Bli bättre på League of Legends

Permalänk
Medlem

Bli bättre på League of Legends

Tjena!

Jag spelar mycket LoL i nuläget men har problem att vinna matcher, Dock inte pga av mig. Jag spelar Support och Toplane men har problem att avancera i ligan och bli bättre. Spelar just nu i Bronze IV vilket är en skam för jag har spelat med flera av mina Kompisar som spelar i Platinum som säger att jag platsar i högre. Men, Kan ni några bra hemsidor för att förbättra sitt spel för att bära ett game, eller för att helt enkelt bara bli bättre?

Tack för svar!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sposckis:

Tjena!

Jag spelar mycket LoL i nuläget men har problem att vinna matcher, Dock inte pga av mig. Jag spelar Support och Toplane men har problem att avancera i ligan och bli bättre. Spelar just nu i Bronze IV vilket är en skam för jag har spelat med flera av mina Kompisar som spelar i Platinum som säger att jag platsar i högre. Men, Kan ni några bra hemsidor för att förbättra sitt spel för att bära ett game, eller för att helt enkelt bara bli bättre?

Tack för svar!

Spela Dota i några år sedan så äger man skiten ur lätta LoL(Obs min åsikt). Jag kör iofs HoN(starta inget fanboywar) och brukar kolla lite på pro streams. Det tycker jag iaf hjälper. Spela också med kompisar i lane, brukar blir lättare att vinna då

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Skulle säga de som dom flesta behöver förbättra är map awerness. Spelar inte så mkt mennligger några nivåer över dig. Folk missar hela tiden när man kmr för att ganska som jungler och liknande så de är väl mitt tips

Permalänk
Medlem

För att bli bättre så finns det några bra tips. Tro inte att du är bättre än alla andra och att just du alltid gör rätt. Annars skulle du inte ligga i den ligan. Det bästa är att försöka att inte bli arg o istället tänka över vad du gjorde fel/kunde gjort bättre. Sen så rekommenderar jag att bli väldigt bra med en champion som du kan carrya med tills du har kommit till en bättre liga. Sen det viktigaste KÖP WARDS

Visa signatur

i5 2500k@4.5GHz kyld av Noctua NH-D14| MSI GTX 670 Power edition i SLI| Asus P8P67 WS revolution| 8gb Corsair vengeance 1600MHz| Corsair TX 850W| 1TB WD "black"| Samsung 250gb SSD |

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att spela in dina matcher (LoLReplay) och kolla på dem i efterhand för att se vad du gör för fel, det kanske inte är så uppenbart när du spelar i stridens hetta men du ser det väldigt lätt efteråt som spectator.

Annars, köp wards och kolla för i helvete på minimappen, händer inget viktigt så kolla minimappen, map awareness vinner vilken match som helst!

Permalänk
Medlem

Om du spelar på EU West och vill få lite hjälp kan du lägga till mig IGN: eXc Sarpoh
För övrigt har denna kanalen hjälpt mig väldigt mycket när jag började bli lite mer seriös: http://www.youtube.com/user/xWhatTheMoosex

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Spela Dota i några år sedan så äger man skiten ur lätta LoL(Obs min åsikt). Jag kör iofs HoN(starta inget fanboywar) och brukar kolla lite på pro streams. Det tycker jag iaf hjälper. Spela också med kompisar i lane, brukar blir lättare att vinna då

Skrivet av Terihan:

Skulle säga de som dom flesta behöver förbättra är map awerness. Spelar inte så mkt mennligger några nivåer över dig. Folk missar hela tiden när man kmr för att ganska som jungler och liknande så de är väl mitt tips

Skrivet av Tykorkye:

För att bli bättre så finns det några bra tips. Tro inte att du är bättre än alla andra och att just du alltid gör rätt. Annars skulle du inte ligga i den ligan. Det bästa är att försöka att inte bli arg o istället tänka över vad du gjorde fel/kunde gjort bättre. Sen så rekommenderar jag att bli väldigt bra med en champion som du kan carrya med tills du har kommit till en bättre liga. Sen det viktigaste KÖP WARDS

Skrivet av Frgo10:

Mitt tips är att spela in dina matcher (LoLReplay) och kolla på dem i efterhand för att se vad du gör för fel, det kanske inte är så uppenbart när du spelar i stridens hetta men du ser det väldigt lätt efteråt som spectator.

