Aliens: Colonial Marines

Permalänk

Aliens: Colonial Marines

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Medlem

Sulaco! <3

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Väntat på detta spel i snart två år.
Aliens vs. predator kom före i utvecklingskön.

Men nu är det snart här

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem

Ahh kanske denna kan läka det vidöppna såret Prometeus lämnade efter sig. Fy fasiken vad ont det gjorde att se den filmen!

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Det är uselt. Spara pengarna till ngt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det är uselt. Spara pengarna till ngt annat.

Varför är det uselt?

Jag köpte det för 245 SEK på Green Man Gaming, så jag bryr mig inte om det är uselt eller inte. Jag pratar även på en vän som spelar spelet just nu och han gillar det redan. Installationen är för min del klart om mindre än 1 minut.

En sak till. Spelet släpptes strax efter ett-tiden i natt och du hade redan spelat det tidigt i gårkväll. Du spelade med andra ord en piratkopierad version av spelet och de brukar vara mycket sämre än den lagliga varianten. Spela Aliens: Colonial Marines hos en vän som har köpt det och gör det i någon timme. Återkom sen med dina synpunkter.

Jag tyckte personligen att det är ett väldigt underhållande spel som är lätt värt 430 SEK (priset på Steam). Aliens vs. Predator kan anses som en riktigt dålig konsolport, jämfört med det här spelet. Aliens: Colonial Marines är med andra ord inte en konsolport.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Mysig trailer.

Har också sett fram emot det här i ett par år nu.

Skrivet av Airikr:

Jag tyckte personligen att det är ett väldigt underhållande spel som är lätt värt 430 SEK (priset på Steam). Aliens vs. Predator kan anses som en riktigt dålig konsolport, jämfört med det här spelet. Aliens: Colonial Marines är med andra ord inte en konsolport.

Hoppas verkligen att du har rätt, att det inte känns som en konsolport. Blir så besviken varje gång jag startar ett spel på pc och det bara känns fel, som att spelet inte alls är gjort för platformen. Gillar heller inte påhittet med "interaktiva cut-scene-moment" där spelaren ska trycka en knappkombination eller flera ggr på en tangent för att komma vidare. Kan nog vara ett par sådana här men det får jag stå ut med i så fall.

Ska i vilket fall som helst köpa och förhoppningsvis njuta av historien.

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Permalänk
Medlem

Undra när FZ får upp sin recension.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd

det tar fullt pris för knappt 6 timmars spel tid.... vid fullt pris kan jag tänka mig 20 timmar minst. FPS spel idag har för lite game och för högt pris, förbannade cashkor

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Hahhaa, skitbetyg överallt på detta spelet! Jag är så förvånad! Samma idioter som utvecklade DNF i princip! LOOOOOOL

http://www.gamereactor.se/recensioner/90581/Aliens%3A+Colonia...

Jag skrattar så jag gråter

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

har ett gäng på 4 polare som ska köpa och köra coop delen på pc, ska bli kul... hoppas dock coop inte är allt för linjärt, och hoppas att svårigheten är hög, vi ska självklart spela på svåraste men i dagens läge brukar hard vara ett skämt.

Permalänk
Medlem

mjo spelet har ju fått 5 av 10 i snitt hitills.. ser ju inte bra ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

har ett gäng på 4 polare som ska köpa och köra coop delen på pc, ska bli kul... hoppas dock coop inte är allt för linjärt, och hoppas att svårigheten är hög, vi ska självklart spela på svåraste men i dagens läge brukar hard vara ett skämt.

Hoppas det går att spara i coop med så man inte måste ta det i en sittning

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Hoppas det går att spara i coop med så man inte måste ta det i en sittning

Med tanke på att det tar ca 3.5 timme att spela igenom det i co-op så behöver ni nog inte kunna spara

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Med tanke på att det tar ca 3.5 timme att spela igenom det i co-op så behöver ni nog inte kunna spara

Asså? Jag har läst att sp kampanjen iaf tar 6h. Fan stämmer det var det ett dyrt spel för den korta underhållningen.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Airikr:

Varför är det uselt?

Jag köpte det för 245 SEK på Green Man Gaming, så jag bryr mig inte om det är uselt eller inte. Jag pratar även på en vän som spelar spelet just nu och han gillar det redan. Installationen är för min del klart om mindre än 1 minut.

