Vi som äger Samsung Galaxy Note 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av doolar:

Nu har jag köpt en Note 2 4G, har kört Iphone sedan starten och har fortftarande min Iphone 5 kvar. Man sitter ju lite som ett fån och undrar varför det är två webbläsare och sjuttiosjutton menyer för typ samma sak, men jag antar att jag vänjer mig. Behöver en phablet i jobbet så därför blev det denna, bra pris på dessa också.

Några saker förvirrar mig dock, telefonen har både "internet" som är en webbläsare, och Chrome. Vad är skillnaden? Vilken webläsare är "internet"?

Verkar vara massa legacyappar som jag aldrig hört talas om, är det bara att radera? Ex. Talk, Chaton, Allshareplay, Messenger osv.

Hjälp en Androidnoob nu fefan... (jag har en gammal Xperia mini pro så jag är inte helt rudis, men nästan...)

"Internet" är standard webbläsaren för Android. Chrome är en annan webbläsare som Samsung valt att förinstallera på Note 2:an, och går att avinstallera. Dem är båda bra webbläsare så det är mer än smaksak vilken man tycker om. Men för enkelhetens skull nu när du verkar ha problem med dem 717 menyerna så rekommenderar jag att du avinstallerar Chrome.
Sedan ett tips för menyförvirringen så har du en app som heter "inställningar". Där hittar du alla inställningar du behöver. Alla dem andra 717 menyerna är bara en bonus så du slipper gå till "inställningar" varje gång du tex. ska slå på GPS:en eller liknande.
Alla appar som du inte använder kan du ju avinstallera, finns ingen anledning att ha dem kvar på telefonen. Vissa appar som Samsung har skickat med går inte att avinstallera dock. Men om du går till "Inställningar" och sedan på "Programhanterare" så kan du se alla installerade appar och om dem går att avinstallera eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonZes:

Alla appar som du inte använder kan du ju avinstallera, finns ingen anledning att ha dem kvar på telefonen. Vissa appar som Samsung har skickat med går inte att avinstallera dock. Men om du går till "Inställningar" och sedan på "Programhanterare" så kan du se alla installerade appar och om dem går att avinstallera eller inte.

Även om dom inte går att avinstallera så kan du i inställningarna nånstans "dölja" dessa appar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonZes:

"Internet" är standard webbläsaren för Android. Chrome är en annan webbläsare som Samsung valt att förinstallera på Note 2:an, och går att avinstallera. Dem är båda bra webbläsare så det är mer än smaksak vilken man tycker om. Men för enkelhetens skull nu när du verkar ha problem med dem 717 menyerna så rekommenderar jag att du avinstallerar Chrome.
Sedan ett tips för menyförvirringen så har du en app som heter "inställningar". Där hittar du alla inställningar du behöver. Alla dem andra 717 menyerna är bara en bonus så du slipper gå till "inställningar" varje gång du tex. ska slå på GPS:en eller liknande.

Tack för tipsen - jag har inte problem med alla inställningar, är bara inte van vid inkonsekvensen på detta vis. Nu har jag trixat runt en massa med telefonen och börjar väl få kläm på den. Rätt nice lur får jag säga.

Hur multitaskar man? På Iphonen är det bara dubbelklick på hemknappen så har jag snabb access till tidigare appar, hur gör man liknande i Android?

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Skrivet av doolar:

Tack för tipsen - jag har inte problem med alla inställningar, är bara inte van vid inkonsekvensen på detta vis. Nu har jag trixat runt en massa med telefonen och börjar väl få kläm på den. Rätt nice lur får jag säga.

Hur multitaskar man? På Iphonen är det bara dubbelklick på hemknappen så har jag snabb access till tidigare appar, hur gör man liknande i Android?

Håller in hemknappen under nån sekund.

