Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Skrivet av stelex:

Problemet är att det fungerar inte speciellt bra med en liggandes telefon när du använder den som navigator.

Det är väl smaksak, själv har jag alltid luren liggandes under navigation.

Skrivet av Turbovin:

Stort tack! Nu har man nåt att gå vidare från, läste nu guiden på WP central och såg varningen i början, "*This process will VOID your warranty so try on your own risk."

Är det konstaterat att man tappar garantin eller är det en amerikansk sak att gardera sig innan de lägger ut en guide mest?

Jag ställde denna fråga till en anställd på Nokia Care i Stockholm. Han var osäker hur det är om man flashar med orginal programvara av Nokia, men om du flashar med manipulerad programvara så gäller INTE garantin. Frågan är ju om det ens går att se att man själv flashat om det är orginal programvara.

Permalänk

När kommer portico? Har halebop....

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Den kom förra veckan för mig, borde synas om du söker i systemet manuellt. Men om du råkar ha en Elgiganten-telefon (iaf tidig sådan) så skulle jag akta mig för den då det inte går att ringa in till din telefon då uppenbarligen (med 4G påslaget).

Permalänk

Jag tycker det verkar som att Spotify-tilen (och kanske även andra tiles) drar en massa batteri i vila. Provade att ta bort den från startsidan och nu är batteritiden normal igen. Kan vara något att testa för er som har problem

Permalänk
Skrivet av krigarkungen:

När kommer portico? Har halebop....

Har Halebop med,

Inställningar/Telefonuppdatering/sök efter uppdatering

Borde hitta den,

Permalänk
Medlem

Fick tillbax min mobil idag och ska logga in med Microsoftkontot, dock säger den att jag inte har kontakt med internet. Vanlig surfning funkar perfekt.
Är det några inställningar jag ska pilla med?

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem

Skall bara nämna att min telefon som ständigt frös, nu varit på lagning. De har bytt batteri på den. Felet har inte återkommit sen dess.

Permalänk
Medlem

Fick hem mina gula skönhet idag. Vilken kvalitékänsla telefonen ger en! Nu till min fråga, vilka appar rekommenderar ni? Gärna allt ifrån spel till fotoappar:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Fick hem mina gula skönhet idag. Vilken kvalitékänsla telefonen ger en! Nu till min fråga, vilka appar rekommenderar ni? Gärna allt ifrån spel till fotoappar:)

Här kommer en lång lista:

Appar:
NOKIA COLLECTION
Beem (Plus) - WP Klient för di.fm, elektronisk musik
Dashboard - Lägg till inställningar på hemskärmen
Fhotoroom - För effekter likt Instagram
Hockey 7 - Följ svensk hockey. Allsvenskan och Elitserien
Metrotube - Bästa YouTube appen på WP.
Netflix - Säger väl sig självt
Podcatcher - Podcasts
Prisjakt - Obvious
ProShoot - Alternativ kamera-app
Rowi - Bästa Twitter-klienten
Shazam - Ta reda på låten i radion/klubben/etc
SkyDrive - Molnlagring
Snes8x - SNES emulator
Spotify - Fortfarande i beta.
Vimeo - Vimeo
Wikipedia - Den med gula ikonen

Spel:
Achtung! - Achtung die Kurve, linjeracing
Angry Birds - Fåglar som dödar grisar.
Shuffle Party - Bowling, typ.
Sudoko - Pussel
Wordament - Som Ruzzle fast alla spelar mot alla.
Flow Free - Pussel
Premium Pool - Biljard
Ragdoll Run - Platform
ThinkInvisible - Pussel
vNESLight Pro - NES emulator
Where's my Perry? - Pussel
Where's my water? - Pussel

Dold text
Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av martini:

Jo, dock så känner den ju av att kabeln är ansluten, eller iaf gjorde. Den plingade till och batteriet fick en blinkande kontaktsymbol. Dock verkade inte batteriprocenten öka.

I inställningen för batterisparläget, ska man där kunna se att batteriet laddas?

Är hemma nu igen efter att ha haft telefonen inkopplad i väggen hela dagen. Nu är den helt död, går inte att starta alls, inte ett tecken.
Kopplar jag in den i datorn så visas dock Nokiaskärmen, men sedan kommer symbolen med batteriet och en blinkande kontakt upp....

*Edit

Efter att ha haft den inkopplad i datorn ett tag startade den dock helt plötsligt upp sig. Har 2% batteri kvar, får se om det ökar eller vad som kan tänkas hända.

