3,5mm till ??? adapter till förstärkare

Permalänk
Medlem

3,5mm till ??? adapter till förstärkare

Tjena..
Sitter med en hackintosh, och HDMI ljud vägrar fungera. Jag har dock 5.1 via moderkortets 3,5mm portar (Grön/Svart/Orange). Tidigare har jag kört HDMI -> Reciever (Yamaha RX-V467) -> TV. Men nu verkar det som jag måste köra ljud och video separat. Så jag söker nu något sätt att få dessa tre 3,5mm jack till något som jag kan få in i förstärkaren. Såhär ser förstärkaren ut, jag vill självklart behålla 5.1.. Finns det någon smidig adapter som passar till valfri ingång på förstärkaren från 3,5mm? Optisk fungerar inte heller..

Tack på förhand, MVH Christopher

Visa signatur

P6T SE - i7 930 @ 4GHz - 12GB XMS3 1600 MHz - Unlocked HD6950 CF @ 900/1325 - X25-V 40GB x2 RAID 0 - 2 TB Samsung F3 - Tesla 1000w - Define r2

450D | 50/1.8 II | 20/1.8 | 18-55 3.5/5.6 IS
Carlssonmedia.se

Permalänk
Medlem

3,5mm till rca,hittar du på clas eller kjelle men då får du nöja dig med stereo eller fejksurround.

Permalänk
Medlem

Om du har digital ut, vilket du bör ha (dock ingen aning om hur bra ditt ljudkort stöds i hackintosh) så kan det vara ett alternativ. Förstärkaren har både optisk och koaxial digital in.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara