Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tolkning av Blue screen meddelande. Någon?:)

Permalänk
Medlem

Tolkning av Blue screen meddelande. Någon?:)

Hej!
Jag får upp detta meddelande när jag startar upp dator. Kan någon här rak på sak utifrån detta meddelande kunna ge en förklaring vad som är orsaken?
Jag kommer inte in i Windows övh.

Får tydligen inte länken till bilden att fungera så här är länken till bild: http://forumbilder.se/CDBQL/20000101-012240

Tack på förhand

Permalänk
Inaktiv

Om du läser vad som står i meddelandet, kan du då fylla i uppgifter om vad som är nytt i datorn - eller kopplat till den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du testat att googla på felmeddelandet?

Permalänk
Medlem

Hej, igen. Jag har provat att googla felkoden utan resultat.
Segas: Utifrån det meddelade som jag visade? Eller går det kanske att få ut annan nödvändig information någon annanstans? Vill du ha specifik information om vilka komponenter som finns? Jag har tagit ut alla RAM-minnen förutom ett då jag läste något om det tidigare. Det finns ingeg vidare speciellt kopplat till datorn.
Jag provade även nu en systemåterställning via den enda meny som jag har tillgång till efter Blue screen meddelandet. Tyvärr så går det inte heller att köra en systemåterställning från senaste datumet som var den 12 december. Felkod där är: 0x8000fff.
Går det att köra en systemåterställning på annat vis kanske?

Jag har känning på att det är hårddisken som är trasig... (säger den okunnige inom detta område.. hehe)