället för att faktist döda mobs eller hjälpa sina lagkamrater döda svåra mobs.

Attityden i dem trådarna har verkligen varit helt sämst, och senaste dagarna i många andra trådar också, jag hoppas verkligen att det blir bättre till framtiden och att folk faktiskt kan skriva på ett moget och vuxet sätt istället.

Sen är det helt omöjligt för det här spelet att bli ett Diablo 3, både med tanke på spelsättet och skill systemet. En loot rule gör inte hela spelet ospelbart som vissa verkar tro.

Instämmer helt med lootdelen, de är något jag själv varit emot..personligen ser jag inget problem med att införa ett val för varje person som startar ett spel, timerbaserat eller tilldelat loot, så får man själv välja de man vill ha.
Sen ska man även säga att alla vi som har spelat spelet ett tag, alltid har kommit överens om att loot i ens namn, tillhör den det droppar för...följer man inte reglerna så åker man ut ur partyt direkt..och det har funkat utmärkt. Dock är det ju ingen större skillnad då i praktiken på att faktiskt få den tilldelad.

Nej, självklart inte...men däremot är det så att GGG har hela tiden gått ut med ett väldigt strikt förhållningssätt i hur man vill at spelet skall vara, och folk är oroliga över att man börjar tumma på detta hos GGG om tillräckligt många nya gapar, och då blir man generellt ganska motsträvig till några förändringar överhuvudtaget, vilket självklart inte är rätt..

Permalänk

Jag har lagt ungefär 10 timmar på detta spelet. Startade först med en Marauder och sen startade jag en Shadow och spelade igenom till Act 2.
Jag tycker att spelet är enformigt och jag gillar inte spell-trädet då man endast kan gå i en riktigt och vill man ha två saker så får man gå tillbaka och sedan framåt igen. Jag gillar heller inte lootsystemet då dropsen blev stulna direkt, och efter det fortsatte jag spela själv igen (vilket inte är kul...). Sedan så blir man disconnected hela tiden, jag har viss förståelse att det är en beta, men men... Det tar tid att få spells, speciellt spells som man gillar, dessutom så får man inte behålla vissa spells när man byter vapen... Det som var ett stort plus var grafiken!

Lite offtopic: Jag gillade sånna här spel tidigare, klicka och döda allt i min väg. Har tyvärr tröttnat på denna typen av spel helt. Tyckte dock att Diablo 3 var sjukt roligt hela vägen igenom normal och nightmare men hann tröttna en del på det när jag kom till hell och när jag klarade 3e acten på inferno så tröttnade jag helt och satte spelet på hyllan. Diablo 3 hade bra koncept och det var svårt att få bra gear vilket var kul och man uppskattade till en början men man fick ju drops hela tiden och man kunde bara hålla tummarna på att det skulle vara något bra, vilket det väldigt sällan var. Det som är bättre med D3 är att man får egna drops, dock så hade jag blandade känslor för AH.

Visa signatur

- i7 2600K @ 4,8GHz - MSI GTX 770 - Fractal Design 1000W R3 - 8 GB DDR3 @ 2000 MHz - 250GB Samsung 840 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunsnroses:

Jag har lagt ungefär 10 timmar på detta spelet. Startade först med en Marauder och sen startade jag en Shadow och spelade igenom till Act 2.
Jag tycker att spelet är enformigt och jag gillar inte spell-trädet då man endast kan gå i en riktigt och vill man ha två saker så får man gå tillbaka och sedan framåt igen. Jag gillar heller inte lootsystemet då dropsen blev stulna direkt, och efter det fortsatte jag spela själv igen (vilket inte är kul...). Sedan så blir man disconnected hela tiden, jag har viss förståelse att det är en beta, men men... Det tar tid att få spells, speciellt spells som man gillar, dessutom så får man inte behålla vissa spells när man byter vapen... Det som var ett stort plus var grafiken!

Lite offtopic: Jag gillade sånna här spel tidigare, klicka och döda allt i min väg. Har tyvärr tröttnat på denna typen av spel helt. Tyckte dock att Diablo 3 var sjukt roligt hela vägen igenom normal och nightmare men hann tröttna en del på det när jag kom till hell och när jag klarade 3e acten på inferno så tröttnade jag helt och satte spelet på hyllan. Diablo 3 hade bra koncept och det var svårt att få bra gear vilket var kul och man uppskattade till en början men man fick ju drops hela tiden och man kunde bara hålla tummarna på att det skulle vara något bra, vilket det väldigt sällan var. Det som är bättre med D3 är att man får egna drops, dock så hade jag blandade känslor för AH.