En sak till. Spelet släpptes strax efter ett-tiden i natt och du hade redan spelat det tidigt i gårkväll. Du spelade med andra ord en piratkopierad version av spelet och de brukar vara mycket sämre än den lagliga varianten. Spela Aliens: Colonial Marines hos en vän som har köpt det och gör det i någon timme. Återkom sen med dina synpunkter.

Jag tyckte personligen att det är ett väldigt underhållande spel som är lätt värt 430 SEK (priset på Steam). Aliens vs. Predator kan anses som en riktigt dålig konsolport, jämfört med det här spelet. Aliens: Colonial Marines är med andra ord inte en konsolport.

Läs recensionen på Gamereactor, 3/10. Det ska tydligen vara sämre än Duke Nukem Forever, och det mesta som släppts de senaste åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fast läser man på steamforumen så verkar det vara 50/50 splitt. Tror många säger aaa skit blää kiss bara för att dom har läst att det ska vara det. nej jag går in i det med en positiv inställning. Återkommer senare ikväll med vad jag tyckte.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Vill också gå in med en positiv inställning, men hade det varit så bra som jag önskade så hade det inte fått treor och fyror.

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Asså? Jag har läst att sp kampanjen iaf tar 6h. Fan stämmer det var det ett dyrt spel för den korta underhållningen.

Ja men man dödar rätt mycket snabbare i co-op så det går också snabbare att spela igenom det då. Räkna med 4 timmar att spela igenom det i co-op. Kanske 5 om ni tar tid på er.

Permalänk
Permalänk

Ouch. Jag har för många spel som ligger och väntar och hade inte tänkt köpa detta direkt, men det här verkar inte lovande nånstans :/

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Konsoll versionerna är tydligen riktigt riktigt dåliga, sämre än PC versionen

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Läs recensionen på Gamereactor, 3/10. Det ska tydligen vara sämre än Duke Nukem Forever, och det mesta som släppts de senaste åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är vad dom tycker om spelet, men vad tycker du om spelet? Jag tycker i alla fall att det är väldigt underhållande, som sagt. Att spelet buggar får man stå ut med. Det är ju trots allt ett sprillans nytt spel.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Verkar ju som om Gearbox bara gjort multiplayer, förklarar en hel del.
Men så är det nu för tiden, man sätter en känd utvecklares namn på framsidan så säljer det bättre oavstet om de gjort spelet eller bara en liten del av det...

Permalänk

men snälla .. detta spelet får ju supermario att framstå som dunder grafik, och att rida på vågen efter storfilmen för 34 år sedan...skratta eller gråta

Permalänk
Medlem

rätt intressant, nån som jobbade där innan sa förra året redan att spelet var rena skräpet... och dom har då jobbat 6 år på det, inte gearbox då dom bara fixat multi, resten har Timegate studios tydligen gjort...

http://www.ign.com/articles/2013/02/...-actually-make

Someone claiming to have worked for Gearbox warned over a year ago that development on Aliens: Colonial Marines was a "trainwreck", as the majority of the game was reportedly outsourced.

Following a slew of less-than-flattering reviews for the game, internet sleuth Superannuation has uncovered some forum posts made around this time last year in which a person purporting to be an ex-Gearbox software dev warns fans not to get their hopes up for the game.

Primary development was outsourced to TimeGate Studios, which has a less than stellar past.

"Hate to say it, but I wouldn’t get your hopes up too high for Colonial Marines," he wrote in May 2012. "I used to work at Gearbox, and the development of that game has been a total train wreck, going on what, 6 years now?

"Gearbox isn’t even making the game, except for the multiplayer. Primary development was outsourced to TimeGate Studios, which has a less than stellar past. I hope it proves me wrong, as I still have a lot of friends still working at Gearbox, but I am expecting it to be average at best."

As well as TimeGate, other studios credited on Colonial Marines include Demiurge Studios and Nerve Software. In an interview with IGN, Randy Pitchford explained what each studio did, saying that TimeGate worked on “probably about 20 or 25 percent of the total time" of the game.

The source went on to explain that he left Gearbox to work for "a new company in Austin called Armature Studio”, and added that his past experience included, “work for Retro Studios in Austin making the Metroid Prime series.”

We've reached out to Gearbox to see how much substance there is to the claim and will update the story when we hear back.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Fast läser man på steamforumen så verkar det vara 50/50 splitt. Tror många säger aaa skit blää kiss bara för att dom har läst att det ska vara det. nej jag går in i det med en positiv inställning. Återkommer senare ikväll med vad jag tyckte.

Helt rätt inställning Blir nog att inhandla i vilket fall som helst sålänge coop inte är för läskig.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"