Provar mig på en återställning nu för att se vad som händer.

Permalänk
Medlem

Så den svenska Porticon inlagd istället för den svensk-norska som kom OTA. Nu funkar det att ringa till telefonen igen

Permalänk
Medlem

Jag har inte vågat uppdatera ännu. Telefonen fungerar så otroligt bra från början och jag är rädd att något ska gå fel. Vad tycker ni?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Har du inte en telefon från Elgiganten och Telia eller Halebop så kan det nog inte hända så mycket. Min funkar ju bra nu iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martini:

Är hemma nu igen efter att ha haft telefonen inkopplad i väggen hela dagen. Nu är den helt död, går inte att starta alls, inte ett tecken.
Kopplar jag in den i datorn så visas dock Nokiaskärmen, men sedan kommer symbolen med batteriet och en blinkande kontakt upp....

*Edit

Efter att ha haft den inkopplad i datorn ett tag startade den dock helt plötsligt upp sig. Har 2% batteri kvar, får se om det ökar eller vad som kan tänkas hända.

Provar mig på en återställning nu för att se vad som händer.

Blir nog till att skicka in den nu ändå.

Den dog under återställningen. Kopplade in den i väggen någon timme men inget hände. När jag sedan sätter den i datorn så kommer symbolen med att jag ska ansluta den till väggen upp, men efter typ 30 min i datorn startar helt plötsligt telefonen och gör klart återställningen.
När jag sen kommer in i telefonen är det 7% batteri, men till min stora besvikelse så är det nu endast 6% även fast den fortfarande är inkopplad i datorn -_-

*Edit

Nu är det dock 9%, kanske löser sig ändå :S Vågar dock inte kopplar ur den ur datorn och in i väggen än. Har 6 dagar på mig att DOA-anmäla till Halebop och hämtade ut den igår så finns ju lite tid att pilla än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martini:

Blir nog till att skicka in den nu ändå.

Den dog under återställningen. Kopplade in den i väggen någon timme men inget hände. När jag sedan sätter den i datorn så kommer symbolen med att jag ska ansluta den till väggen upp, men efter typ 30 min i datorn startar helt plötsligt telefonen och gör klart återställningen.
När jag sen kommer in i telefonen är det 7% batteri, men till min stora besvikelse så är det nu endast 6% även fast den fortfarande är inkopplad i datorn -_-

*Edit

Nu är det dock 9%, kanske löser sig ändå :S Vågar dock inte kopplar ur den ur datorn och in i väggen än. Har 6 dagar på mig att DOA-anmäla till Halebop och hämtade ut den igår så finns ju lite tid att pilla än.

Låter som om det är din väggladdare det är något problem med, har du någon gammal USB laddare till en tidigare telefon så testa om det funkar.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbovin:

Har du inte en telefon från Elgiganten och Telia eller Halebop så kan det nog inte hända så mycket. Min funkar ju bra nu iaf.

Jag har en från Halebop. hmm...

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Ja men det är bara kombinationen Elgigantens norska mjukvara och Telia/Halebop som funkar kass efter Portico om jag var otydlig. Den helsvenska versionen av Portico och Halebop funkar kanonbra för mig nu.

Permalänk
Medlem

Sitter o pillar med den där flash guiden. Man ska skapa en mapp i C:\ProgramData\Nokia\Packages
Problemet är att i min w8 finns ju ingen av de mapparna, nån som vet vart jag ska lägga filerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Sitter o pillar med den där flash guiden. Man ska skapa en mapp i C:\ProgramData\Nokia\Packages
Problemet är att i min w8 finns ju ingen av de mapparna, nån som vet vart jag ska lägga filerna?

Har precis flashat min Norska Lumia 920 som hade norsk portico till svensk portico.

Gå till kontrollpanelen>Mapalternativ>Visning>kryssa i visa dolda filer,mappar,enheter.

Sen ska du nog hitta mappen:)

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Har precis flashat min Norska Lumia 920 som hade norsk portico till svensk portico.

Gå till kontrollpanelen>Mapalternativ>Visning>kryssa i visa dolda filer,mappar,enheter.

Sen ska du nog hitta mappen:)

Grymt!
Har inte haft Windows i mitt hem på 6 år så jag är lite ringrostig

Skaffade Parallell Desktop enkom för detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Låter som om det är din väggladdare det är något problem med, har du någon gammal USB laddare till en tidigare telefon så testa om det funkar.