Ett tips, kolla in www.swedroid.se

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av doolar:

Det är samma på Note 2:an håll inne den fysiska knappen och du får upp tidigare använda appar. Sedan kan du också hålla inne "pil-bakåt" knappen och då få fram en liten blå knapp på sidan av skärmen tryck på den och du får upp appar som du sedan kan lägga bara på halva skärmen och på så sätt ha uppe två appar samtidigt. Smart om man ska skriva av något.
Du sa ju själv att du kände dig som ett fån med alla inställningar, det va därför jag antog att du hade problem med dem. Att skriva att menyn för inställningar är "inkonsekvent" förstår jag inte. Du har ju alla inställningar på samma ställe, precis som på iPhone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonZes:

Det är samma på Note 2:an håll inne den fysiska knappen och du får upp tidigare använda appar. Sedan kan du också hålla inne "pil-bakåt" knappen och då få fram en liten blå knapp på sidan av skärmen tryck på den och du får upp appar som du sedan kan lägga bara på halva skärmen och på så sätt ha uppe två appar samtidigt. Smart om man ska skriva av något.
Du sa ju själv att du kände dig som ett fån med alla inställningar, det va därför jag antog att du hade problem med dem. Att skriva att menyn för inställningar är "inkonsekvent" förstår jag inte. Du har ju alla inställningar på samma ställe, precis som på iPhone.

Stort tack! Pil-bakåt var jag tvungen att läsa i manualen för att förstå hur jag blev av med blåa knappen i sidan, men klart smutt funktion nu när jag vet vad det är.

Nä inkonsekvent är kanske att ta i och fel ord, det kändes bara väldigt ologiskt en stund.

Bara så van vid Iphoneköret med allt som oftast ett ställe för inställningar. Har i princip inte använt annan smartphone än Iphone, förutom alla Androids jag konfade när jag var tekniker... men det var ju aldrig någon ingrottning direkt.

EDIT - det intressanta var att jag googlade "switch apps in android" och inte fan fick jag svar på att hålla in knappen utan bara länkar till "app-switcher"appar.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Köpt minneskort idag - glömde det när jag köpte luren. Hur får jag mappar som tex Downloads att vara på kortet istället? Är det bara och flytta över eller tappar telefonen länken då? Appar, installeras dom alltid i det inbyggda minnet? Inget jätteproblem då det är på 16 gig och jag kommer inte att ha så mycket appar på denna lur, men kan vara bra att ha koll på ändå.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Pennan har slutat att fungera...

Tips på vad göra ? Eller vad det kan vara för fel.

Permalänk
Medlem

Gpsen är lite slö i appar, den är på s vittjag kan se. Google maps hittar mig direkt, däremot är det värre i fb eller väderwidgeten. Ikonen snurrar i listen uppe till vänster.

Några tips?

EDIT Funkar nu, telefonen behöver vara ute tydligen.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ambrace:

Tips på vad göra ? Eller vad det kan vara för fel.

Fungerar den inte alls?
Gå in på en butik som har en note2 och test den pennan på din mobil.
Eller gå in här och test dem olika förslagen.

Permalänk
Medlem

Köpte en Note II (HSPA+ varianten). Är väldigt, väldigt nöjd. Det enda som jag tycker är legitimt att klaga på är måtten, eller snarare att de inte sparade in mer på 'bezel'(för att använda ett engelskt ord).
Jag tycker t.ex. att de kunde ha tagit bort home button och gjort toppen mindre(och lagt loggan på baksidan istället). Men det är väldigt marginella klagomål. Note 3 sägs vara 6.3 tum. Om de inte sparar ner på bezelområdet ordentligt så kan det bli svårt att sälja den. Sen får vi se hur det är med vikten, även om jag inte tycker det är särskilt jobbigt att hålla i telefonen alls som det är nu. Skulle Note 3 öka i vikt med kanske 20-30 gram så tror jag inte det skulle vara en katastrof direkt.

Sen när det gäller 3G varianten så är jag student och har tillgång till blixtsnabbt Wifi under större delen av dagen, vare sig jag är på studentbiblioteken, runt studentbostäderna eller på campus. Den enda gången jag behöver internet utöver är att hämta snabb info, t.ex. om vädret eller slösurfa där HSPA+ räcker mer än väl.

