"Skype har slutat fungera"

Permalänk
Medlem

"Skype har slutat fungera"

Tja, märkte igår att skype inte var igång (som det alltid brukar annars) så satte igång det, och den vanliga rutan kom upp men slutade svara direkt och en till ruta kom upp där det stod "Skype har slutat fungera" så provade igen men samma sak hände.

Googlade runt lite och hittade att man skulle deleta eller uppdatera en XML-fil i skypemappen och att det hade funkat för dom, men det funkade inte för mig. Har även testat att installera om det (då till en ny version också) men det funkade inte... nån som har nåt förslag på vad man kan göra?

Tack på förhand.

Visa signatur

Chassi: Scratchbygge | Grafikkort:2x Powercolor Radeon HD7970 3GB | Processor: Core i7 4790k 4.4Ghz | SSD: Corsair Force GT 120GB | Moderkort: Asus Z97 Gryphon | Nätagg: Corsair RM750 80+ Gold| RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | HDD: Seagate 1TB |
Custom Vattenkylning

Permalänk

avinstallera skype, kör diskrensning om det är på HDD installera skype igen..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Efter att man avinstallerat skype ska man även kolla (sök) om det är nån skype mapp kvar och ta bort den innan installerar skype igen.

Permalänk
Medlem

Jag har gjort det, använde nån guide jag hittade men det fungerade inte då heller har även testat det som jonatan80 sa men det funkade inte heller.... jag fattar inte vad som kan va fel

Visa signatur

Chassi: Scratchbygge | Grafikkort:2x Powercolor Radeon HD7970 3GB | Processor: Core i7 4790k 4.4Ghz | SSD: Corsair Force GT 120GB | Moderkort: Asus Z97 Gryphon | Nätagg: Corsair RM750 80+ Gold| RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | HDD: Seagate 1TB |
Custom Vattenkylning

Permalänk

om du har en windows skiva eller på usb-minne så kan du köra diskkontroll från den.. misstänker att du har ''bad sectors'' på HDD då måste man köra med ett program som markerar var/vilka som e skadade så dom inte används igen

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

om du har en windows skiva eller på usb-minne så kan du köra diskkontroll från den.. misstänker att du har ''bad sectors'' på HDD då måste man köra med ett program som markerar var/vilka som e skadade så dom inte används igen

Jag tror att jag har en windowsskiva nånstans har dock ingen DVDbrännare så kan inte använda den =P

Funderade också på om det har att göra något med den senaste windowsuppdateringen... kom på att det är efter den uppdateringen som skype inte har funkat, är detta något som skulle kunna var boven?

Visa signatur

Chassi: Scratchbygge | Grafikkort:2x Powercolor Radeon HD7970 3GB | Processor: Core i7 4790k 4.4Ghz | SSD: Corsair Force GT 120GB | Moderkort: Asus Z97 Gryphon | Nätagg: Corsair RM750 80+ Gold| RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | HDD: Seagate 1TB |
Custom Vattenkylning

Permalänk
Skrivet av Emakcin:

Jag tror att jag har en windowsskiva nånstans har dock ingen DVDbrännare så kan inte använda den =P

Funderade också på om det har att göra något med den senaste windowsuppdateringen... kom på att det är efter den uppdateringen som skype inte har funkat, är detta något som skulle kunna var boven?

du kan lägga över Windows på usb-minne det finns en guide här hur man gör http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

testa gör en systemåterställning så långt att du går förbi uppdateringen.. annars kan du gå in i kontrollpanelen ''avinstallera ett program'' visa installerade uppdateringar. men känns konstigt att program slutar funka efter uppdateringar

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644