Göra extern hdd bootbar

Permalänk
Medlem

Göra extern hdd bootbar

Hej, hur gör jag en extern hdd bootbar? Jag har flyttat över alla windows installationsfiler till den externa hdd'n och har ändrat filsystemet till NTFS, men kan inte få den bootbar.
Gör det något att jag har kvar filer på den externa hddn? Har nämligen massa viktiga filer där som jag inte kan flytta någonstans.
Tacksam för snabba svar, ska nämligen lana när detta är klart!

Visa signatur

/blodbert

Permalänk
Vila i frid

BootICE kan göra mycket med MBR och PBR, värt ett försök iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

BootICE kan göra mycket med MBR och PBR, värt ett försök iaf.

Hur går man tillväga för att använda det här programmet då?

Visa signatur

/blodbert

Permalänk
Skrivet av blodbert:

Hej, hur gör jag en extern hdd bootbar? Jag har flyttat över alla windows installationsfiler till den externa hdd'n och har ändrat filsystemet till NTFS, men kan inte få den bootbar.
Gör det något att jag har kvar filer på den externa hddn? Har nämligen massa viktiga filer där som jag inte kan flytta någonstans.
Tacksam för snabba svar, ska nämligen lana när detta är klart!

försöker du fixa windows genom att bara flytta över installationsfilerna ? försöker du med BootICE så lär det inte va nån bra ide att ha backuppen på samma HDD

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av blodbert:

Hur går man tillväga för att använda det här programmet då?

är den som andra Boot Manager så använder man oftast ett tomt Usb minne sen gör man en OS på usb/hdd med en .iso eller .img fil,

varför flyttar du inte över dom viktiga filerna till en annat lagringsmedia så länge du fixar BootICE,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644