Annars, köp wards och kolla för i helvete på minimappen, händer inget viktigt så kolla minimappen, map awareness vinner vilken match som helst!

Skrivet av Sarpoh:

Om du spelar på EU West och vill få lite hjälp kan du lägga till mig IGN: eXc Sarpoh
För övrigt har denna kanalen hjälpt mig väldigt mycket när jag började bli lite mer seriös: http://www.youtube.com/user/xWhatTheMoosex

Dold text

Tack för alla tips! Jag brukar hålla ett öga på mappen med wards men kollade igenom 2-3 replays igår och jag wardar sämre i late-game Det kan vara en stor faktor Men vart ska man prioritera wards i late-game förutom baron?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sposckis:

Dold text

Tack för alla tips! Jag brukar hålla ett öga på mappen med wards men kollade igenom 2-3 replays igår och jag wardar sämre i late-game Det kan vara en stor faktor Men vart ska man warda i late-game förutom baron?

Eh, du ska warda överallt där det sker aktivitet typ
Vanliga ställen där fiendelaget brukar gå, där ni inte vill bli överaskade o.s.v.
Känns som att dina Platinum-vänner ljuger för dig om att du platsar högre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sposckis:

Tack för alla tips! Jag brukar hålla ett öga på mappen med wards men kollade igenom 2-3 replays igår och jag wardar sämre i late-game Det kan vara en stor faktor Men vart ska man warda i late-game förutom baron?

Allt. Jag menar det, lys upp kartan som en julgran, att fånga en missplacerad fiende ensam i late game innebär att ni spelar 4 mot 5 i en minut, och tro mig, det gör en otrolig skillnad, ni kan trycka ner nashor, eller draken + deras jungel, eller unga inhibs. Gör det 2-3 gånger och spelet är garanterat till eran fördel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sposckis:

Tack för alla tips! Jag brukar hålla ett öga på mappen med wards men kollade igenom 2-3 replays igår och jag wardar sämre i late-game Det kan vara en stor faktor Men vart ska man warda i late-game förutom baron?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megamannens:

Eh, du ska warda överallt där det sker aktivitet typ
Vanliga ställen där fiendelaget brukar gå, där ni inte vill bli överaskade o.s.v.
Känns som att dina Platinum-vänner ljuger för dig om att du platsar högre

Kanske formulera fel, Men menade vart ska jag prioritera mina wards om jag har ett fåtal kvar

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tycker systemet blivit lite fel på S3 tyvärr.
Eftersom man blir seedad efter 10 games så är man lite beroende av dem 10 gamsen.
I 7 av 10 games hade jag 1 eller 2 afks, vilket gjorde att jag hamnade i Bronze VI....
Eftersom jag spelar support vanligtvis så vad jag beroende av min ADC, men eftersom jag hamnat i Elo hell var det svårt att finna sådanna....
Så efter några fler förlusten hamnade jag i V, tänkte att jag skiter i support och lär mig top carry istället.

Som ett litet bevis på hur de flesta suger i V så började jag att lära mig Singed på ranked istället för på normal.
Vann 9 av 10 på raken och kom upp till III på bara de spelen.

Det förklarar lite om hur systemet ligger.

Vill du komma upp måste du tyvärr garantera att din carry kan spela, oftast genom att spela carry själv.

Permalänk
Medlem

Först och främst, det är ett lagspel. Förlorar din toplane, så är det upp till dig och resten av laget att hjälpa till istället för att börja gnälla. Är din support inte villig att warda hela kartan och du har lite guld över, köp ett par och placera ut där du vill. Det må inte vara ditt jobb, beroende på lane, men det hjälper.