Sen kan man undra hur pass mycket bättre telefoner man behöver. De kan alltid bli snabbare och få bättre skärmar men ögat ser ändå liten skillnad på 720p och 1080p HD, och jag kan inte direkt klaga på hastigheten på något sätt i telefonen. Den flyter på väldigt bra. Jag tror en större utmaning är att göra dem lättare, typ alla under 100 gram för de under 5 tum och resten under 120 gram för de som är mellan 5.5 till 6.5 tum. En annan utmaning är att göra batteriena bättre, så att de räcker kanske en vecka istället för 1-2 dagar. Det vore mer viktigt än att tjafsa med "octacore" och försöka toköka antalet PPI långt bortom ett antal som ögat ens kan se skillnad på.

Permalänk
Medlem

Har skaffat en Note II 4G. Är väldigt nöjd, mycket trevlig skärm, snabb samtidigt som batteritiden verkar hyfsat bra. Enda nackdelen är väl att jag inte kan avinstallera de delar av Samsungs förinstallerade grejer (massa crapware) jag inte vill ha utan att roota den.

Funderade på att vänta till några av de kommande mobilerna dyker upp, som t.ex. Xperia Z. Men tyckte Note II kändes så bra ändå när jag testade att jag slog till. Vänta på nya modeller kan bli en evig väntan, det är alltid något bättre runt hörnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonZes:

Den är väldigt bra när man surfar. Mycket lättare att precisions klicka på länkar då pennans spets är väldigt smal. En smart sak också är att vid tex dorpdown menyer då det är mycket svårt att välja ett menyval med en pekskärm så kan du "veckla" ut menyn genom att "hovra" med pennan över menyn utan att behöva klicka på den, mycket bra på visa sidor där det är helt omöjligt att navigera med pekskärm och finger.
Sedan om det är svårt att rita eller skriva med den har nog mer med talangen hos den som håller i pennan än pennan i sig själv

Bra sagt
Personligen älskar pennan! Använder den nästan dagligen.... men de e ju alltid en vana sak och smak sak! Liksom dem som gillar Ifåne så kan jag aldrig fatta mig på dem... Wake upp its 2013! Ur Way behind

Permalänk
Medlem

Var ska man köpa MicroSD minneskort i Stockholm? Om man räknar bort Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Var ska man köpa MicroSD minneskort i Stockholm? Om man räknar bort Webhallen.

Netonet
Dustin
Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3kgt:

Netonet
Dustin
Inet

Hmm, Inet har väl en butik rätt centralt? Får bli dem och nåt av dessa då.
http://www.inet.se/produkt/5331087/samsung-microsdhc-pro-32gb...
http://www.inet.se/produkt/5331088/samsung-microsdhc-pro-64gb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

ca 200 kr skillnad för 64.. köp den isfo

Permalänk
Medlem

Funderar stort på denna. Har en iPhone 4 (vanliga inte S) som börjar kännas rätt seg vid det här laget. Känns inte som iPhone 5 är mest prisvärd med tanke på att denna slår den med hästlängder i specs plus att jag länge velat haft en större skärm för mina stora händer och nya iPhone inte har vuxit något på bredden så tangentbordet lär vara samma storlek som innan.

Dock är jag rätt skraj över att byta till Android. Haft iOS sen iOS 1 och enbart negativ erfarenhet av Android när jag testat min mammas Samsung Gio (dock Android 2,2 så kan ju hänt mycket sen dess). Jag använder inte mycket appar. Kalandern, väder, klockalarm, mail, twitter och facebook är pretty much it men jag är van att få mina podcasts via iTunes och vet inte hur man fixar så man får det på Android. Vill inte behöva ladda ner alla manuellt varje vecka. Lyssnar typ 90% på podcasts och 10% på musik. Sen undrar man om den kommer kännas stor och klumpig. Jag jämförde med min första generations Nintendo DS och kom fram till att förutom tjockleken är det sammma storlek i princip och den känns väldigt stor. Men samtidigt det som är fördelen då man har stora fingrar.

