Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av martini:

Gött, får hoppas på det bästa då. Även väggadaptern var ju helt defekt så laddar med en gammal iPhone-adapter nu.
Telefonen låter typ såhär nu: http://www.youtube.com/watch?v=uE3fA7Nr-Uw

Tycker den allmänt har betett sig lite underligt faktiskt. Drog typ ur 50% under kanske 5 timmar på skolan idag med ganska lite användning. Lämnade den hemma med dessa 50% och drog och tränade. Nu tre timmar senare när jag kom hem var telefonen helt död. Måste ha laddaren i ett bra tag innan den ens går att starta..... ehhh.

Även om det säkert inte är någon fara, så använder jag alltid Nokias grejer till Nokia, och andra märken till det de är gjorda för. Man vet aldrig. Hellre det säkra före det osäkra. Vad säger att det är identiska grejer från alla tillverkare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

alldeles ny app! Metro hela vägen lovar

Jag vet inte om du missade mitt inlägg men jag frågade även vart du fick tag på appen? Jag hittar det inte i windows store och på vlc hemsida finns hittar jag bara vanliga vlc till windows. du nämde att den installerades/uppdaterades automatiskt hur gick det till?

Skrivet av spicata:

Blixten vill inte fungera på min, oavsett inställning. Någon som har tips ?

Aldrig hört talas om tidigare. Har du testat att starta om telefonen, du kan även testa någon annan kamera-app.

Funkar lampan som fokuslampa eller via någon ficklampe app?

Förresten när vi ändå håller på att pratar batteri. Jag en bra bit över 50% men drog slut på det på ca två timmars skypande över wifi med luren mot örat(skärmen var släckt). spontant tycker jag batteri tiden borde vara bättre än så. Den blev även ganska varm vill jag påstå plus att nu har den varit på laddning i säkert en kvart och lågbatteri ni blinkar fortfarande. Är det lika för er också?

Kan dock påpeka att jag varken märkt någon förbättring eller försämring av batteri tiden efter portico. Får fortfarande ladda varje kväll.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Helt horribel batteritid nu. 7h tills det är nere under 10%. Använder den på jobbet så Spotify i offlineläge mest, 1,5h sr radio play och lite surf på rasterna. Den verkar inte heller laddas upp längre när jag kopplar med usbkabel till dator utan den måste kopplas till vägguttag. Ingen live tile till Spotify, nfc å wifi avstängt osv.

Kan knappt vänta tills min Xperia Z dyker upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om tidigare. Har du testat att starta om telefonen, du kan även testa någon annan kamera-
Funkar lampan som fokuslampa eller via någon ficklampe app?[/QUOTE]

Jag har startat om den och även installerat en flashlight app,utan resultat. Lampjäv... lyser inte.
Om man gör en softreset,försvinner appar, kontakter o dyl?

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått någon uppdatering till min telefon iaf... Och är det bara min musikspelare som har slutat stänga av sig automatiskt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicata:

Jag har startat om den och även installerat en flashlight app,utan resultat. Lampjäv... lyser inte.
Om man gör en softreset,försvinner appar, kontakter o dyl?

Nej de försvinner bara om du gör en hard reset. Soft reset kan jämföras med att plocka in och ta ut batteriet, en simpel omstart helt enkelt. Men segt det där med lampan låter som ett reklamations ärende tyvärr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Den har kommit redan, den var inbakad i Portico-uppdateringen som borde ha släppts av alla operatörer i Sverige nu. Däremot låter det mer som att kameran inte fokuserat helt rätt om nu bilderna är "suddiga som in i helvete". Det var inga större fel på skärpan innan uppdateringen, utan det handlar bara om en liten finjustering.

Hittade felet efter mycket om och men.... tyckte det var konstigt att den tog bättre bilder på närhåll, som om en makrofunktion skulle vara på. Mycket riktigt så har den hakat upp sig på "närbild", oavsett hur mycket jag väljer någon annan inställning och trycker på spara. Har startat om mobilen etc, men den vägrar gå ur "närbild"....

Dessutom väljer skärmen att låsa sig från tid till tid och är helt jävla svart, går inte att låsa upp den överhuvudtaget. Det enda som hjälper är en reset med alla jävla knappar på sidan intryckta....

