Bli av med http://www.searchnu.com/ (i chrome)

Permalänk
Medlem

Bli av med http://www.searchnu.com/ (i chrome)

Hej

Jag behövde packa upp en fil (eller något sånt för ett tag sedan). Googlade och laddade ner något program som var grattis. Uppackandet gick fint men jag fick en sjukt störig sökmotor på halsen. Varje gång jag öppnar Chrome så hoppar ett extra fönster upp med adressen http://www.searchnu.com/102.

Hade planer på formatera datorn så brydde mig inte så mycket om de. Tänkte de försvinner när jag installerar om... Vilket jag gjort idag. MEN !!! Den är fortfarande kvar! Så jag andra den måste ligga någonstans i Chromes inställningar att jag vill ha den jävla parasiten där! HUR får jag bort den? Jag har googlat och hittat massa svar... Men inte på mitt problem. Något som vet var man fixar detta.

(Windows 7 och precis nynerladdat Chrome)

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Entusiast

Gå till chrome://extentions och kolla om den ligger där, annars kolla efter det i chrome://plugins

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Gå till chrome://extentions och kolla om den ligger där, annars kolla efter det i chrome://plugins

Tack för hjälpen! Men de ligger inget där. Fler förslag?

SJUKT IRRITERANDE!!! Vad har den här JÄVLA sökmotorn att vinna på att vara ett jävla virus!

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Finns det något att avinstallera i själva Windows?

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Medlem

Nej... ingenting. Har precis installerat om hela Windows och formaterat disken.

Fler förslag? Ingen som hört talas om detta problem?

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk

Inställningar > Hantera sökmotorer... ?

Visa signatur

Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperspam:

Inställningar > Hantera sökmotorer... ?

Riktigt så lätt var de inte = ). Jag har google som förvalt. Och jag söker med google när jag söker i toprutan. Den här rutan öppnas som ett extra fönster när jag startar webläsaren. Och detta har inte försvunnit trots nyinstallation av Windows och Chrome! Så då blir man lite irriterad!

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Detta löser nog inte sökmotor problemet, men det låter som att det har hamnat två startsidor göfr dig. Kolla i inställningar och välj startsida.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Inaktiv

Sjukt skumt att det kan ligga kvar och dyka upp efter en formatering och installering av datorn. Borde vara omöjligt.
Pröva Active Killdisk och sopa ren disken totalt.

Har aldrig hört talas om webbläsare som sparar inställningar som kommer tillbaka efter formatering och installering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Sjukt skumt att det kan ligga kvar och dyka upp efter en formatering och installering av datorn. Borde vara omöjligt.
Pröva Active Killdisk och sopa ren disken totalt.

Har aldrig hört talas om webbläsare som sparar inställningar som kommer tillbaka efter formatering och installering.

Precis vad jag tänkte.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Sjukt skumt att det kan ligga kvar och dyka upp efter en formatering och installering av datorn. Borde vara omöjligt.
Pröva Active Killdisk och sopa ren disken totalt.

Har aldrig hört talas om webbläsare som sparar inställningar som kommer tillbaka efter formatering och installering.

Om man loggar in på chrome så synkroniseras de saker som du har laddat ner till chrome som teman, tillägg och liknande.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjoen:

Om man loggar in på chrome så synkroniseras de saker som du har laddat ner till chrome som teman, tillägg och liknande.

Men då ska man ju hitta skiten i tilläggen?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Men då ska man ju hitta skiten i tilläggen?

Kan även vara som tidigare nämnt en extra vald startsida.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Inaktiv

Inte för att vara fanboy men det är sådana här saker som gör att man kör Firefox rakt av och har gjort sedan 2005.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Inte för att vara fanboy men det är sådana här saker som gör att man kör Firefox rakt av och har gjort sedan 2005.

Var det inte en enorm tråd för någon vecka sen om hur enorma problem alla hade med firefox? Vet att bl.a. java-pluginet för firefox tillls senaste uppdateringen har inneburit ett enormt säkerhetshål för personuppgifter, etc.

Edit:

Kan även länka dessa

http://www.sweclockers.com/nyhet/16183-mozilla-stoppar-utveck...

http://www.sweclockers.com/nyhet/15994-firefox-16-stoppas-eft...

http://www.sweclockers.com/nyhet/15810-firefox-15-tapper-till...

Verkar vara en fin webbläsare

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Skrivet av anon183825:

Inte för att vara fanboy men det är sådana här saker som gör att man kör Firefox rakt av och har gjort sedan 2005.

Använde FF fram tills nyligen då jag bytte till Opera

FF har jag haft en hel del problem med nu på senare tid med att battlelog inte funkar och den kraschar en hel del.

Opera har funkat toppen än så länge

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk

Enligt google läggs den som startsida och som standard sökmotor, men det kanske du redan har sett. Vet inte hur mycket Chrome synkar via användarinloggningen, men kan det vara så illa att du har en annan enhet där searchnu är inställt som startsida/sökmotor som sedan synkas över till din nyinstallerade dator.

Visa signatur

Dator

Permalänk
Medlem

Problemet ligger helt klart i att den här jävla sökmotorn skrivit in sig själv i någon jävla inställning som sparas i inställningarna för Chrome. Några har skrivit att jag har dubbla startsidor. Hur tar jag bort detta? Jag har inte lyckats hitta de. Just nu kör jag Chome utan att logga in, och har då inte problemet.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

Problemet ligger helt klart i att den här jävla sökmotorn skrivit in sig själv i någon jävla inställning som sparas i inställningarna för Chrome. Några har skrivit att jag har dubbla startsidor. Hur tar jag bort detta? Jag har inte lyckats hitta de. Just nu kör jag Chome utan att logga in, och har då inte problemet.

chrome://settings

Sedan kan du trycka i det här förslagsvis för att få bort det.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertanbus:

chrome://settings

Sedan kan du trycka i det här förslagsvis för att få bort det.

http://i.imgur.com/QJB0u0d.jpg

yes, det är under "öppna en särskild sida" den lilla virus flik hemsidan ligger, ta bort den där

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

yes, det är under "öppna en särskild sida" den lilla virus flik hemsidan ligger, ta bort den där

DÄR LÅG DEN LILLA JÄVELN!

TACK!!

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

DÄR LÅG DEN LILLA JÄVELN!

TACK!!

jag har haft samma problem förut, hade 2x google.se som kom upp som startsida förut

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.