Lita sen inte fullt ut på dina kompisar, du spelar troligen bättre med dem över Skype i ett normalgame än du gör när du kör soloqueue med folk du inte känner. Det gäller troligen alla spelare.

Ligger på Silver 2 och har i princip gett upp ranked, föredrar att spela en 5-manna premade med folk jag känner, för det händer väldigt ofta att man har minst en spelare som verkligen inte passar in.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Menar du att du är bronze solo/duo och dina kamrater platinum solo/duo?
Det är en jäkla skillnad mellan att spela solo, duo respektive 3 och 5.
Mitt enda tips för att du ska avancera är att spela med dina polare tills du når deras nivå. För om de når platinum tillsammans eller enskilt så kommer ni tillsammans att nå platinum på ingen tid, jämfört solo som kommer ta upp till fem gånger längre tid. Om dina polare inte kan ge dig plats så hitta någon annan som du kan duo med, så går det ivf dubbelt så snabbt jämfört solo.

Själv kör jag duo när jag väl kör rankat, med en som jag vet platsar i åtminstone guld, en liga över mig själv just nu. Hoppar gärna att spela när någon av oss är trött och ofokuserad. Ger mitt allt och är tråkigt seriös i sådana matcher, så man spelar endast när man är på rätt humör. Går sakta men betydligt stabilare än om man skulle köra solo.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Har en nära kompis som strax kvalar in i challenger, Elo är han på 2490 http://www.lolking.net/summoner/euw/30347190. Det är en otrolig skillnad på spelsätt mellan han och mig som är i guld. En viktig sak enligt mig på silver/bronze är att komma i rätt lag, prata mycket och bli inte aggressiv, alla förlorar på det
(säger inte att du är det), få en bra kombination av gubbar, Support eller någon i laget ska hålla koll på Baron/Drake när det tas och när de spawnar. Om baron tas 37:30 så skriver man i chatten 44:30 (det är då den spawnar), 1min innan ska man warda upp deras jungle vid baron få dit hela laget för att vara med och ta den. Här är en bra video från Curses Toplaner Voyboy: http://www.youtube.com/watch?v=6skdCeu5epY&list=UUABL3iLvEC6X...

Har mer och säga fast det skulle vara lite drygt och rabbla upp. Hoppas det hjälpte något!

Visa signatur

Lur: IPhone 6+. Lur 2: IPhone 7 Platta: IPad Air Skärm: BenQ 24" 3D LED XL2411T
Speldator: Chassi: CM Storm Stryker, Grafikkort: Gigabyte GTX 680, RAM: 16GB, SSD: Intel 520 120GB,
Hårddisk: WD Caviar Black 1TB, Nätagg: Corsair GS800W, Processor: Intel i7 6700k 4 Ghz

Permalänk
Medlem

Nu spelar jag inte LoL utan Dota men kolla hur proffsen spelar. Se och lär.
Många är ofta för passiva i sitt spelande, det gäller att engagera hela laget att gå ifrån lanen lite tidigare än dom är bekväm med och börja ganka ner motståndarlaget. Det gäller att ta dom off-guard så att säga, då blir dom helt ställda och vet inte vad dom ska göra. Då kanske det tar tio minuter för dom att komma upp med någon motstrategi och då har ni redan hunnit äga skiten ur dom under tiden.

Gör saker som inte är så vanliga och som dom inte förväntar sig. Är det riktigt bra spelare du möter så kommer det nog inte funka så bra men det funkar skitbra för att ta sig ur lägre tiers och kommer upp till att spela med dom riktigt duktiga.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Något som hjälpte mig enormt (spelar adc och mid) var att kolla på turneringar som LCS för att se hur de spelarna sköter sig.
Det är svårt att bära ett game som support, men om du spelar top så roama MYCKET. Ett tips är att ta Teleport och bush-ganka bot

Permalänk
Medlem

försök att styra upp en plan redan i champ select, till exempel att sno deras blå om de har en junglare som är beroende utav mana.
bara genom det kan ni i stort sett förstöra hela junglerns early till mid game.
var inte rädd att lämna din lane för att ganka eller hjälpa till i en annan lane.