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Jag vet att jag läste någonstans i denna tråden om hur man gjorde en hard reset men efter ett tags letande så frågar jag ist hur gör man en hard reset? se om batteri tiden förändras får ut ca 1dag utav fullt laddat batteri, längre om jag inte grejjar med den utan bara låter den ligga.

Permalänk
Skrivet av Herr kanin:

Jag vet att jag läste någonstans i denna tråden om hur man gjorde en hard reset men efter ett tags letande så frågar jag ist hur gör man en hard reset? se om batteri tiden förändras får ut ca 1dag utav fullt laddat batteri, längre om jag inte grejjar med den utan bara låter den ligga.

Inställningar -> om -> återställ telefonen

Men tänk på att allt raderas från telefonen så tanka över bilder osv först, och sedan kan du göra en säkerhetskopia av inställningar mm. på:

Inställningar -> säkerhetskopia

Edit: Så finns det ju såklart en massa andra saker man först kan testa innan man återställer telefonen pga. dålig batteritid, men det har du kanske redan gjort.

Permalänk
Skrivet av Herr kanin:

Jag vet att jag läste någonstans i denna tråden om hur man gjorde en hard reset men efter ett tags letande så frågar jag ist hur gör man en hard reset? se om batteri tiden förändras får ut ca 1dag utav fullt laddat batteri, längre om jag inte grejjar med den utan bara låter den ligga.

Säg till om det hjälpte. Går i samma tankebanor. Får ut likartat med tid som du.

Permalänk
Skrivet av fiskarwilly:

Säg till om det hjälpte. Går i samma tankebanor. Får ut likartat med tid som du.

Jag har flashat om luren, återställt den 2-3 gånger, men batteritiden är lika kass som förr. Får ut max en dag med minimal användning.

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

Inställningar -> om -> återställ telefonen

Men tänk på att allt raderas från telefonen så tanka över bilder osv först, och sedan kan du göra en säkerhetskopia av inställningar mm. på:

Inställningar -> säkerhetskopia

Edit: Så finns det ju såklart en massa andra saker man först kan testa innan man återställer telefonen pga. dålig batteritid, men det har du kanske redan gjort.

Okej tackar

Jo jag har skärmljuset på låg, 4g av, gps av, inte några appar installerade, känsligheten på normal, ja typ allt som ligger i bakgrunden och drar ström.

Skrivet av fiskarwilly:

Säg till om det hjälpte. Går i samma tankebanor. Får ut likartat med tid som du.

Jag återkommer med resultat

Skrivet av MrPhilicorda:

Jag har flashat om luren, återställt den 2-3 gånger, men batteritiden är lika kass som förr. Får ut max en dag med minimal användning.

Jaså? kanske man har åkt på dom med dåliga batterier men återstår å se men hoppas på det bästa iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Finns den i W8-store för alla, eller är du typ en VLC-pajsare?

tror att jag inte är utsedd som någon exklusiv beta testare, så om man släpper på internationella alternativ i app store så borde den finnas även för allmogen.(i högsta grad såna som mig)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Ture6000 ursäkta slarvigt språkval. Förstår att min lek med orden gav sken av att mitt w8 fixade vlc på egen hand,så var ju inte fallet klart jag såg den i app store och installerade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Är det någon annan än jag som har problem att hitta de senaste apparna/spelen? När man går in i app store och väljer appar eller spel och sen "nytt" så är den listan inte sorterad på senaste appen/spelet. Det ligger grejer högst upp som inte är de senaste osv. Hur ska jag då kunna ha koll på när det kommer nya grejer?

Bumpar mig själv i denna fråga då den är obesvarad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Bumpar mig själv i denna fråga då den är obesvarad.

Jag har också plockat upp en 920 nu och detta är också en sak som jag reagerade på. Förstår inte MS själva att de måste pusha ut nyheterna mer? Min erfarenhet säger att nyheter säljer.

Permalänk
Medlem

När jag spelar T.ex where's my water, så blir min telefon otroligt varm vid processorn. Blir eran det också?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

När jag spelar T.ex where's my water, så blir min telefon otroligt varm vid processorn. Blir eran det också?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är väl allmänt känt att 920 blir extremt varm vid spelande. Min blir varm bara jag lyssnar på musik mer än 30 minuter....

