Nu har jag köpt en Note 2 4G, har kört Iphone sedan starten och har fortftarande min Iphone 5 kvar. Man sitter ju lite som ett fån och undrar varför det är två webbläsare och sjuttiosjutton menyer för typ samma sak, men jag antar att jag vänjer mig. Behöver en phablet i jobbet så därför blev det denna, bra pris på dessa också.
Några saker förvirrar mig dock, telefonen har både "internet" som är en webbläsare, och Chrome. Vad är skillnaden? Vilken webläsare är "internet"?
Verkar vara massa legacyappar som jag aldrig hört talas om, är det bara att radera? Ex. Talk, Chaton, Allshareplay, Messenger osv.
Hjälp en Androidnoob nu fefan... (jag har en gammal Xperia mini pro så jag är inte helt rudis, men nästan...)
"Internet" är standard webbläsaren för Android. Chrome är en annan webbläsare som Samsung valt att förinstallera på Note 2:an, och går att avinstallera. Dem är båda bra webbläsare så det är mer än smaksak vilken man tycker om. Men för enkelhetens skull nu när du verkar ha problem med dem 717 menyerna så rekommenderar jag att du avinstallerar Chrome.
Sedan ett tips för menyförvirringen så har du en app som heter "inställningar". Där hittar du alla inställningar du behöver. Alla dem andra 717 menyerna är bara en bonus så du slipper gå till "inställningar" varje gång du tex. ska slå på GPS:en eller liknande.
Alla appar som du inte använder kan du ju avinstallera, finns ingen anledning att ha dem kvar på telefonen. Vissa appar som Samsung har skickat med går inte att avinstallera dock. Men om du går till "Inställningar" och sedan på "Programhanterare" så kan du se alla installerade appar och om dem går att avinstallera eller inte.