Permalänk

det viktigaste för att komma ur elo hell om man är bättre än sin elo. vilket ts säger säg va är att man kör adc för det är i 80 procent av gamesen som adc carryar. även om det går bra för en mid så är bots adc feedad så kör alltid adc om du vill upp ur elo hell

Permalänk

#1 "Dock inte pga av mig", lär dig utav dina misstag, ändra ditt mindset. <- klart att du har dåliga teammates ibland, men de flesta som blame'ar sitt lag är bara en sämre spelare.
#2 Lär dig en gubbe som du kan spela bättre än någon annan i närheten utav din "league". - extenda och lär dig snowball carrya med denna karaktären.
#3 Kolla bra streamers, är du jungler t.ex kolla in xj9 / oddone, kolla inte de som ska göra en "show", håll dig till de informativa. +anteckna.

Spelar i Diamond, och trollsen lär inte försvinna någonstans, folk som tror att soloQ är kul när man kommer upp i challenger / diamond har fel, soloQ är ett trist ställe där det bara finns mörker. 90% utav leaguespelarna i soloQ mår sämre utav att förlora än att vinna ett game.

Permalänk
Skrivet av Fractic:

Har en nära kompis som strax kvalar in i challenger, Elo är han på 2490 http://www.lolking.net/summoner/euw/30347190. Det är en otrolig skillnad på spelsätt mellan han och mig som är i guld. En viktig sak enligt mig på silver/bronze är att komma i rätt lag, prata mycket och bli inte aggressiv, alla förlorar på det
(säger inte att du är det), få en bra kombination av gubbar, Support eller någon i laget ska hålla koll på Baron/Drake när det tas och när de spawnar. Om baron tas 37:30 så skriver man i chatten 44:30 (det är då den spawnar), 1min innan ska man warda upp deras jungle vid baron få dit hela laget för att vara med och ta den. Här är en bra video från Curses Toplaner Voyboy: http://www.youtube.com/watch?v=6skdCeu5epY&list=UUABL3iLvEC6X...

Har mer och säga fast det skulle vara lite drygt och rabbla upp. Hoppas det hjälpte något!

Den här killen, s3 hugo, är den person jag . hatar . mest. i . hela. soloQ. VARJE gång han kommer i mitt lag så tar han min toplane, spelar jarvan och FÖRLORAR varje gång, vet inte om han gör det med mening, men han tar top ifrån mig för att jävlas känns det som, menmen, vi lyckas vinna oftast ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Den här killen, s3 hugo, är den person jag . hatar . mest. i . hela. soloQ. VARJE gång han kommer i mitt lag så tar han min toplane, spelar jarvan och FÖRLORAR varje gång, vet inte om han gör det med mening, men han tar top ifrån mig för att jävlas känns det som, menmen, vi lyckas vinna oftast ändå.

Hahaha. Ne, han kör inte så seriöst längre för det buggade så han kunde inte kvala till challenger Han blev permabannad på sitt main acc för ett halvår sedan pga av att han inte körde seriöst

Visa signatur

Lur: IPhone 6+. Lur 2: IPhone 7 Platta: IPad Air Skärm: BenQ 24" 3D LED XL2411T
Speldator: Chassi: CM Storm Stryker, Grafikkort: Gigabyte GTX 680, RAM: 16GB, SSD: Intel 520 120GB,
Hårddisk: WD Caviar Black 1TB, Nätagg: Corsair GS800W, Processor: Intel i7 6700k 4 Ghz

Permalänk

Som folk tidigare har sagt, spela OP champions som du kan carrya med. Köp wards oavsett vad du kör. Försök att kommunicera med laget och ganka i andra lanes oavsett vad du kör (ok, kanske inte support, då får du rycka med dig din adc).

Sedan i brons är det nog lite rysk roulette med lagkamrater men sålänge du gör ditt bästa borde du vinna mer än hälften av alla dina games.