Ja, verkar som det. Laddar bra genom dator och genom min gamla iPhone-adapter. Ska prova en kompis Lumia-laddare imorn
Har dock ett annat problem som jag tror jag läst om tidigare också. När vibratorn på telefonen aktiveras skramlar det rätt mycket, låter som att något är löst typ. Har läst något om kameralins osv tidigare har jag för mig.
Gör man något åt detta eller ska det vara så -_- ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Grymt!
Har inte haft Windows i mitt hem på 6 år så jag är lite ringrostig

Skaffade Parallell Desktop enkom för detta.

Nästa problem kom direkt, Nokia Care Suite hittar ingen rm-821 eller rm-820 om jag döper om mappen.
Får nog ta o sova på saken snart.

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Nästa problem kom direkt, Nokia Care Suite hittar ingen rm-821 eller rm-820 om jag döper om mappen.

Om jag förstod ditt problem rätt så beror det på att NCS inte är up to date. Du uppdaterar med att högerklicka på Nokia Care Suite programikonen och välj "Kör som administratör", när programet öppnas klickar du på "updates" nere till vänster och sedan "check for updates". Om den hittar en uppdatering så ska du installera den. Då borde NCS hitta den senaste firmwaren.

Permalänk
Medlem

flashade om min telefon från norska firmwaret till svenska, gick ju smidigt som satan och tog max 5min från det att det började uppdatera! dock vet jag inte om jag märkt någon större skillnad än.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av martini:

Ja, verkar som det. Laddar bra genom dator och genom min gamla iPhone-adapter. Ska prova en kompis Lumia-laddare imorn
Har dock ett annat problem som jag tror jag läst om tidigare också. När vibratorn på telefonen aktiveras skramlar det rätt mycket, låter som att något är löst typ. Har läst något om kameralins osv tidigare har jag för mig.

Min var sån den första dagen, det är den fjäderupphängda linsen som jag förstårr det,. efter min första dag med telefonen upphörde dock dessa ljuden helt magiskt utav sig själv, vet inte om det är bra eller dåligt igentligen att den blivit tystare det kanske innebär att något fastnat som borde vara löst igentligen. Hört folk som fått byta pga av rasslandet dock, så värt ett försök om du vill få en ny lur.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

NCS måste absolut uppdatera EFTER du har startat programmet. Var också uppmärksam på att dels denna rm-821 måste vara exakt namngiven också mappen den ligger i har jag för mig och att i W8 är det den dolda mappen "program data" som detta skall stuvas in i, hoppas det löser sig.

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av martini:

Har inte hängt med till 100 ,men en fråga , har du flashat om din lur? menar med allt strul du verkar haft oturen att få skulle det inte vara möjligt att din programvara är ,,trasig på nåt vis? kanske en omflashining skulle hjälpa?.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Min var sån den första dagen, det är den fjäderupphängda linsen som jag förstårr det,. efter min första dag med telefonen upphörde dock dessa ljuden helt magiskt utav sig själv, vet inte om det är bra eller dåligt igentligen att den blivit tystare det kanske innebär att något fastnat som borde vara löst igentligen. Hört folk som fått byta pga av rasslandet dock, så värt ett försök om du vill få en ny lur.

Rassel är ju en fråga som i slutändan är högeligen subjektiv, men jag har inte någon gång upplevt något av detta bekrivna fenomen. Var det inte någon som beskrev att det i vissa fall även var en programmerings sak? att frekvensen på vibratorn skulle justeras i någon uppdatering?. Eller mixar jag ihop saker och ting?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

NCS måste absolut uppdatera EFTER du har startat programmet. Var också uppmärksam på att dels denna rm-821 måste vara exakt namngiven också mappen den ligger i har jag för mig och att i W8 är det den dolda mappen "program data" som detta skall stuvas in i, hoppas det löser sig.

"program data" med vidare undermappar alltså,,,

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Har inte hängt med till 100 ,men en fråga , har du flashat om din lur? menar med allt strul du verkar haft oturen att få skulle det inte vara möjligt att din programvara är ,,trasig på nåt vis? kanske en omflashining skulle hjälpa?.

Verkar som att det hela bara berodde på en trasig väggadapter. Har laddat till 100% genom min gamla iPhone-adapter nu under natten nu är det bara det där förbannade vibrator-skramlet man stör sig på -_-