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

När jag spelar T.ex where's my water, så blir min telefon otroligt varm vid processorn. Blir eran det också?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte så konstigt med tanke på att det är ett fysikspel. Det är samma sak för mig. Processorer blir varma under belastning.

Permalänk
Skrivet av fiskarwilly:

Säg till om det hjälpte. Går i samma tankebanor. Får ut likartat med tid som du.

Nu har jag använt den ett tag men ingen direkt skillnad :/ men det som va det värsta va att den fastnade på skärmen med kugghjulen på i ca 2 timmar sen va det dags att söka på google och tur som det va hittade jag ett svar och det hjälpte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Ture6000 ursäkta slarvigt språkval. Förstår att min lek med orden gav sken av att mitt w8 fixade vlc på egen hand,så var ju inte fallet klart jag såg den i app store och installerade.

Skickades från m.sweclockers.com

Säker på att det inte är "VlC media player" du har då? för jag kan inte hitta VLC eller någon information om att det skulle vara släppt än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Inte så konstigt med tanke på att det är ett fysikspel. Det är samma sak för mig. Processorer blir varma under belastning.

Skrivet av Mithras:

Ja det är väl allmänt känt att 920 blir extremt varm vid spelande. Min blir varm bara jag lyssnar på musik mer än 30 minuter....

Okej då vet jag, tack!

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Min lumia dog helt random inatt, så missade skolan . . .

Hade problemet innan portico men verka fortfarande ha det

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Skrivet av Herr kanin:

Nu har jag använt den ett tag men ingen direkt skillnad :/ men det som va det värsta va att den fastnade på skärmen med kugghjulen på i ca 2 timmar sen va det dags att söka på google och tur som det va hittade jag ett svar och det hjälpte

Okej. Tack för att du följde upp och rapporterade iallafall.
Jag råkade tömma min på batteri igår, laddade den fullt tills klockan 0200. Sedan satte jag på enkom 3G samt aktiverade batterisparfunktionen (tills nästa laddning). Jag vaknade vid 12 idag med att mobilen tappat 2% och har en återstående batteritid (i standby förvisso) till drygt 20 dagar. Imponerande tyckte jag. Är det såhär man ska behöva göra för att få kcikassbatteri? Tänk på att man måste synka mailen manuellt i detta läge.

EDIT: 97% kvar nu.

Permalänk

Högerklicka på bilderna (öppna ny flik) ifall de inte laddar automatiskt.

Min telefon villl inte parkoppla bluetooth med andra telefoner. Jag antar att jag är ensam om detta??
Dock fungerar det att streama musik från mobilen till datorn via bluetooth. KNASIGT. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

Nu har jag använt den ett tag men ingen direkt skillnad :/ men det som va det värsta va att den fastnade på skärmen med kugghjulen på i ca 2 timmar sen va det dags att söka på google och tur som det va hittade jag ett svar och det hjälpte

Nu har min hjulat ett par timmar också efter en "hard reset" Tryckte in sedan knapparna på sidan och fick den att boota om, men tala gärna om du hade en fix för detta!

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Säker på att det inte är "VlC media player" du har då? för jag kan inte hitta VLC eller någon information om att det skulle vara släppt än.

Smärre stavningsincident!! VIC ja hm hrm lite ot men ja det var lite snett men nära ändå ju!!

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk

Jag tror att jag hittat en lösning på batteriförbrukningen när man har spotify installerat!

Sätt det i offline-läge så fort du inte behöver streama och i synnerhet när du inte lyssnar på musik alls. Jag gjorde de i imorse och nu har jag normal batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Den risken bör vara minimal.

Lyssnade på en kompis telefon idag och den lät också lite konstigt vid vibration, men inte lika mycket som min. Hans är dock köpt i början av december medan min bara är en vecka gammal. Borde inte Nokia åtgärdat detta eller kan jag fått en gammal batch? Vore sjukt drygt att packa upp den nya och ha samma problem.
Har inte sett många här inne klaga på det dock?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Jag tror att jag hittat en lösning på batteriförbrukningen när man har spotify installerat!

Sätt det i offline-läge så fort du inte behöver streama och i synnerhet när du inte lyssnar på musik alls. Jag gjorde de i imorse och nu har jag normal batteritid.

har du den som tile?

Skickades från m.sweclockers.com