EDIT: Funderar på en Nexus 4 annars. Lite billigare, lite smidigare och lite nyare.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Funderar stort på denna. Har en iPhone 4 (vanliga inte S) som börjar kännas rätt seg vid det här laget. Känns inte som iPhone 5 är mest prisvärd med tanke på att denna slår den med hästlängder i specs plus att jag länge velat haft en större skärm för mina stora händer och nya iPhone inte har vuxit något på bredden så tangentbordet lär vara samma storlek som innan.

Dock är jag rätt skraj över att byta till Android. Haft iOS sen iOS 1 och enbart negativ erfarenhet av Android när jag testat min mammas Samsung Gio (dock Android 2,2 så kan ju hänt mycket sen dess). Jag använder inte mycket appar. Kalandern, väder, klockalarm, mail, twitter och facebook är pretty much it men jag är van att få mina podcasts via iTunes och vet inte hur man fixar så man får det på Android. Vill inte behöva ladda ner alla manuellt varje vecka. Lyssnar typ 90% på podcasts och 10% på musik. Sen undrar man om den kommer kännas stor och klumpig. Jag jämförde med min första generations Nintendo DS och kom fram till att förutom tjockleken är det sammma storlek i princip och den känns väldigt stor. Men samtidigt det som är fördelen då man har stora fingrar.

Jag kan berätta en liten rolig historia!
Min bästa vän är en riktig Aplle avgudare, en apple nörd... ipad 1, 2 3, hela bunten.. iphone 1,2,3 4, s, 5 .. mac datorer.. M.m
Men han är samtidigt Win fan också, så han är inte instängd som vissa!
Jag har länge försökt att få honom att hoppa på android tåget då ios är riktigt tråkig, och hanger efter ..
Hade Note 1 som jag försökte övertyga honom att köpa, men han tyckte den var stor.. Nu N2 .. Och samma svar från honom igen..
Så vi var I webhallen med en lång kö, där jämförde vi skärm, spel, surfa m.m då vi väntade I kön
Och då dagen efter smsa han mig (Nu har jag en Note 2)
Så min vän nu är denna iphone nörd fast med Android och N2.. Och nu förstår han när jag sade till honom att när du väll kör storleken N1 eller N2 så kommer du aldrig vilja köpa en mindre telefon!
Den är grym och slår iphone med hästlängder som du sa.. Det är bara fråga min vän som gav sin iphone 5 till frun..och han är KUNNIG användare av bade ios och android...

Alla appar du behöver finns I Android, nu är ju det mer appar på play än på ios.
Sen bade hårdvaru mässigt och Mjukvaru mässigt så är Note 2 överlägsen.. Och jag är ingen som fastar för nåt, utan testat HTC, Nokia, Sony m.m Men idagsläget är det inget som slår N2. Och vi har nu 6 st Note 1 I familjen och 2 N2
Så tveka inte, Det tar ett par dagar innan du vänjer dig med storleken och säkert 1-2 veckor innan du vänjer dig med mjukvaran.. Men är du teknik intresserad så är det lätt

Nästan Alla jag känner har faktist bytt från tråkiga ios till Android..Har inte sett nån I min bekantskap som gjort motsatsen..

Kan också berätta från min vän (Förre detta ios nörden) att batteri tiden är STOR skillnad mellan iphone 5 och N2.. Det är nästa dubbla enligt honom ..
Och igår övertygade jag honom att lamna sin ipad för en Nexus 7 då han var hemma hos mig och lekte med mig N7a rootad
Behöver du hjälpa så har du Swedroid.se
Lycka till

Permalänk
Medlem

Enda grejen jag stör mig på när det gäller Android är att interfacet inte hänns helt enhetligt överallt. Kan vara Samsungs egna Touchwiz som förstör en del kanske. IOS har en fantastiskt enhetlig standard när det gäller interface. Men det är förstås relativt mer stängt också.

