Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Thor Jords Problem - Monitor Is Going To Sleep.

Permalänk
Medlem

Thor Jords Problem - Monitor Is Going To Sleep.

Tjena Swec!

Har precis beställt en dator från CDON då det ingick en skäm. Datorn heter Thor Jords och skärmen heter Fujitsu P23T-6 Thor Edition.
Har nu hållit på ett tag med att packa ur allting, kopplat i både ström kabel till både datorn och till skärmen. Har också kopplat skärmen till datorn via en VGA kabel. Och kopplat in mus och tangentbord.
Men nu när jag skulle starta datorn så gick det jätte bra, förutom att jag inte fick nån bild, det stod bara ungefär "No signal, monitor is going to sleep."
Är det någon som har haft samma problem och lyckats lösa det? Eller är det någon som överhuvudtaget vet vad jag ska göra?

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hmm det kan vara så mycket som är fel! Skärmen känner helt enkelt inte av signalerna från datorn, och går i viloläge. Kan hända att något har blivit skadat i frakten, eller bara så att de kanske är ett inbyggt graffikkort som datorn skickar signalerna till.

Kolla vilket uttag du satte in kabeln i, det kan hända att du satt in den i fel då de verkar som Thor Jords datorn har både ett PCI-E grafikkort och ett Inbyggt på moderkortet.

Visa signatur

Dell Vostro 1700