bara ett litet förtydligande..du blir inte av med spells för att du byter vapen..du får behålla precis alla spells och använda dom precis hur du vill, så länge socketsen och kraven för respektive spell uppfylls (vilket ja antar att dom inte gjorde i det fallet du nämner)

Permalänk
Avstängd

Det är synd att ett spel ska behöva bli förstört av dess community. Jag tänker främst på dom som sitter på forumet.. Jag levlade min dual-wielding Duelist upp till level 40 och sen slutade jag primärt på grund av att priserna på gems och items är helt obegripliga, både på forumet och in-game. Jag kunde inte få tag i några av dom gems som jag behövde som Reduced Mana osv...

Spelet är kul och väldigt bra men tyvärr så kan man inte säga det samma om dom som spelar det : /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Det är synd att ett spel ska behöva bli förstört av dess community. Jag tänker främst på dom som sitter på forumet.. Jag levlade min dual-wielding Duelist upp till level 40 och sen slutade jag primärt på grund av att priserna på gems och items är helt obegripliga, både på forumet och in-game. Jag kunde inte få tag i några av dom gems som jag behövde som Reduced Mana osv...

Spelet är kul och väldigt bra men tyvärr så kan man inte säga det samma om dom som spelar det : /

ett tips - http://www.poeex.info/
Där har du en bra referens till vad saker och ting är "värda"
Sen är det så att vissa skills är värda mer än andra helt enkelt, reduced mana är en av dom som är värda mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Jag kunde inte få tag i några av dom gems som jag behövde som Reduced Mana osv...

Vissa gems såsom Reduced Mana Cost kan vara svåra att få tag på i början av en reset. Många karaktärar behöver 1-2 stycken och även om det är en quest reward så kan det vara småjobbigt att få tag i en.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mars SSX:

Det är synd att ett spel ska behöva bli förstört av dess community. Jag tänker främst på dom som sitter på forumet.. Jag levlade min dual-wielding Duelist upp till level 40 och sen slutade jag primärt på grund av att priserna på gems och items är helt obegripliga, både på forumet och in-game. Jag kunde inte få tag i några av dom gems som jag behövde som Reduced Mana osv...

Spelet är kul och väldigt bra men tyvärr så kan man inte säga det samma om dom som spelar det : /

vänta på drops, spelet är rts dvs man spelar och ser till att ha prylar med stats som gör att mer saker droppar.
varför köpa när allt en dag lär droppa ändå.

Skrivet av Kemichal:

Vissa gems såsom Reduced Mana Cost kan vara svåra att få tag på i början av en reset. Många karaktärar behöver 1-2 stycken och även om det är en quest reward så kan det vara småjobbigt att få tag i en.

L56 med min andra witch i open beta.
tog fel träd med min första och var svag och dog som en fluga vid lev 48.

Hittat massor av gems bla en q reward med mana.

Loot systemet kräver dock en justering.
lite längre timer. nu blir det hellre ta item än döda mob.
nästan hellre spela solo än med grupp.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Överkill:

Dessa jävla disconnects fått göra om samma saker 3ggr styck hela kvällen idag. Jävla tråkigt faktiskt, speciellt när loot blir rollbackat.

Jaa, vad förväntar du dig?
Det är i ett BETA-stadie av en anledning.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sisyfos:

Jaa, vad förväntar du dig?
Det är i ett BETA-stadie av en anledning.

Mycket bättre i går dock.
endast ett fåtal ggr mesta delen helt stabilt.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Jag håller på och bygger en fire/minions witch, enligt följande:
http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/AAAAAgMA37CCEAe...

Är detta en bra väg att gå, eller ska jag ändra något innan jag kommit för långt.
Ps. Har precis startat andra akten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larre77:

Jag håller på och bygger en fire/minions witch, enligt följande:
http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/AAAAAgMA37CCEAe...

Är detta en bra väg att gå, eller ska jag ändra något innan jag kommit för långt.
Ps. Har precis startat andra akten.

Du går enligt mig åt rätt håll för en fire/minion witch men det finns en sak som du har glömt helt. Defence, du har inte en enda nod dedikerad åt varken HP eller ES. Det funkar kanske nu, men senare kommer du dö hela tiden (antar att du spelar Default eftersom att du inte har tänkt särskilt defensivt).

Jag skulle tagit bort några av fire damage nodera och ersatt dom med defensiva noder, och sedan tagit fire noderna lite senare. Tänk på att i late game kommer du behöva minst 3k HP eller ES, såvida du inte vill dö var 3:e minut