Älskar storleken på Note2. Ångrar inte mitt köp en sekund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3kgt:

Jag kan berätta en liten rolig historia!
Min bästa vän är en riktig Aplle avgudare, en apple nörd... ipad 1, 2 3, hela bunten.. iphone 1,2,3 4, s, 5 .. mac datorer.. M.m
Men han är samtidigt Win fan också, så han är inte instängd som vissa!
Jag har länge försökt att få honom att hoppa på android tåget då ios är riktigt tråkig, och hanger efter ..
Hade Note 1 som jag försökte övertyga honom att köpa, men han tyckte den var stor.. Nu N2 .. Och samma svar från honom igen..
Så vi var I webhallen med en lång kö, där jämförde vi skärm, spel, surfa m.m då vi väntade I kön
Och då dagen efter smsa han mig (Nu har jag en Note 2)
Så min vän nu är denna iphone nörd fast med Android och N2.. Och nu förstår han när jag sade till honom att när du väll kör storleken N1 eller N2 så kommer du aldrig vilja köpa en mindre telefon!
Den är grym och slår iphone med hästlängder som du sa.. Det är bara fråga min vän som gav sin iphone 5 till frun..och han är KUNNIG användare av bade ios och android...

Alla appar du behöver finns I Android, nu är ju det mer appar på play än på ios.
Sen bade hårdvaru mässigt och Mjukvaru mässigt så är Note 2 överlägsen.. Och jag är ingen som fastar för nåt, utan testat HTC, Nokia, Sony m.m Men idagsläget är det inget som slår N2. Och vi har nu 6 st Note 1 I familjen och 2 N2
Så tveka inte, Det tar ett par dagar innan du vänjer dig med storleken och säkert 1-2 veckor innan du vänjer dig med mjukvaran.. Men är du teknik intresserad så är det lätt

Nästan Alla jag känner har faktist bytt från tråkiga ios till Android..Har inte sett nån I min bekantskap som gjort motsatsen..

Kan också berätta från min vän (Förre detta ios nörden) att batteri tiden är STOR skillnad mellan iphone 5 och N2.. Det är nästa dubbla enligt honom ..
Och igår övertygade jag honom att lamna sin ipad för en Nexus 7 då han var hemma hos mig och lekte med mig N7a rootad
Behöver du hjälpa så har du Swedroid.se
Lycka till

Var helt inne på den men nu lutar det mer mot Nexus 4. 50kr mindre i månaden på 3 som jag har som operatör. Smidigare storlek och framförallt senaste Anroid direkt från Google med garanti på att man får uppdateringar direkt. Samsung kör med sin egna skin. Android 4.2 verkar ha en del bra grejer jämfört med 4.1 om Note 2 kör. Framförallt verkar tangetbordet på 4.2 riktigt coolt man drar över så vet den vad man skriver. Men för mig samsung ska ha något liknande men vet inte om det är lika bra. En sak är säker och det är att det inte blir en iPhone. 59mm brev är på tok för lite för mina händer. 80mm på Note 2 känns stort dock. Nexus 4 med sina 69mm känns som lagommodellen. Men riktigt svårt att bestämma mig.

Note 2 bättre batteri, större skärm som största fördelarna medan Nexus 4 mer smidig och "äkta" Android utan extra grejs". Som en iOS användare känns det liksom skönt att vara säker på att få uppdateringar direkt från Google så som ens iPhone alltid får senaste direkt.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Enda grejen jag stör mig på när det gäller Android är att interfacet inte hänns helt enhetligt överallt. Kan vara Samsungs egna Touchwiz som förstör en del kanske. IOS har en fantastiskt enhetlig standard när det gäller interface. Men det är förstås relativt mer stängt också.

Älskar storleken på Note2. Ångrar inte mitt köp en sekund.

Du glömde skriva detta efter ( IOS har en fantastiskt enhetlig standard när det gäller interface ) Men känns Gammalt och tråkigt nu!

Ang interface så tycker jag motsatsen (Smaksak) .. Android kan du ändra hur du vill, du kan ändra Launchers dagligen... Widgets, Live backgrounds m.m
Du kan instalera Andra roms, du kan lägga in ett HTC rom på en Samsung tel (kanske inte alltid funkar buggfritt, men går)..

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Var helt inne på den men nu lutar det mer mot Nexus 4. 50kr mindre i månaden på 3 som jag har som operatör. Smidigare storlek och framförallt senaste Anroid direkt från Google med garanti på att man får uppdateringar direkt. Samsung kör med sin egna skin. Android 4.2 verkar ha en del bra grejer jämfört med 4.1 om Note 2 kör. Framförallt verkar tangetbordet på 4.2 riktigt coolt man drar över så vet den vad man skriver. Men för mig samsung ska ha något liknande men vet inte om det är lika bra. En sak är säker och det är att det inte blir en iPhone. 59mm brev är på tok för lite för mina händer. 80mm på Note 2 känns stort dock. Nexus 4 med sina 69mm känns som lagommodellen. Men riktigt svårt att bestämma mig.

Note 2 bättre batteri, större skärm som största fördelarna medan Nexus 4 mer smidig och "äkta" Android utan extra grejs". Som en iOS användare känns det liksom skönt att vara säker på att få uppdateringar direkt från Google så som ens iPhone alltid får senaste direkt.

Visst är Nexus 4 en bra tel, samma kille som jag nämnde tidigare var också inne på det..Vi hade samma diskution
Men du glömmer också att den har Inga fysiska knappar! SÅ en del av skärmen försvinner.
+ Detta med Uppdates är nog väldigt överskattad!
Visst är det "bra" och roligt, men det är inte ingen stor märkbar skillnad mellan 4,1 och 4,2 .. Har 4,2 på min Nexus 7..
Uppdateringar allmänt I Alla OS kan också medföra Problem ibland! Har själv vart med det manga ganger, men visst känns det roligare och få dem snabbare om dem har bra funktioner..

Swipe liknande från Samsung funkar hur bra som helst, Annas är det bara att testa andra liknande appar. Finns en hög av dem nu för tiden
Vill du inte ha "Bling bling" från Samsung, så visst installera ett annat rom (vanilla) direkt på..

För att mjukvaran kan man leka med på N2, men N2 vs en Nexus 4 hårdvarumässigt så har du Plus för Skärm, Batteri, Pennan, Ljusstyrkan, ljud, Minnes kort och Storleken .. i alla fall så tycker jag att storleken är mera plus än minus!
Så vad än du väljer mellan dessa 2 så lär du nog inte vara missnöjd, men själv tar N2 istället för Nexus 4 vilken dag som helst och även om det skulle skilja 3000 kr emellan! (Fan samsung bör anställa mig nu som säljare )

Permalänk
Medlem

Detta blev krångligt Beställde Nexus 4 tidigare idag men så snackade jag med tjejen och hon tyckte jag skulle ta Note 2 istället så blir väl å försöka ändra på ordern Jag som trodde det skulle vara lättare å säga att jag tog den billigare telefonen men hon sa att Note 2 är sååååå coooooool så bara måste ta den även om den kostar mer hahaha

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

någon som vet när vi får 4.1.2? eller 4.2 android?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Kom lite oväntat, Skulle köpa s3 blev en Note 2 bästa jag gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

någon som vet när vi får 4.1.2? eller 4.2 android?

Note 2 Har väl redan fått 4.1.2 (t.o.m S2an har ju det)? 4.2 Kommer nog dröja ett tag..

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Boss302:

Note 2 Har väl redan fått 4.1.2 (t.o.m S2an har ju det)? 4.2 Kommer nog dröja ett tag..

jag har inte fått den iallafall....

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

jag har inte fått den iallafall....

Då är vi två!

Permalänk

Jag fick 4.1.2 idag faktiskt.